3696
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
14 september 2010
skalman1 skrev:
Har du provat deras avdragare?
Jag har en 3-armad därifrån som är grymt bra!  smile

Men deras snabbtvingar är ingen höjdare heller.

Nej det har jag faktiskt inte gjort, men tippar på att den är ett av få undantag.. alltför stor variation i kvalitet är ju inget bra betyg heller.. då känns det ju som att de inte har koll på vad de köper in utan bara tar det som är billigast.. är väl iofs lite av poängen med biltema smile

Jag brukar tänka så här, är det ett verktyg som man inte tänkt använda jättemycket eller är ett av de basala, så är det lite skitsamma så länge det funkar (åtminstone en gång, haha)

Men när det kommer till verktyg som man använder med precision, tex momentnycklar.. eller bildelar som har en stor del i säkerheten, nu kommer jag inte på nåt bra exempel.. men ja tex bromsbelägg.. köper jag hellre av ett märke som är testat och godkänt. Om ett bilmärke väljer att ha det som huvudleverantör borde (ja läs borde) man iaf kunna lita på att det håller duglig kvalitet.

350 Inlägg
14 september 2010
deras kaross kitt va ingen höjdare , såg ut som välling, o skulle ta 7 dygn att torka om jag minns rätt , efter 10 dar var d lika kletigt som när man la på d, , hitta en tub hagmans karosseri kitt testa den istället och d blev kanon

Forummoderator
9 299 Inlägg
15 september 2010
bra skit eller bara skit?
Jag har bara köpt biltemabelägg en gång, men väljer att inte göra det igen för de tog slut väldigt fort. Samtidigt är det minst 15 år sedan så det har inget med de belägg de säljer nu att göra.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

4 001 Inlägg
15 september 2010
turboforssen skrev:
kolvas skrev:
turboforssen skrev:
om du gör så hårda inbromsningar på så kort tid att dom blir överhettade  så borde tänka på hur du kör .
att beläggen skulle bli överhettad på en vardagsbil vid normal körning är helt osannolikt.
därimot så på på en trimmad bil där du kör hårdare kan jag förstå det

Bromsarna ska klara av en aktiv körstil, jag överhettade Biltemas belägg när jag hade bråttom till jobbet, visst körde jag på rätt bra men inte så pass att beläggen skulle bli överhettade, dessutom ger dom sämre bromsverkan, min magkänsla på min gamle 240 var ca 15 m längre bromssträcka från 100km/h - 0 med biltema-beläggen än med original.

skalman1 skrev:
Sedan så består ju bromssystemet av mer än bara belägg och skivor.......

iofs. offtopic men utveckla gärna vad mer för komponenter som påverkar att beläggen överhettar vid likvärdiga yttre förhållanden

kärvande bromskolvar , bromsdamm, igensatta kylkanaler i skiva finns nog mer som kan orsaka varma bromsar

då borde det varit samma fenomen med andra belägg....
problemen försvann när jag bytte till Volvo Original klossar

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
15 september 2010
Precis denna jag skrev om i några inlägg upp! Förbannat skit är den! nog för att jag har dubbla ventilfjädrar, men hela konstruktionen är sjukt dåligt gjord.. Gängan går trögt även om man smörjer den, brickan mot ventilen snurrar med och repar.. den är precis som du säger inte i linje...

DarthNiN skrev:
I förrgår köpte jag biltemas ventilfjäderbåge. Mest för att jag ville ha en billig sådan för jag skulle använda den en gång. (Har en bättre hemma...). Kan ju meddela att bottendelen och skruven inte går i linje, utan man får böja till eländet först litegrann. Hur billigt det än är så känns det ju som att man inte ska behöva modifiera prylarna för att få dem att funka...

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verkt … aderbage1/

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
16 september 2010
Jag funderar faktiskt på att gå tillbaka med min.. trots att jag inte har kvitto kvar, förpackning eller nånting.. Men bara för att säga att den är värdelös!

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
16 september 2010
mrpete skrev:
Jag funderar faktiskt på att gå tillbaka med min.. trots att jag inte har kvitto kvar, förpackning eller nånting.. Men bara för att säga att den är värdelös!

jag har använt min i över 5 år  och jag har inge problem med den . förutom att brickan till justerskruven lossnar i bland, men den gör sitt jobb

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

huh?
10 427 Inlägg
16 september 2010
DarthNiN skrev:
Hahaha...idag när jag skulle dra ut farsans biltemakompressor på garagegolvet så lossnade ena hjulet....
Det tar liksom aldrig slut!!!  smile)

Haha smile Tycker att du (eller alla?) ska börja ta bilder på allting som lossnar eller är skevt.

"Biltema i Bilder". Skulle vara kul att se.
Senast redigerat av steifan (16 september 2010)

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
16 september 2010
det står säkert någonstans här men orkade inte gå tillbaka så långt i tråden. Men någon som vet hur biltemas vattentemp mätare och oljetryck/temp funkar och deras givare/adaptrar ?
Jag har en volt mätare och jag märker då ingen skillnad på den och en som kostar 5-600 den funkar kanon bra. Menar dom enkla mätarna med vita tavlor.
Fast kanske någon som har erfarenhet av deras "NoName" mätare med.?

MVH BunnA

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
16 september 2010
DarthNiN skrev:
mrpete skrev:

Vet du...jag tycker du ska göra det. Det är ju bra om de får reda på att saker inte funkar. Då KANSKE det finns en möjlighet att de gör någon slags kvalitetscheck på grejorna innan de lägger ut dem i butiken...
Vi kan ju alltid hoppas på att de inför de rutinerna i framtiden! smile

Jag skulle önska att Biltema klev upp ett eller två snäpp i kvalitén. För mig skulle det vara helt ok om priserna blev 15-20% högre, bara grejorna blev bättre. Många verktyg biltema har finns ju bara som proffsversioner som nästa steg, och då snackar vi ju kostsamt...plus att det genast blir svårt för icke-företagare att faktiskt komma över dessa.

Eastwood i USA har fattat grejen. Specialverktyg med semiprofessionell kvalitet och bra priser riktat till privatpersoner...

.....tror jag ska emigrera...jag tyar icke längre...

men om du tycker att det är sånt skräp på biltema och har lust att betala mer
GÅ NÅN ANNANSTANS DÅ
det finns mer reservdels firmor än biltema

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
16 september 2010
DarthNiN skrev:
turboforssen skrev:
DarthNiN skrev:

Vet du...jag tycker du ska göra det. Det är ju bra om de får reda på att saker inte funkar. Då KANSKE det finns en möjlighet att de gör någon slags kvalitetscheck på grejorna innan de lägger ut dem i butiken...
Vi kan ju alltid hoppas på att de inför de rutinerna i framtiden! smile

Jag skulle önska att Biltema klev upp ett eller två snäpp i kvalitén. För mig skulle det vara helt ok om priserna blev 15-20% högre, bara grejorna blev bättre. Många verktyg biltema har finns ju bara som proffsversioner som nästa steg, och då snackar vi ju kostsamt...plus att det genast blir svårt för icke-företagare att faktiskt komma över dessa.

Eastwood i USA har fattat grejen. Specialverktyg med semiprofessionell kvalitet och bra priser riktat till privatpersoner...

.....tror jag ska emigrera...jag tyar icke längre...

men om du tycker att det är sånt skräp på biltema och har lust att betala mer
GÅ NÅN ANNANSTANS DÅ
det finns mer reservdels firmor än biltema

Lugn och fin nu. Det finns väl för böfvelen inte någon anledning att bli förbannad va? Den här tråden handlar om att man ska säga vad man tycker om Biltema...och det är precis vad jag gör. Kanske kan mina och andras inlägg vara till hjälp för andra.
Om du blir förbannad och uppretad över det så tycker jag DU kan läsa andra trådar och inlägg. Mupp!

arg för vad ? skrev bara med stora bokstäver för att du skulle uppmärksamma det
mupp????? känner du mig eller???

huh?
10 427 Inlägg
16 september 2010
DarthNiN skrev:
steifan skrev:
DarthNiN skrev:
Hahaha...idag när jag skulle dra ut farsans biltemakompressor på garagegolvet så lossnade ena hjulet....
Det tar liksom aldrig slut!!!  smile)

Haha smile Tycker att du (eller alla?) ska börja ta bilder på allting som lossnar eller är skevt.

"Biltema i Bilder". Skulle vara kul att se.

Men du!!! Svinrolig idé!!! Starta upp en sån tråd OMG vetja!!!  big_smile

Skulle ju vara lite intressant att göra Biltema själva medvetna om den tråden också! hihi... roll

Nja, jag har inga Biltema-prylar som gått sönder "tyvärr" (har iofs inte så mycket
Biltema-grejer alls). Men om jag hade så skulle jag nog kunna göra en tråd cool

Trabant und Saab Uber alles:) 14
1 035 Inlägg
21 september 2010
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t … Voltmeter/
är denna voltmätare användbar? går den sönder eller funkar den bra smile?

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
21 september 2010
Drfrasse skrev:
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Bil-el/Bil_instrument/Voltmeter/

Min funkar alldeles utmärkt, har inte krånglat en gång smile Har haft den i snart ett halv år.

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)

3 354 Inlägg
21 september 2010
Drfrasse skrev:
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Bil-el/Bil_instrument/Voltmeter/

sitter den vita versionen på min mc. inga problem hittills förutom lite kondens på glaset

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
21 september 2010
biltemas tändstift funkar dom bra?

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

716 Inlägg
21 september 2010
http://i.ebayimg.com/22/!B0,1)twCWk~$(KGrHqEOKjME)M-dBvfSBM,RpiIS-g~~_1.JPG?set_id=8800005007 Finns andra sorter av dessa, med "plastskruv" man kör in, så utvidgas den längst ner å sitter på plats!

Någon som vet vad dessa heter? Och om biltema har? Hittar inte i katalogen! Sånna saker tycker ja att biltema e bra för!
Senast redigerat av Krist (21 september 2010)

716 Inlägg
26 september 2010
Ingen som vet var man får tag på dessa ovan?

4 262 Inlägg
26 september 2010
Memme skrev:
biltemas tändstift funkar dom bra?

fungerar inte bra till 740 iaf. men möjligt att dom är bättre till andra motorer.

KHRacing
26 september 2010
Trådstartare
DarthNiN skrev:

....

& vart tror du de är tillverkade... trotsa att det ev står Made in USA på dem ?

Sök