2441
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

kevlar_soul
13 oktober 2010
Trådstartare
Ja, om så var fallet.

Tyvärr gamlingen, du kommer inte längre i diskussionen nu.

KHRacing
13 oktober 2010
Trådstartare
kevlar_soul skrev:
"Exakt samma som Statoil har, samma dunkar, men olika dekaler på dunkarna."

Är ren Bullshit. Statoil Lubricants tar fram Statoils olja, och man har inte på någotvis något samarbete med Biltema.

& min info kommer från Biltema´s säljchef. smile

+ folk som varit vid produktionen på tillverkningsstället.

956 Inlägg
13 oktober 2010
KHRacing skrev:
kevlar_soul skrev:

Är ren Bullshit. Statoil Lubricants tar fram Statoils olja, och man har inte på någotvis något samarbete med Biltema.

Alltså va krångligt.
Är Biltemas olja samma som Statoils? Ja eller Nej?
Litar på Biltema chefen i detta fallet.

kevlar_soul
13 oktober 2010
Trådstartare
Det är inte exakt samma olja, det är inte samma dunkar och det är som sagt olika dekaler på dunkarna.

152 Inlägg
14 oktober 2010
Lägger min röst på KHRacing. samma olja, olika förpackningar och etiketter.

KHRacing skrev:
kevlar_soul skrev:

1 062 Inlägg
14 oktober 2010
kribbe skrev:
jag har varit med om att deras bränsleslang har haft torrsprickor när man köpt den. men bränsleslangen kan man o andra sidan köpa på swedol för samma pris

Mycket av Biltemas gummiprodukter håller dålig klass!
Allt utom typ chassibussningar verkar vara ren skit tyvärr. Deras vacumslang höll i några månader!

M.V.H.

1 062 Inlägg
14 oktober 2010
kevlar_soul skrev:

Vad är det som säger att inte Statoil Lubricants i sin tur köper motoroljor från Nynäs Pretoleum eller vem det nu är som tillverkar åt Biltema?

M.V.H.

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
14 oktober 2010
jag tror de är penzoil olja på biltema.

Samma priser för samma sorter.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

4 262 Inlägg
14 oktober 2010
Jag handlar väldigt mycket på biltema. Det allra mesta är bra grejer men några saker har varit riktigt dåliga.

Deras tvingar går sönder om man tar i.

Deras tabletter som man ska lägga i spolarvätskan för att få bort insekter från rutan fungerar inte alls.

Deras stora arbetslampa 120 W lr vad det nu var smälte innuti reflektorn!

Deras ventilbåge är ett skämt.

Deras bensindunkar tar en timme att hälla ur bensinen ur.
Senast redigerat av zemet (14 oktober 2010)

588 Inlägg
14 oktober 2010
är det nån som haft problem med batterier från biltema? är det nån ide och köpa ett där tror ni?

Jag gjorde en liten hest!
2 100 Inlägg
14 oktober 2010
___ skrev:
är det nån som haft problem med batterier från biltema? är det nån ide och köpa ett där tror ni?

http://www.testfakta.se/img/2007/4/10/6183.pdf

Tja!

588 Inlägg
14 oktober 2010
blir inte ett därifrån då wink dålig kapacitet vid kyla tydligen

4 262 Inlägg
14 oktober 2010
___ skrev:
blir inte ett därifrån då wink dålig kapacitet vid kyla tydligen

Dom fungerar bra i kyla.
Har 3 st olika bilar hemma alla med biltema batterier. Alla funerade som dom skulle i vintras iaf.
Bor ju iofs inte i norrland men 15 minus var inga problem iaf.

Men det är klart att man får ju vad man betalar för så dyrare batterier är säkert bättre men för normalt bruk fungerar dom utmärkt.

588 Inlägg
14 oktober 2010
nu är det till en bil som jag inte använder så ofta så jag kör nog på nått annat än biltema smile varta såg ju ut att vara bra enligt testen

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
17 oktober 2010
jag har mestadels bra erfarenheter av biltemas produkter.

deras avfettning var otroligt bra. till skillnad från det man köper på macken så var den riktigt skarp och tog verkligen bort smutsen. även avgaspastan var kanonbra. lätt att jobba med och stelnar snabbt när det blir varm smile så kemikalier och småsaker kommer jag nog att fortsätta köpa på biltema även i framtiden.

däremot så var voltmätaren ingen höjdare. visst den visar rätt värde men färgfilterna till lampan lossnar (båda 2 färgfilterna ligger nu innuti voltmätaren och jag får inte ut dom...) dessutom så bildas det kondens innanför glaset när man kört en stund och mätaren blir varm. är mindre snyggt hmm

MVH

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
17 oktober 2010
FreddeLi skrev:

deras avfettning var otroligt bra. till skillnad från det man köper på macken så var den riktigt skarp och tog verkligen bort smutsen. även avgaspastan var kanonbra. lätt att jobba med och stelnar snabbt när det blir varm smile så kemikalier och småsaker kommer jag nog att fortsätta köpa på biltema även i framtiden.

däremot så var voltmätaren ingen höjdare. visst den visar rätt värde men färgfilterna till lampan lossnar (båda 2 färgfilterna ligger nu innuti voltmätaren och jag får inte ut dom...) dessutom så bildas det kondens innanför glaset när man kört en stund och mätaren blir varm. är mindre snyggt hmm

MVH

Det med mätarna har jag aldrig haft problem med, har bara haft biltema mätare i mina bilar och har aldrig upplevt några problem med dom. Så vad är det för fel på deras produkter eftersom att en del får dåliga saker medans en del verkar få fullt funktionella saker :S

Mvh BunnA

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)

214 Inlägg
18 oktober 2010
håller med ang. voltmätarn! jag lödde sedan in en diod istället:)

1 903 Inlägg
18 oktober 2010
BunnA skrev:
FreddeLi skrev:

MVH

Det med mätarna har jag aldrig haft problem med, har bara haft biltema mätare i mina bilar och har aldrig upplevt några problem med dom. Så vad är det för fel på deras produkter eftersom att en del får dåliga saker medans en del verkar få fullt funktionella saker :S

Mvh BunnA

har inte heller hört talas om folk som haft problem med den. (iaf inte att det blir imma) antar att jag fick ett måndagsexemplar tongue

MVH

1 903 Inlägg
18 oktober 2010
denton skrev:
håller med ang. voltmätarn! jag lödde sedan in en diod istället:)

bra ide! kanske skulle testa det när man har tid smile

MVH

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
21 oktober 2010
DarthNiN skrev:
KHRacing skrev:
frank_745 skrev:
Olja hur e den ? kommer bilen rassa ,ökar slitage eller den funkar bra?

Exakt samma som Statoil har, samma dunkar, men olika dekaler på dunkarna.

allt annat snacka är bara folk som inte vet vad de talar om o går på ryktet om att det är spillolja som är filtrerad.

Jag kör som sagts tidigare; på Biltema´s 5-50 olja (den röda flaskan)

Det här gör min nyfiken. Jag har också hör ryktet om spilloljan och det tror jag inte alls på...MEN...jag skulle vilja veta var du fått reda på att det är samma olja som Statoil? Har också hört det, men alla säger bara "Jag har en kompis som säger...", "Jag vet med säkerhet...", osv. men hur får man det bekräftat?

Jag är inte alls främmande för tanken...vill bara veta vilken källa detta kommer ifrån? (Oljekälla?)

sambons farsa jobbar bl.a. med olika typer av oljor och vätskor, så de gjorde ett innehållstest (såna tester man kan se på typ CSI, NCIS osv) på olika motoroljor, och det visade sig att biltemas och statoils motoroljor innehöll EXAKT samma värden på EXAKT samma "ingrediens".

Sök