3060
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

2 337 Inlägg
11 oktober 2010
Köpte kallavfettning och vaxschampo på Biltema igår och tvättade bilen med. Blev bra resultat utan någon större ansträngning, jag är skitnöjd.

huh?
10 427 Inlägg
11 oktober 2010
Yelenaspojk skrev:
KHRacing skrev:
frank_745 skrev:
Olja hur e den ? kommer bilen rassa ,ökar slitage eller den funkar bra?

Exakt samma som Statoil har, samma dunkar, men olika dekaler på dunkarna.

allt annat snacka är bara folk som inte vet vad de talar om o går på ryktet om att det är spillolja som är filtrerad.

Jag kör som sagts tidigare; på Biltema´s 5-50 olja (den röda flaskan)

Den kör även jag på i min saab och i flickvännens Volvo. Mkt bra olja smile

Ja 5W-50n verkar "fungera" wink

83 Inlägg
11 oktober 2010
Kylsprayen/rostlösaren som någon tipsade om är mkt bra, håller med!

Kör också på Biltema olja och jag tycker det funkar bra. Men alla motorproffs på nätet är så sköna, för "alla" typ "vet" att Biltemas olja är skitdålig.... Jag kan ju bara säga att mina Turbomaskiner verkar lira fint med Biltemas oljor, och hittills har ingen som "vet" att Biltemas oljor är skit kunnat bevisa ens något av det mha tester, bevisade ras pga dålig olja etc....  Så tills jag är motbevisad så kör jag med Biltemas olja på alla 4 (!) Turbobilar jag har. Att hälla i olja för 800 spänn från dyra Mekonomen, och köra en säsong på kanske 400 mil och sen byta igen är ju bara dumt. 2 kr milen i bara oljekostnad - nä, jag tror inte det.... Dom 2 kronorna vill jag lägga på Soppa eller trim istället. smile

61 Inlägg
11 oktober 2010
jag har varit med om att deras bränsleslang har haft torrsprickor när man köpt den. men bränsleslangen kan man o andra sidan köpa på swedol för samma pris

huh?
10 427 Inlägg
11 oktober 2010
Turbocab skrev:

Gött mos smile Jag har kört mycket med CRC Rost Flash innan (motsvarande), men har bara köpt Biltemas än så länge. Inte fått nån användning för den än, men båda gott om andra är nöjda wink

956 Inlägg
11 oktober 2010
Turbocab skrev:

Kör också på Biltema olja och jag tycker det funkar bra. Men alla motorproffs på nätet är så sköna, för "alla" typ "vet" att Biltemas olja är skitdålig.... Jag kan ju bara säga att mina Turbomaskiner verkar lira fint med Biltemas oljor, och hittills har ingen som "vet" att Biltemas oljor är skit kunnat bevisa ens något av det mha tester, bevisade ras pga dålig olja etc....  Så tills jag är motbevisad så kör jag med Biltemas olja på alla 4 (!) Turbobilar jag har. Att hälla i olja för 800 spänn från dyra Mekonomen, och köra en säsong på kanske 400 mil och sen byta igen är ju bara dumt. 2 kr milen i bara oljekostnad - nä, jag tror inte det.... Dom 2 kronorna vill jag lägga på Soppa eller trim istället. smile

Vad för olja kör du då? Mineral,delsyntet eller helsyntet?

956 Inlägg
11 oktober 2010
Vi säger så här då, biltemas olja är ju samma olja som statoil säljer.
Så du köper hellre helsyntet på statoil för 500 än helsyntet på biltema för 250 även fast det är exakt samma?smile

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
11 oktober 2010
Tänkte köra 5-50 oljan i rallybilen jag.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

kevlar_soul
13 oktober 2010
Trådstartare
"Exakt samma som Statoil har, samma dunkar, men olika dekaler på dunkarna."

Är ren Bullshit. Statoil Lubricants tar fram Statoils olja, och man har inte på någotvis något samarbete med Biltema.

5 198 Inlägg
13 oktober 2010
kevlar_soul skrev:
"Exakt samma som Statoil har, samma dunkar, men olika dekaler på dunkarna."

Är ren Bullshit. Statoil Lubricants tar fram Statoils olja, och man har inte på någotvis något samarbete med Biltema.

Säger vem ?

kevlar_soul
13 oktober 2010
Trådstartare
Jag jobbar som chef inom Statoil, och har ganska god insikt i ämnet.

1 327 Inlägg
13 oktober 2010
frank_745 skrev:
Olja hur e den ? kommer bilen rassa ,ökar slitage eller den funkar bra?

Om oljan uppfyller kraven som står i instruktionsboken så är det bara att köpa oljan. För det mesta så uppfyller Biltema de kraven och många fler.

När man köper tex Castrol så betalar man mycket för märket på dunken.

Finns inga tester som visar motsatsen.

5 198 Inlägg
13 oktober 2010
kevlar_soul skrev:
Jag jobbar som chef inom Statoil, och har ganska god insikt i ämnet.

Klart ni nekar samarbete med ett lågprismärke,, fattas ju bara annat

1 827 Inlägg
13 oktober 2010
Turbocab skrev:

Jag kör också biltemas oljor... I Civicen förr så körde jag mineralolja eftersom den var rakast. Jag bytte förstås efter varje bankörning men jag kunde ligga och pressa på knutstorp i över 140 graders oljetemp utan några bekymmer. Så jag kan också rekommendera biltemas oljor!

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

4 586 Inlägg
13 oktober 2010
Allt detta tjafs om olja big_smile

Nu är vintersäsongen här. några bra prylar ifrån biltema som man kan skaffa sig ?

5 198 Inlägg
13 oktober 2010
Isskrapa och snösop.... och låsolja

1 327 Inlägg
13 oktober 2010
Deras startkablar är bra att ha på vintern. Billiga och tar lite plats.

kevlar_soul
13 oktober 2010
Trådstartare
Förnekar inget. Är bara ärlig. Dumt att förneka något och i synnerhet ett företag som skulle kunna stå för extrema volymer. Eller hur?

huh?
10 427 Inlägg
13 oktober 2010
Aero T16 skrev:
När man köper tex Castrol så betalar man mycket för märket på dunken.

Glöm inte "pipen" på dunkarna, mycket bra.
(Ej ironi dvs)

Det blir lite lustigt när priserna på en 4liters dunk på samma olja (tex Castrol) kan skilja
200kr upp eller ned i pris på olika ställen i samma stad. Späder på lite, samtidigt som man
kan köpa hem samma olja för ungefär samma pris från Tyskland (Typ Mapodo.de) som Biltema
tar för sina helsyntetiska oljor. Lustigt eller olustigt, vem vet tongue
Senast redigerat av steifan (13 oktober 2010)

5 198 Inlägg
13 oktober 2010
kevlar_soul skrev:
Förnekar inget. Är bara ärlig. Dumt att förneka något och i synnerhet ett företag som skulle kunna stå för extrema volymer. Eller hur?

Då kan man ju lika gärna säga... Japp biltemas olja kommer från oss tongue

Sök