2133
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

168 Inlägg
26 juli 2009
henke_92 skrev:
tjena, vågar man lita på biltemas turbo ti diverse bilar? hör att kullagerna överhetar och smäller snabbt??

Varför ens chansa?

TBM NINJA
917 Inlägg
26 juli 2009
EmlanGbg skrev:
henke_92 skrev:
tjena, vågar man lita på biltemas turbo ti diverse bilar? hör att kullagerna överhetar och smäller snabbt??

Varför ens chansa?

vill ju ha turbo och biltemas e ju inte allt för dyr men vad tror du om det med kullagerna?

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
26 juli 2009
henke_92 skrev:
EmlanGbg skrev:
henke_92 skrev:

Varför ens chansa?

vill ju ha turbo och biltemas e ju inte allt för dyr men vad tror du om det med kullagerna?

De håller.. de lovar ajg smile

Sump Runk Rätt O Slätt!

Forummoderator
9 299 Inlägg
26 juli 2009
kalle_kalle skrev:
sen deras tändstift. enquem (ursäkta stavningen, har inte tänkt kolla den), det är rent skämt det med. jag gämförde med dom mot ngks stift på en volvo 245, gick bra mkt bättre och 0.1L billigare med ngk.

Eyquem är inte Biltemas stift. Det är ett eget märke, precis som NGK, Bosch etc.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

2 914 Inlägg
26 juli 2009
caromania skrev:
kalle_kalle skrev:
sen deras tändstift. enquem (ursäkta stavningen, har inte tänkt kolla den), det är rent skämt det med. jag gämförde med dom mot ngks stift på en volvo 245, gick bra mkt bättre och 0.1L billigare med ngk.

Eyquem är inte Biltemas stift. Det är ett eget märke, precis som NGK, Bosch etc.

jo det vet jag med. men dom säljs av biltema och vill ändå säga att dom inte ens är värda 2:-

7 281 Inlägg
26 juli 2009
Fördelen med biltema är att dom har mycket utav allt.
Höll på med kabeldragning och massa såna grejer på lastbilen nu under helgen, handlade massa skruvar,bultar,fästen och allt möjligt på biltema.

Riktigt skönt att slippa åka till massa olika affärer och leta efter saker man inte riktigt är säker på vad man vill ha.

TBM NINJA
917 Inlägg
26 juli 2009
HyperSonica skrev:
henke_92 skrev:
EmlanGbg skrev:

Varför ens chansa?

oki big_smile då blirre nog en turbo i helgen! big_smile

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D

Med.lem
3 759 Inlägg
26 juli 2009
Jag köpte deras ledade knäskydd för 100 eller 150:- (minns inte)
Dom var jättebra och sköna, lite i klenaste laget, men typ 500 kr billigare än mäkresgrejer.

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Gammal bild
111 Inlägg
26 juli 2009
henke_92 skrev:
HyperSonica skrev:
henke_92 skrev:

jag har alltid funderat om biltemas turbo fungerar har inte riktigt hört nån som har testat däremot vet jag att deras dumpventiler inte funkar dom öppnar sig inte riktigt som dom ska, Biltema är bar på ett sätt finns grymmt mycket saker och till bra priser... dock så finns det lite sämre kvalite på vissa sker tyvärr sad men annars tummen upp smile

Meister
6 763 Inlägg
26 juli 2009
Volvo_PoWeir skrev:
henke_92 skrev:
HyperSonica skrev:

jag har alltid funderat om biltemas turbo fungerar har inte riktigt hört nån som har testat däremot vet jag att deras dumpventiler inte funkar dom öppnar sig inte riktigt som dom ska, Biltema är bar på ett sätt finns grymmt mycket saker och till bra priser... dock så finns det lite sämre kvalite på vissa sker tyvärr sad men annars tummen upp smile

Eftersom att de är garrett-aggregat så lär de funka felfritt

Gammal bild
111 Inlägg
26 juli 2009
camaro67 skrev:
Volvo_PoWeir skrev:
henke_92 skrev:

är det mycket bra kvalite på deras saker ?smile

Meister
6 763 Inlägg
26 juli 2009
Volvo_PoWeir skrev:
camaro67 skrev:
Volvo_PoWeir skrev:

är det mycket bra kvalite på deras saker ?smile

Bland de bästa

Gammal bild
111 Inlägg
28 juli 2009
Skönt att få höra smile

18 Inlägg
4 augusti 2009
Jag köpte navkapslar till min bil, ganska snygga och inte så dyra. men så fort men kör lite snabbare och svänger lite hastigt eller sladdar så flyger dom åt H**vete. å sen äre bara plast så dom håller juh lika bra som deras tändkablar. tongue

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
4 augusti 2009
henke_92 skrev:

Jag köpte en sprillans ny Garrett turbo den höll i 4 månader innan lagren gick på den.
Så köp hellre en för 4000:- istället för 7000:- det är ju lika lång garanti på båda så...

MVH. Alex

Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
5 augusti 2009
Hur är biltemas solfilm? och hur mörk är den mörkaste solfilmen som dom har där?
Funderar på att tona rutorna i min grand cherokee och jag vill ha dom lika svarta som resten av bilen.

Diktator
968 Inlägg
5 augusti 2009
folk som klagar på biltemas bromsskivor kan ju inte direkt ha så stor koll på fabrikation och materialutmatning, det är enbart ett antal få tillverkare i världen som får och kan tillverka bromsskivor.

deras dyra spärrskaft. den fungerar fortfarande skit bra och använder den så gott om varje dag.

Elektriker
1 138 Inlägg
5 augusti 2009
Pierre_r skrev:
Hur är biltemas solfilm? och hur mörk är den mörkaste solfilmen som dom har där?
Funderar på att tona rutorna i min grand cherokee och jag vill ha dom lika svarta som resten av bilen.

den är ganska mörk. men swedol har en för samma pris fast riktigt svart.. blev skitnöjd med den filmen. så de hade jag satsat på istället för biltemas

[http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4381741#p4381741]Projekt BMW 330 cab[/url]

Gammal bild
111 Inlägg
6 augusti 2009
Hur fungerar biltemas motorstativ? för 450 kg?

Passar det att ha en b230 där ?

Såg att jula hade en motsvarande...

448 Inlägg
6 augusti 2009
köp inte deras olja iaf!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! om du har turbo eller någon prestandabil överhuvudtaget.
min  gick som en kratta med deras olja, motor hackade, turbo cepa , drog 1,5l milen istället för 0,8-0,9

Xzit

Sök