Hur är deras dämpningsmattor ??? Skall inhandla några nu snart till ena bilen jag har.. Är det lönt att köpa Biltema eller man skall gå fullt ut med M1 eller fatmat ?? Tips tack
Har alldrig provat själv, men har hört att det är skit
Hur är deras dämpningsmattor ??? Skall inhandla några nu snart till ena bilen jag har.. Är det lönt att köpa Biltema eller man skall gå fullt ut med M1 eller fatmat ?? Tips tack
Biltemas dämpningsmattor är såna "vanliga" tjocka bitumen-mattor. Köpte några och använde som dämpning under baksätet på min bil men skulle knappast vilja klämma fast deras variant i dörrarna, alldeles för osmidig jämfört med de två olika varianterna av STP M1 (tunnare och tjockare) som jag köpt hos BRL tidigare.
Biltemas dämpningsmattor är såna "vanliga" tjocka bitumen-mattor. Köpte några och använde som dämpning under baksätet på min bil men skulle knappast vilja klämma fast deras variant i dörrarna, alldeles för osmidig jämfört med de två olika varianterna av STP M1 (tunnare och tjockare) som jag köpt hos BRL tidigare.
Jag har testat dom här 20mm: http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillb … ngsplatta/ Satte i dörrarna på imprezakombin gjorde sitt jobb men klistret är i det klenaste laget, måste vara väldigt ren och fettfri yta för att de skall fästa. Fick slänga många bitar för limmet inte fäste och ramlade ner, men de är helt klart prisvärda.
Jag har testat dom här 20mm: http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillb … ngsplatta/ Satte i dörrarna på imprezakombin gjorde sitt jobb men klistret är i det klenaste laget, måste vara väldigt ren och fettfri yta för att de skall fästa. Fick slänga många bitar för limmet inte fäste och ramlade ner, men de är helt klart prisvärda.
ja har satt just såna i fler av mina bilar å har aldrig haft problem med att dom inte skulle fästa. Tycker nog mer tvärtom, tejpen fäster även där de inte ska fästa. :-P kör man 2 lager silentcoat å sen ett lager 20 mm matta från biltema så får man en riktigt tyst bil. :-)
ja har satt just såna i fler av mina bilar å har aldrig haft problem med att dom inte skulle fästa. Tycker nog mer tvärtom, tejpen fäster även där de inte ska fästa. :-P kör man 2 lager silentcoat å sen ett lager 20 mm matta från biltema så får man en riktigt tyst bil. :-)
Gutt ju.. då vet jag vad som skall inhandlas till helgen
Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
deras Stabiliseringsstag till extraljus är det ett eller två per paket nån som vet? det står ju inget varken på hemsidan eller i katalogen...
det är ett stabb-stag i paketen, köpte tre stycken sådana för typ två veckor sedan, kostar 29:- styck har jag för mig, dock är det ganska dåligt rostskydd på dem, suttit två veckor och har redan börjat komma rost lite här och var. menmen, dom fyller sin funktion gott och väl. hyfsat enkla att justera och böja till
någon som testat ohm mäta en högeffektständspole från Biltema och vet om man ska kunna få ut något värde mellan + och högspännings anslutningen eller mellan - och högspänningen? Köpte en häromdagen men får ingen gnista med den på min swift, så jag testade mäta och får ingen som hällst kontakt mellan dom ovan nämnda. Har försäkt med deras minnst sagt skrattretande kundtjänst, ringer man får man telefonsvarare(låter presis som ett vanigt mobilsvar) och mailar man får man inget svar häller.
Vet ej om frågan redan ställts här men nu har biltema börja sälja kopplings satser till volvo 240 och jag undrar om det är nogon som vet hur den funkar jag menar typ att slira med och så håller den?
Vet ej om frågan redan ställts här men nu har biltema börja sälja kopplings satser till volvo 240 och jag undrar om det är nogon som vet hur den funkar jag menar typ att slira med och så håller den?
Kan ju bara gissa att det fungerar, en 240 behöver ju sällan några kopplingsbyten före 25000mil om biltemas bara är hälften så bra så är man uppe i 37000mil innan nästa byte... Bara en fundering
Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...