2422
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

894 Inlägg
10 februari 2011
Biltemas spacers vad säger ni om dom?

Det är mycket enkelt att verka dum, men varför envisas folk ändå med att verka smarta.

2 419 Inlägg
10 februari 2011
turboforssen skrev:
strandberg31 skrev:
Någon som testat deras automatiska svetshjälm? värt att lägga ut 800kr eller spara till en dyarare? smile

det är grymt värt att köpa en sån här hjälm i jämfört med en billig
http://verktygsboden.se/V06/shop/bilder … 00_big.jpg

Jo men på 1000kr månaden så är inte den första valet tongue

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
10 februari 2011
strandberg31 skrev:
turboforssen skrev:
strandberg31 skrev:
Någon som testat deras automatiska svetshjälm? värt att lägga ut 800kr eller spara till en dyarare? smile

det är grymt värt att köpa en sån här hjälm i jämfört med en billig
http://verktygsboden.se/V06/shop/bilder … 00_big.jpg

Jo men på 1000kr månaden så är inte den första valet tongue

det finns ju begagnat:) kan lova att du blir inte missnöjd .
efter jag skaffa min så förstår jag inte hur jag har kunnat svetsat med nått annat

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
10 februari 2011
stoltosmart skrev:

jag har inte haft några problem med dom

* Voff voff *
10 991 Inlägg
10 februari 2011
turboforssen skrev:
stoltosmart skrev:

jag har inte haft några problem med dom

Samma här! Har säkert köpt 8-10 par så´na till olika bilar och aldrig haft problem!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
10 februari 2011
någon som har provat deras motorstativ ? värt de 600kr eller ska man bygga ett eget lite mer stabilt ?

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
10 februari 2011
CHEEVA skrev:
någon som har provat deras motorstativ ? värt de 600kr eller ska man bygga ett eget lite mer stabilt ?

jag tycker mitt har funkat bra . har en polare som har 2 stycken från biltema och han är me nöjd:)

2 415 Inlägg
10 februari 2011
CHEEVA skrev:

Deras motorstativ är värt dom där 600 kr! håller jätte bra! så länge du inte lyfter typ en stooor V8  tongue

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
10 februari 2011
Tryck_o_pys skrev:
CHEEVA skrev:

Deras motorstativ är värt dom där 600 kr! håller jätte bra! så länge du inte lyfter typ en stooor V8  tongue

Jag tror att det är biltemas vi har i garaget, funkar även med stoor V-8.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Tvivlare
2 266 Inlägg
10 februari 2011
RD_87 skrev:
Tryck_o_pys skrev:
CHEEVA skrev:

Jag tror att det är biltemas vi har i garaget, funkar även med stoor V-8.

BMW-sexor tar död på dom, dock.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

Trabant und Saab Uber alles:) 14
1 035 Inlägg
10 februari 2011
Dirq skrev:
någon som testat ohm mäta en högeffektständspole från Biltema och vet om man ska kunna få ut något värde mellan + och högspännings anslutningen eller mellan - och högspänningen?
Köpte en häromdagen men får ingen gnista med den på min swift, så jag testade mäta och får ingen som hällst kontakt mellan dom ovan nämnda.
Har försäkt med deras minnst sagt skrattretande kundtjänst, ringer man får man telefonsvarare(låter presis som ett vanigt mobilsvar) och mailar man får man inget svar häller.

har den tändspolen i duetten o den har funkat klockrent i alla väder.däremot vetjag ej hur man mäter efekten från den

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

73 Inlägg
10 februari 2011
Vindrutetorkarna är skit,  tar slut fort och fästena till sjävla gummiskrapan släpper vilket leder till att gummit hamnar vid sidan av och metall ligger istället rakt mot glas.
Blir inga högljudda ljud vid snö eller hårt regn och således så märker man ingenting förrns man kommer hem och upptäcker en halvmåne djupt inristad över halva vindrutan!

Tvivlare
2 266 Inlägg
10 februari 2011
plamer_ skrev:
Vindrutetorkarna är skit,  tar slut fort och fästena till sjävla gummiskrapan släpper vilket leder till att gummit hamnar vid sidan av och metall ligger istället rakt mot glas.
Blir inga högljudda ljud vid snö eller hårt regn och således så märker man ingenting förrns man kommer hem och upptäcker en halvmåne djupt inristad över halva vindrutan!

Håller med. Mina började "gny" efter en vecka = rakt i sopsäcken.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

Dope MF
213 Inlägg
10 februari 2011
Håller med angående torkarna där.. Efter två veckor började de "gny" och låta när de svepte över rutan och sedan släppte gummit.. Får köpa ett par på macken som ligger 50m från huset smile De är säkert bra mycket bättre.

Rumpmas
3 860 Inlägg
10 februari 2011
Gör ni så att ni drar bort snö och is från rutan med 2 liter spolarvätska och torkarna istället för att skrapa den? tongue

Jag har kört med Biltemas torkare länge. Nu kör jag med dom för 90 spänn med enkelblad och jag har ingenting att anmärka på. Jag har prövat de riktiga billiga modellerna med, och tycker att alla modeller jag provat från Biltema håller ungefär ett år. När de är slut märker jag det genom att de börjar torka dåligt, inte genom att de rear rutan. Jag är i och för sig jävligt noga med att alltid skrapa rutan ordentligt på vintern och pilla rent torkarna från is, och alltid skicka på spolarvätska när jag torkar rutan när den är torr med skitig ute på vägarna för att inte dra runt smågrus.

Ett år för 180 spänn. Överkomligt. Saabs torkare tycker jag inte håller längre, och de går dessutom av jättelätt när man rycker loss dom när de fryser fast.

1 319 Inlägg
10 februari 2011
kört 4 månader med biltemas billigaste torkare utan problem. Således min mor och far som byttes i samma veva. ingen av oss har haft problem. Antingen är det handhavande fel eller så fick ni måndags exemplar. biltemas dyraste däremot suger, iaf till 850. ligger inte tätt mot rutan när man torkar, torkar bara 40%!

_----------'

496 Inlägg
10 februari 2011
Att köpa torkarbled på biltema för 30-40kr säger sig nog själv att de inte är världens bästa.
Men ex att köpa den vanliga modellen med silikon blad är minst 2 gånger så bra.
Ultrablade är riktigt bra torkarblad, och extremt många kunder är nöjda med dem.
Det kanske är fel på personen som använder dem? ;P
Många skiter i att de sitter fast i rutan när det är fröset ute och bara drar i gång torkarna.
Då kan jagmed förstå att de inte håller särskillt bra.

1 319 Inlägg
10 februari 2011
Billy__bob skrev:
Att köpa torkarbled på biltema för 30-40kr säger sig nog själv att de inte är världens bästa.
Ultrablade är riktigt bra torkarblad, och extremt många kunder är nöjda med dem.
Många skiter i att de sitter fast i rutan när det är fröset ute och bara drar i gång torkarna.

Som sagt, jag kör billigaste varianten och de torkar lika bra som för 4 månader sen. snornöjd för de kaffe pengarna. big_smile

_----------'

496 Inlägg
11 februari 2011
sleepyoh skrev:
Billy__bob skrev:

Som sagt, jag kör billigaste varianten och de torkar lika bra som för 4 månader sen. snornöjd för de kaffe pengarna. big_smile

Ja där är ju skillnad på billiga/dyra, men för 40 spänn istället för en hundrina så kan man vell vara nöjd så länge de gör sin uppgift.

1 298 Inlägg
11 februari 2011
Köpte den något finare varianten med silikonblad eller vad de är och de har jag haft på bilen i över ett år och de fungerar fortfarande ganska bra. Ändå kör jag ganska många mil om året.

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

Sök