Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
9 februari 2009 · 1 948 Inlägg

Köper mycket saker på biltema... Vissa saker är bättre än andra och visst fan får man vad man betalar för ibland.

Bra prylar.
Diverse tänddelar till olika bilar, har funkat så länge jag haft bilarna.
kamremmar och div. andra remmar.
olja, oljefilter.
bromskivor.

enda jag personligen köpt som jag INTE varit nöjd med är deras bromsbelägg. Har köpt belägg till 3 bilar där och 3 utav 3 gånger funkar dem skitbra ett litet tag, sen kommer pipandet när man bromsar.
alla andra bilar som jag inte haft biltema belägg på piper inte.

Tycker många är löjliga när dem kasta skit på biltema, säger att dem inte "vågar" använda deras grejer osv. viktiga "säkerhetsdetaljer" så som t.ex bromsar hadde dem aldrig fått tillstånd att sälja om dem nu varit så "farliga".

Sen är man ju bra dum i huvet om man förväntar sig att deras prylar ska funka till vråltrimmade bilar, och sen blir sur för att ens 500hk monstermotor rasar pga. att man vart snål och servat med biltemas grejer. Men till originalbilar funkar det bra. Det gäller bara att vara lite smart om vilka saker man ska handla där och vilka grejer man ska köpa original i stället.

Senast redigerat av AcesHigh666 (9 februari 2009)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
jocke_gronberg
9 februari 2009 · 4 586 Inlägg

Jag har alla mina verktyg ifrån biltema och är helnöjd med dom

kan lätt rekomendera denna sats ifall du inte har ett enda verktyg

http://www.biltema.se/Archive/Product_images/10/Large/10-120_l.jpg

det första jag köpte var:
http://www.biltema.se/products/product. … emId=80020

Senast redigerat av jorre83 (9 februari 2009)

Etingelholm
9 februari 2009 · 979 Inlägg

Jag har köpt lite lampor, färg. Nät till grillen å sånt plock. Handbromsvajer & ja, ni vet. Dock så skulle jag aldrig köpa tändstigft & belägg igen. De e skit anser jag=)

Hpc
Honda Civic Ek4 "K24" (1997)
caromania Forummoderator
9 februari 2009 · 9 296 Inlägg

AnderssonE30 skrev:
Dock så skulle jag aldrig köpa tändstigft ... igen. De e skit anser jag=)

Menar du Eyquem eller Biltemas stift?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Phaetoon
9 februari 2009 · 8 156 Inlägg

caromania skrev:

AnderssonE30 skrev:
Dock så skulle jag aldrig köpa tändstigft ... igen. De e skit anser jag=)

Menar du Eyquem eller Biltemas stift?

Säger samma sak. Eyquem eller "universal"?
Har funderat på dessa:
http://www.biltema.se/products/product. … emId=76780

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
JaggaChafen Tesla Senior Technician
9 februari 2009 · 2 307 Inlägg

Phaetoon skrev:

caromania skrev:

AnderssonE30 skrev:
Dock så skulle jag aldrig köpa tändstigft ... igen. De e skit anser jag=)

Menar du Eyquem eller Biltemas stift?

Säger samma sak. Eyquem eller "universal"?
Har funderat på dessa:
http://www.biltema.se/products/product. … emId=76780

Hur bra Biltema nu än är så finns det bara ett tändstift å det e NGK. Skulle aldrig få för mig å köra på nått annat

Champion e skit Bosch e skit å förmodlige Eyquem med

Har du en Ford dock så e det Bara Motorcraft stift som funkar även om du kan köpa stift från andra tillverkare så e det jävligt ofta så att bilen bara funkar bra med motorcraft

Annars e det NGK som gäller i alla lägen

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
lunndqvist
13 februari 2009 · 20 Inlägg

en polare körde med Eyquem stift i sin 940ltt där gick stiftet av den övre elektråden tror ja de heter fan pimsammt går ju fordon a men den delen som gnistan hoppar från. som tur va höll grejerna för de men hade den fastnat i avgasventilen hade de kunnat slutat illa.

DouZter
24 februari 2009 · 244 Inlägg

http://www.biltema.se/products/product. … mId=152905

Någon som testat denna och vet om det är något att ha eller ej ?

Volvo V70 2.5T "Blixten" (2005)
Deutsch-style
24 februari 2009 · 379 Inlägg

måste ba dra upp samma svar igen angående biltema
om biltemas grejor skulle va så jävla dåliga som vissa anser så skulle inte porsche byggas me biltema kamremmar (aif samma märke o samma remmar) under 90-talet men aja
mvh

"om det ser rätt ut- så är de nog det"
Opel Calibra "manta-C" (1991)
Pilsk
24 februari 2009 · 460 Inlägg

Biltema kör med goodyear kamremmar det är inte alls nå fel på dom. visst det är mycket det inte är något fel på av alla grejer biltema har. men en del grejer är inte alls nå att ha.

domarnn
24 februari 2009 · 105 Inlägg

Är bara så att biltema säljer både bra och dåliga grejor punkt slut:P Men överlag tycker jag att vissa grejer är riktigt bra. Såsom verktyg,tvättmedel,skruv osv. Grejer som skulle kostat skjortan i märkesbutiker.

Senast redigerat av domarnn (24 februari 2009)

laaantz
24 februari 2009 · 465 Inlägg

ngn som testat biltemas ''race katt''
såg igår på biltema att dom var godkända på ngt bilförbund  & lite sånt.. ngn som kört?

Doctor
24 februari 2009 · 90 Inlägg

http://www.biltema.se/products/product. … mId=133441
Har en sådan monterad i bilen, spelar mycket bättre än man tror.

Är i princip samma låda som
MDS Dynamic 8"
Blaupunkt THB 200A
GAS ASX-80

Senast redigerat av Argy (24 februari 2009)

THEBADGUY Gorgilus addictus
24 februari 2009 · 4 736 Inlägg

Cromeaholic skrev:
Grovdelar som avgasrör o skit funkar ju bra, Men sprayfärg o spärrskaft är skräp.. typ.

Deras spärrskaft är verkligen inte skräp. Har haft vårt i snart 6 år. Och funkar hur bra som helst.

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
domarnn
24 februari 2009 · 105 Inlägg

THEBADGUY skrev:

Cromeaholic skrev:
Grovdelar som avgasrör o skit funkar ju bra, Men sprayfärg o spärrskaft är skräp.. typ.

Deras spärrskaft är verkligen inte skräp. Har haft vårt i snart 6 år. Och funkar hur bra som helst.

Håller med dig. Har ett spärrskaft som vi lossat hjulbultar på traktorer med. Och om det håller till det så kan det verkligen inte vara skräp. Har slängt ett antal spärrskaft av bättre märken som inte hållt för samma jobb.

Squadron
24 februari 2009 · 1 833 Inlägg

Köpte länkarm med Spindelled från Biltema i helgen, såg la bra ut, får väl se hur det håller.
Kostar ju 50% av Mekonomen i västa fall kan man väl köpa 2 då big_smile

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
calibrateddy89 Öpc´s the boss
24 februari 2009 · 181 Inlägg

ska åka och köpa en ny färgspruta imorgon 250 spän! jag tycker de fungerar bra!
och när den går sönder så är det bara att köpa en ny!  big_smile

\\Överum Performance Center//
ÖPC Garaget projekt
Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.
Honda civic coupé "Öpc civic" (1995)
Honda Civic Type R "ÖPC Fn2" (2008)
Opel calibra 16v "ÖPC calibran" (1992)
daajvid Elektriker
24 februari 2009 · 1 138 Inlägg

domarnn skrev:

THEBADGUY skrev:

Cromeaholic skrev:
Grovdelar som avgasrör o skit funkar ju bra, Men sprayfärg o spärrskaft är skräp.. typ.

Deras spärrskaft är verkligen inte skräp. Har haft vårt i snart 6 år. Och funkar hur bra som helst.

Håller med dig. Har ett spärrskaft som vi lossat hjulbultar på traktorer med. Och om det håller till det så kan det verkligen inte vara skräp. Har slängt ett antal spärrskaft av bättre märken som inte hållt för samma jobb.

håller med.. dom duger alldeles perfekt.. och dom e ju faktiskt inte gjorda att banka med:P

[http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4381741#p4381741]Projekt BMW 330 cab[/url]
BMW 330I "Cab" (2001)
_budde_
24 februari 2009 · 152 Inlägg

domarnn skrev:

THEBADGUY skrev:

Cromeaholic skrev:
Grovdelar som avgasrör o skit funkar ju bra, Men sprayfärg o spärrskaft är skräp.. typ.

Deras spärrskaft är verkligen inte skräp. Har haft vårt i snart 6 år. Och funkar hur bra som helst.

Håller med dig. Har ett spärrskaft som vi lossat hjulbultar på traktorer med. Och om det håller till det så kan det verkligen inte vara skräp. Har slängt ett antal spärrskaft av bättre märken som inte hållt för samma jobb.

min erfarenhet av deras verktyg e att vill man ha nått som håller hela livet ut som man kan misshandla 24h om dygnet 7dagar i veckan så ska man köpa deras verktyg med 10års garanti, dom e de kvalitet på som heter duga..    kör allti på deras bildelar. har allti funkat kanon, både bromsar skruvar packningar oljor färg vax schampo verktyg el-produkter. de ända ja har haft problem med e att sist ja köpte tändkablar så passade inte ena kablen. va lite förstor så den satt inte fast på fördelarlocket. de e de ända ja haft problem me på herrans massa år.

biltema rules:)

calibrateddy89 Öpc´s the boss
24 februari 2009 · 181 Inlägg

daajvid skrev:

domarnn skrev:

THEBADGUY skrev:

Deras spärrskaft är verkligen inte skräp. Har haft vårt i snart 6 år. Och funkar hur bra som helst.

Håller med dig. Har ett spärrskaft som vi lossat hjulbultar på traktorer med. Och om det håller till det så kan det verkligen inte vara skräp. Har slängt ett antal spärrskaft av bättre märken som inte hållt för samma jobb.

håller med.. dom duger alldeles perfekt.. och dom e ju faktiskt inte gjorda att banka med:P

håller också med! har ingen räkning på hur många ironside hylser jag har spräkt..

\\Överum Performance Center//
ÖPC Garaget projekt
Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.
Honda Civic Type R "ÖPC Fn2" (2008)
Opel calibra 16v "ÖPC calibran" (1992)
Honda civic coupé "Öpc civic" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang