Garaget brann i natt, får inte ut nåt på försäkringen.. RIP Lancian.

s12 Nissan Gazelle
2 februari 2009 · 1 460 Inlägg

Patris : jag beklagar de som har hänt , hoppas att de kommer att ordna sig för dig mvh

Nissan Silvia
Jlmmy
2 februari 2009 ·

Måste kännas riktigt tungt, Jag skulle blivit så ledsen puhu sad
Hoppas det ordanar sig på något sätt ialfall!

mvh

blacklin3 Ugglan-racing
2 februari 2009 · 362 Inlägg

fyfan stackare! tråkigt när sånt händer! hur gick de med hemförsäkringen?

How does dust taste sucker??
Evil_Genius_Garage *Gysot*
2 februari 2009 · 472 Inlägg

Lider med dig..Faan va surt..

* Heaven Won´t Have Me And Hell Can´t Handle Me *
LeafBox Lat Perfektionist
2 februari 2009 · 6 359 Inlägg

Hade det där vart min Lancia hade jag köpt en melon, dela den i två delar, tryckt ansiktet så hårt jag kunde i en utav delarna och skrika tills allt vatten ur melonen hade försvunnit   -.-

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
onej84
2 februari 2009 · 1 854 Inlägg

När jag ställer av mina bilar så blir det automatiskt garageförsäkring.

Säker på att du inte har nån?

DusanMandick Random Hero
2 februari 2009 · 4 047 Inlägg

fyfan sad hoppas tjejen på bilderna inte va där sad hoppas de löser sej på nåt sätt

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Joas_86
2 februari 2009 ·

Patris skrev:

NightCruiser skrev:
Tänkte på samma som Gormanz, täcker inte din hemförsäkring detta?

Folk ska också tänka på att många helförsäkringar idag inkluderar en "garage" försäkring när bilen är avställd.
Min kostar 300kr i halvåret avställd och den täcker stöld, brand, skadegörelse och mer...

Men jag beklagar verkligen, fruktansvärt tråkig händelse!

Mvh Joel

Fan.. va rätt bra att jag la upp den här tråden.. mycke bra tips får endå mitt ljus att tända till lite igen!! ska göra allt jag kan imrogn och ringa runt till mina försäkringsbolag! men det jag tänker på är att garaget ligger ju inte hemma hos mig.. då bore hemförsäkringen inte täcka?? någon som vet?

Hajsan big_smile

Jag har en arbetskolega som fick en ruta mindre på sin Ford, och hon fixa till att hon fick en helt ny på hemförsäkring (Då igår montering med) De ska nog funka för dig med tycker jag !

Hoppas på det bästa för dig !

/joas

YeahBitch
2 februari 2009 · 730 Inlägg

Va branden anlagd ? lr började de bara brinna :S

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3
hangelosa_maffian
2 februari 2009 · 169 Inlägg

man ska ha avställningsförsäkring på fordon man förvarar i garage...

Patris Stockholm
3 februari 2009 · 383 Inlägg

hangelosa_maffian skrev:
man ska ha avställningsförsäkring på fordon man förvarar i garage...

Det säger du maffian.. cool

Projekt:
Volvo V70 RWD Corvette Projekt
Sponsorer:
| KLracing | AutoStripe | XmXbygg | Esson Tuning | Raidopower | Mr Tuning |
_Grynet_ Raggarmuffin
3 februari 2009 · 138 Inlägg

En hemförsäkring täcker aldrig registrerade motorfordon i huvudtaget.
Och hemförsäkringen kommer inte heller täcka själva garaget eftersom det inte ens tillhör hemmet, men du kan få ersättning om du förvarade något i garaget som tillhörde hemmet. ex möbler eller kläder osv, gäller ej stöldbegärlig egendom

"Många vet hur en banan ser ut, men få vet hur den ska användas"
Flickor kör turbo. Kvinnor kör V8.
_Grynet_ Raggarmuffin
3 februari 2009 · 138 Inlägg

Joas_86 skrev:

Patris skrev:

NightCruiser skrev:
Tänkte på samma som Gormanz, täcker inte din hemförsäkring detta?

Folk ska också tänka på att många helförsäkringar idag inkluderar en "garage" försäkring när bilen är avställd.
Min kostar 300kr i halvåret avställd och den täcker stöld, brand, skadegörelse och mer...

Men jag beklagar verkligen, fruktansvärt tråkig händelse!

Mvh Joel

Fan.. va rätt bra att jag la upp den här tråden.. mycke bra tips får endå mitt ljus att tända till lite igen!! ska göra allt jag kan imrogn och ringa runt till mina försäkringsbolag! men det jag tänker på är att garaget ligger ju inte hemma hos mig.. då bore hemförsäkringen inte täcka?? någon som vet?

Hajsan big_smile

Jag har en arbetskolega som fick en ruta mindre på sin Ford, och hon fixa till att hon fick en helt ny på hemförsäkring (Då igår montering med) De ska nog funka för dig med tycker jag !

Hoppas på det bästa för dig !

/joas

Det där kan omöjligt stämma, skulle påstå att din arbetskollega ljuger. Om hon inte har ett försäkringsbolag som har heeelt andra regler och bestämmelser än sveriges övriga bolag.

Det enda jag skulle kunna tänka mig gjort så hemförsäkringen betalat ut en ny ruta vore om tex en värderingsman eller skadereglerare från hennes bolag eller liknande haft sönder den själv tongue
vilket knappast är särskillt troligt

"Många vet hur en banan ser ut, men få vet hur den ska användas"
Flickor kör turbo. Kvinnor kör V8.
Patris Stockholm
3 februari 2009 · 383 Inlägg

s12 skrev:
Patris : jag beklagar de som har hänt , hoppas att de kommer att ordna sig för dig mvh

tack.  hoppas jag med, tyvär är inte försäkringsbolagen så snabba.. sad

Projekt:
Volvo V70 RWD Corvette Projekt
Sponsorer:
| KLracing | AutoStripe | XmXbygg | Esson Tuning | Raidopower | Mr Tuning |
volvo240_FFS
3 februari 2009 · 12 Inlägg

Vi fick en av våra motorcycklar stulna i ett garage som inte stog på våran tomt utan någonannnstans som vi hyrde.. Men vi gick på hemförsäkringen & fick dt godkännt...
men det kanske är skillnad med brand/förlust än stulna saker ?

Lalla78 Drifttekniker VA
3 februari 2009 · 580 Inlägg

Hemförsäkringen gäller inte alls. Man måste ha en garage/avställnings försäkring för att få ut något tyvärr sad Det fick jag förklarat av en försäkrings man.Men har man haft den helförsäkrad tidigare borde avställnings försäkringen gå in automatiskt. Det gjorde det i alla fall när jag hade bilen försäkrad hos trygg hansa. Nu är bilen entusiast försäkrad så jag betalar samma summa oavsett av eller påställd.

Senast redigerat av Lalla78 (3 februari 2009)

Lexus Is250 (2009)
Honda S2000 "AP1" (2000)
Honda Prelude "bb6" (1998)
_Grynet_ Raggarmuffin
3 februari 2009 · 138 Inlägg

volvo240_FFS skrev:
Vi fick en av våra motorcycklar stulna i ett garage som inte stog på våran tomt utan någonannnstans som vi hyrde.. Men vi gick på hemförsäkringen & fick dt godkännt...
men det kanske är skillnad med brand/förlust än stulna saker ?

det kan itne ha vart ett registrerat fordon.

hemförsäkringen täcker endast motordrivetTRÄDGÅRDSredskap..



Och jag behöver inte få detta förklarat av en försäkringsman eftersom jag är en själv:D
det är ingen skillnad på brand och stöld i dessa fall. fordon skall ha egen försäkring och går aldrig under hemförsäkring.

"Många vet hur en banan ser ut, men få vet hur den ska användas"
Flickor kör turbo. Kvinnor kör V8.
volvo240_FFS
3 februari 2009 · 12 Inlägg

Hmm, lustigt :s

Joas_86
3 februari 2009 ·

_Grynet_ skrev:

Joas_86 skrev:

Patris skrev:
Fan.. va rätt bra att jag la upp den här tråden.. mycke bra tips får endå mitt ljus att tända till lite igen!! ska göra allt jag kan imrogn och ringa runt till mina försäkringsbolag! men det jag tänker på är att garaget ligger ju inte hemma hos mig.. då bore hemförsäkringen inte täcka?? någon som vet?

Hajsan big_smile

Jag har en arbetskolega som fick en ruta mindre på sin Ford, och hon fixa till att hon fick en helt ny på hemförsäkring (Då igår montering med) De ska nog funka för dig med tycker jag !

Hoppas på det bästa för dig !

/joas

Det där kan omöjligt stämma, skulle påstå att din arbetskollega ljuger. Om hon inte har ett försäkringsbolag som har heeelt andra regler och bestämmelser än sveriges övriga bolag.

Det enda jag skulle kunna tänka mig gjort så hemförsäkringen betalat ut en ny ruta vore om tex en värderingsman eller skadereglerare från hennes bolag eller liknande haft sönder den själv tongue
vilket knappast är särskillt troligt

Ja du verka vara en som vet så mkt. Men så va det iaf. hon fick en ny o ford bytte den ! PUNKT SLUT !

Senast redigerat av Joas_86 (3 februari 2009)

kalle_fiat bäst
3 februari 2009 · 319 Inlägg

det gör ont i mitt hjärta när man ser sånt. säger som alla andra kolla me hemförsäkningen. jag hyrde ett garage där det va inbrott och dom stod för erkätningen som inte va relaterad till en bil så om du hade tex verktyg där så ska du få ut de. men hoppas dom står för bilarna oxå.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang