Niotusen skrev:
Hej där.
Jag har på senare tid stött på lite problem med min gamla volvohäck som agerar vinterbil.
Beskrivnig av prob:
Jag startar bilen och allt är frid och fröjd, tomgången ligger runt 900 varv. Jag ger mig iväg och bränner lite, i ett par minuter, lägger några ställ och brölar runt i snön.
DÅ helt plötsligt så ställer sig varvet på 2000-2500 jag kan fortfarande varva upp till stoppet men bilen "Självdriver" dvs att jag kan cruisa runt utan att gasa, har kollat lite och konstaterat att det inte har med luftvägarna att göra, och det borde rimligtvis inte heller ha med bränsletillförsel att göra om nu inte flottören eller ngt hänger sig efter ett par minuter i tjänst.
Vad tror ni, kan det vara kamrem?
Oljan är fin som fasen och den visar inga som helst tendenser för att topplockspackningen rykt.
Det borde inte heller vara gasviren som sätter sig, för problemet har iallafall ännu inte inträffat av ett par gaspådrag utan kommer först efter 5-10 minuter av normalt körande.
Behöver lite nya teorier på det här då det börjar bli lite grinigt att köra runt såhär, och felsöka också för den delen.
Tack på förhand!
VH
Niotusen