3775
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

Trabant und Saab Uber alles:) 14
1 035 Inlägg
1 september 2010
min duett värkar vara byggd av biltema..........

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

739 Inlägg
1 september 2010
_budde_ skrev:
förstår inte vf folk klagar så mkt. alla butiker får in produkter som inte håller den kvalitet den ska göra. men får man ett sånt ex e det bara att gå o byta igen, va e problemet? har alltid köpt biltemas produkter,färg,tvätt,reservdelar.elekronik,bygg,verktyg,båt har nog testat väldigt mycket där för att kunna säga att biltema e toppen! verktyg köper ja endast dom som har stämpeln med 10års garanti. dom e toppen. de går misshandla dom i åratal utan minsta slitage=)    sen reserv delar, passform som e kanon, inte sämre kvalitet än andra-  Oftast e de så att de e handhavarens fel, inte biltema.

vi säger att nisse med sin volvo 240 köper ny topp packning, han råkar klämma den i bildörren när han kommer hem, ojdå den rätar vi ut säger han. sen när han monterat den o ska starta så e de fortfarande inte bra, han skruvar bort packningen igen o åker in till biltema o klagar på vilken dålig kvalitet de. men tror ni han kommer säga till hans kompisar eller biltema att de va hans fel att den inte funkade?

så sant så sant

681 Inlägg
9 september 2010
Biltemas delbara drivknutsdamask är rätt bra, byte just på men gamal ford fiesta...behövde inte skruva något alls...Enda negativa var klämmorna, dom funakde inte alls

Novis
4 Inlägg
14 september 2010
Har handlat en hel del på Biltema och det jag kan konstatera är att det mesta fungerar bra om man bara tänker till lite och inte chansar. Folket i butikerna brukar vara av den lägre begåvningen så kolla med någon som kan innan ni köper något essentiellt.

Har köpt följande utan några problem till min Golf ´93 1.8i:

- Oljefilter
- Metallepoxi
- 10 års-verktygen
- Torkare fram och bak
- Helsyntetolja 5L

Biltema är som någon sa Sveriges stolthet smile

Går under samma namn på SweClockers forum om någon undrar ^^

168 Inlägg
14 september 2010
Bilen jag nygligen köpt sitter det biltema belägg fram på. INTE bra alls. Bromsade hårt för en bil framför men hände inte mkt så fort bromsarna vart lite varma.. Fick ist växla ner och svänga åt sidan för att inte besöka baken på bilen framför.

Så akta er för biltemas bromsbelägg!

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
14 september 2010
Yelenaspojk skrev:
Bilen jag nygligen köpt sitter det biltema belägg fram på. INTE bra alls. Bromsade hårt för en bil framför men hände inte mkt så fort bromsarna vart lite varma.. Fick ist växla ner och svänga åt sidan för att inte besöka baken på bilen framför.

jag har då kört med biltemas belägg i över 6 år och har aldrig haft problem med att stanna

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

685 Inlägg
14 september 2010
Yelenaspojk skrev:

Har haft biltemas belägg i många år och har funkat hur bra som helst.

No turbo shit - just real power!

26 Inlägg
14 september 2010
har hört att biltemas bromsbelägg och skivor är som orginalet men bara har en annan förpackning. kommer dock inte ihåg vem som sa det tongue

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
14 september 2010
sweTYSK3N skrev:
har hört att biltemas bromsbelägg och skivor är som orginalet men bara har en annan förpackning. kommer dock inte ihåg vem som sa det tongue

Förmodligen någon som inte är läskunnig wink
FÖr mig var det som någon tidigare sa, när jag skulle bromsa hårt så hände inte ett skit :S

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)

KHRacing
14 september 2010
Trådstartare
Kör på Biltema 5/50 Racingoljan i EVO´n, inga som helst problem o skämms inte för det heller.

4 262 Inlägg
14 september 2010
Har köpt massor av delar på biltema. Bromsok belägg skivor hardyskiva verktyg mm. Det mesta fungerar skitbra. deras vindrutetorkare tycker jag dock inte mycket om, brukar få byta efter några månader. och deras tabletter som man ska lägga i spolarvätskan för att få bort insekter från rutan fungerar inte alls.

5 111 Inlägg
14 september 2010
Biltemas fotpump gick slangen av på första dagen jag använde den - visst, lite misshandel råkade den väl ut för men det bör den ändå tåla, annars är slangen för svag.

4 001 Inlägg
14 september 2010
Yelenaspojk skrev:

Only-volvo skrev:

turboforssen skrev:
jag har då kört med biltemas belägg i över 6 år och har aldrig haft problem med att stanna

Prova att köra lite mer inspirerad körning och använd verkligen bromsarna så märker ni snart kvalitén på deras belägg, det är ren skit och jag kommer aldrig mer att använda deras belägg.

Visst funkar dom att göra en panikbromsning med om det behövs men det är långt ifrån samma känsla och bromsverkan i dom som t.ex Volvos originalbelägg.
2-3 hårda inbromsningar sen har man överhettat dom.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
14 september 2010
kolvas skrev:
Yelenaspojk skrev:

Only-volvo skrev:

turboforssen skrev:

Prova att köra lite mer inspirerad körning och använd verkligen bromsarna så märker ni snart kvalitén på deras belägg, det är ren skit och jag kommer aldrig mer att använda deras belägg.

Visst funkar dom att göra en panikbromsning med om det behövs men det är långt ifrån samma känsla och bromsverkan i dom som t.ex Volvos originalbelägg.

om du gör så hårda inbromsningar på så kort tid att dom blir överhettade  så borde tänka på hur du kör .
att beläggen skulle bli överhettad på en vardagsbil vid normal körning är helt osannolikt.
därimot så på på en trimmad bil där du kör hårdare kan jag förstå det

168 Inlägg
14 september 2010
turboforssen skrev:
kolvas skrev:
Yelenaspojk skrev:

Only-volvo skrev:

turboforssen skrev:

om du gör så hårda inbromsningar på så kort tid att dom blir överhettade  så borde tänka på hur du kör .
att beläggen skulle bli överhettad på en vardagsbil vid normal körning är helt osannolikt.

Har kört mycket håradre med min förra 940 inge problem alls med volvo ogrinal bromsbelägg.
Har enbart gjort en hård inbromsning med saaben, då gick det inte spes fort heller. Inte kul när man ska behöva växla ner och svänga åt sidan på grund av beläggen. Så dom + skivor skall bytas så fort lönen kommer. Aldrig mer biltema belägg. Aldrig

4 001 Inlägg
14 september 2010
turboforssen skrev:

Bromsarna ska klara av en aktiv körstil, jag överhettade Biltemas belägg när jag hade bråttom till jobbet, visst körde jag på rätt bra men inte så pass att beläggen skulle bli överhettade, dessutom ger dom sämre bromsverkan, min magkänsla på min gamle 240 var ca 15 m längre bromssträcka från 100km/h - 0 med biltema-beläggen än med original.

skalman1 skrev:
Sedan så består ju bromssystemet av mer än bara belägg och skivor.......

iofs. offtopic men utveckla gärna vad mer för komponenter som påverkar att beläggen överhettar vid likvärdiga yttre förhållanden

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
14 september 2010
kolvas skrev:
turboforssen skrev:

Bromsarna ska klara av en aktiv körstil, jag överhettade Biltemas belägg när jag hade bråttom till jobbet, visst körde jag på rätt bra men inte så pass att beläggen skulle bli överhettade, dessutom ger dom sämre bromsverkan, min magkänsla på min gamle 240 var ca 15 m längre bromssträcka från 100km/h - 0 med biltema-beläggen än med original.

skalman1 skrev:

iofs. offtopic men utveckla gärna vad mer för komponenter som påverkar att beläggen överhettar vid likvärdiga yttre förhållanden

kärvande bromskolvar , bromsdamm, igensatta kylkanaler i skiva finns nog mer som kan orsaka varma bromsar

168 Inlägg
14 september 2010
turboforssen skrev:
kolvas skrev:
turboforssen skrev:

skalman1 skrev:

kärvande bromskolvar , bromsdamm, igensatta kylkanaler i skiva finns nog mer som kan orsaka varma bromsar

kan säga att mina bromsok är som nya, skivorna är det inget fel på och det var nog inte bromsdam som var felet... Varför försvara dåliga belägg, vad tjänar det till?
Man lär väl få varna folk för en sak om det inte är något bra, eller har jag fel där?

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
14 september 2010
Kan säga att biltemas ventilfjäderpress är rent skräp.. Det gick till slut ändå, men den böjer sig om det blir för högt tryck o då går gängan trögt så vredet böjde sig också. Inte nog med det så vrids tryckplattan som sitter mot ventilen så stora repor riskeras.. fick tejpa fast en plastbricka mot ventilen.

Skulle nog säga att de flesta handverktyg som involverar gänga och tryck bör man köpa nån annanstans.. vanliga tvingar är också värdelösa.

I övrigt har biltema en hel del bra och prisvärda grejer.

168 Inlägg
14 september 2010
skalman1 skrev:
Yelenaspojk skrev:
turboforssen skrev:

kan säga att mina bromsok är som nya, skivorna är det inget fel på och det var nog inte bromsdam som var felet... Varför försvara dåliga belägg, vad tjänar det till?
Man lär väl få varna folk för en sak om det inte är något bra, eller har jag fel där?

Nä, du har inte belägg för dina åsikter.                  lol

Men, folk har väl olika erfarenhet av dom eftersom många är nöjda med dom.

Ok, ska väl vara tyst då lol

Sök