2758
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

Tvivlare
2 266 Inlägg
21 mars 2010
BunnA skrev:
okej då vet jag smile änkte jag skulle ha olje temp, olje tryck, vatten temp och volt smile men dom verkar ju funka så kör på det wink

Jag har kört med Biltemas vattentemp i min gamla saab en gång, och den funkade bra. Nu i 740'n har jag oljetryck och voltmätare och dom funkar också bra smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
21 mars 2010
MantaRobin skrev:
BunnA skrev:
okej då vet jag smile änkte jag skulle ha olje temp, olje tryck, vatten temp och volt smile men dom verkar ju funka så kör på det wink

Jag har kört med Biltemas vattentemp i min gamla saab en gång, och den funkade bra. Nu i 740'n har jag oljetryck och voltmätare och dom funkar också bra smile

Låter bra det smile

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)

the_lion
22 mars 2010
Trådstartare
någon här som köpt biltemas ABS givare, fram, till Volvo S70 1997? är dem nåt att ha? kostar 299:-

979 Inlägg
23 mars 2010
Hej!!

Tänkte pröva Biltemas polermedel och bil vax, någon som vet om det fungerar bra? har hört delade åsikter om deras bilvårds produkter smile

Hpc

393 Inlägg
23 mars 2010
Ja Biltema eller (Feltema) som man kan kalla det är väll inte det bästa.Men en del saker är ok.Men jag köpte en bultsax en gång ock den höll att klippa en gång med sen blev den vinn sad Så bultsaxar rekomenderar jag ej att köpa där.Sen så köpte jag en laddare där med.Ock jag tycker inte att man skall behöva kolla i kartongen om det är rätt laddare i.

Men det skulle jag gjort för när jag kom hem ock skulle ladda ett bateri för en massa årsedan så var det inte lika laddare som på bilden på kartongen sad Så jag tänkte nej Biltemas produkter skall aldrig få komma på våran nya bil smile.
Vi håller oss till kvalitet i stället så håller sakerna längre.
Senast redigerat av chrillesnakeman (23 mars 2010)

1 321 Inlägg
25 mars 2010
the_lion skrev:
någon här som köpt biltemas ABS givare, fram, till Volvo S70 1997? är dem nåt att ha? kostar 299:-

Fungerar kanonfint!! ser exakt ut som orginal.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

876 Inlägg
25 mars 2010
AnderssonE30 skrev:
Hej!!

Tänkte pröva Biltemas polermedel och bil vax, någon som vet om det fungerar bra? har hört delade åsikter om deras bilvårds produkter smile

jag har provat och det är katastrofdåligt. Om du ska köpa billiga polermedel och vaxer så lägg till en tia till och köp Turtle eller Sonax även om dem inte är så kanon heller.

the_lion
25 mars 2010
Trådstartare
Volvofarfar skrev:
the_lion skrev:

Fungerar kanonfint!! ser exakt ut som orginal.

tack så mycket för svaret! köpte den idag smile  ska montera dem imorrn

1 327 Inlägg
25 mars 2010
Jag köpte deras polermaskin med två trissor i veckan (349 kr). Den funkade riktigt fint med justerbar hastighet. Blev förvånad över att den var så bra.

1 321 Inlägg
29 mars 2010
Aero T16 skrev:
Jag köpte deras polermaskin med två trissor i veckan (349 kr). Den funkade riktigt fint med justerbar hastighet. Blev förvånad över att den var så bra.

åxå nöjd med den! dock gnisslar den men den funkar perfekt, och med mycket bra resultat:-)

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
29 mars 2010
http://www2.biltema.se/Archive/Product_images/12/Large/12-675_l.jpg
denna är helt underbar från biltema
den har hållt i 3 år för mig å är som ny fortfarande ( lite skitig dok) å väl använd
ångra inte att jag köpte den

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Reservdansk
6 271 Inlägg
29 mars 2010
Jag köpte torkarblad på Biltema - trodde dock det var tvåpack, men så jag fick bara med mig ett...
Den vattenavvisande sorten.

Så jag köpte ett på macken, kostade mer än dubbelt så mycket som det från Biltema.

Så jag kan ju se resultatet nu:
Biltemas torkarblad håller efter regnet mycket bättre än det dyra bladet jag köpte på macken, det drar bara ut vattnet till en hinna över rutan istället.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
29 mars 2010
Är det någon som har vågat prova ett turbo agg från biltema ? tongue Har varit sugen på att köpa ett och sätta på min sandloppa wink

1 321 Inlägg
30 mars 2010
BunnA skrev:
Är det någon som har vågat prova ett turbo agg från biltema ? tongue Har varit sugen på att köpa ett och sätta på min sandloppa wink

Bytte Turbo åt en gubbe för ca 2 år sedan, på en Saab 9-5, och den funkar kanon än..

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
30 mars 2010
Då kanske man skulle ta och investera en sådan då smile

667 Inlägg
30 mars 2010
har låsmutter sats från biltema, men tappade bort själva muttern till dem så fick ta en rörtång det gick skit bra att få lös dem hade det varit volvos original då hade dea bara vart att glömma men biltema har bra saker, tummen upp för dem..

181 Inlägg
30 mars 2010
volvo_245_racing skrev:
har låsmutter sats från biltema, men tappade bort själva muttern till dem så fick ta en rörtång det gick skit bra att få lös dem hade det varit volvos original då hade dea bara vart att glömma men biltema har bra saker, tummen upp för dem..

Haha skulle detta vara postitivt menar du ?!?
Det är väll mening att man inte ska kunna plocka bort dom?

667 Inlägg
30 mars 2010
SupraJonas skrev:
volvo_245_racing skrev:

vad hade jag gjort om jga inte fått bort dem då? kört med vinter däck hela sommaren eller? XD

181 Inlägg
30 mars 2010
volvo_245_racing skrev:
SupraJonas skrev:
volvo_245_racing skrev:

vad hade jag gjort om jga inte fått bort dem då? kört med vinter däck hela sommaren eller? XD

finns andra sätt, att man kan ta bort dom med rörtång betyder ju bara att tjuven som vill åt fälgarna också kan wink

716 Inlägg
31 mars 2010
Köpte deras mc-hjälm förra året, lillebrorsan ramla av moppen kraftigt, slog huvvet å svimma, hjälmen sprack inte. Bra kvalite...

Ja köper faktiskt rätt mkt på biltema, och jag är rätt nöjd.

Har deras racekatt på bilen, funkar otroligt bra.

Sök