6486
Sök

Svårtstartad kall. 940 turbo -96

1 062 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
jag har ett problem, efter jag bytte bränsle boxen på bilen från en chippad till en orignal box, har den blivit svårtstartad kall. har provar med gamla boxen men det blir är samma. nån som har nån ide var det kan vara som spökar? när den är varm så startar den som vanligt. har bytt, tändstift, kollat fördelaren + rotor och de ser som nytt ut, har kollat så jag har rätt bränsle tryck, och har även kört spridarna i ultra tvätt, och har kollat så dom inte läcker när bilen inte är igång. ja just de bilen startade hur lätt som helst innan bilen, var inne för avläsning av felkoder. boxarna som satt i bilen när jag köpte den var chippade både bräsnle och tändning
Senast redigerat av Ricky (2 februari 2009)

290 Inlägg
2 februari 2009
kallstarts ventil om du har någon på den bilen,(kommer ej ihåg)
tempgivaren
förpump kanske

Hundägare,mc-åkare,fartgalning
272 Inlägg
2 februari 2009
Det finns på 740 iallafall en backventil bak vid pumparna som kan kärva ! Då tappar bränslesystemet trycket vilket kan göra den svårstartad när den är kall och har stått ett tag .

Schipperke rules !

593 Inlägg
2 februari 2009
kontrollera temp.givaren (ohmmät), sitter under insuget in mot torpedväggen, ungefär ovanför vevhusventilationen.

Vid kall motor ca 2500-3000ohm, vid driftvarm ca 320ohm.. mät först, det är enklast..

(förpump är inget att kontrollera, för på -96 sitter det bara en pump och den är i tanken)

1 062 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
epapower skrev:
kontrollera temp.givaren (ohmmät), sitter under insuget in mot torpedväggen, ungefär ovanför vevhusventilationen.

Vid kall motor ca 2500-3000ohm, vid driftvarm ca 320ohm.. mät först, det är enklast..

(förpump är inget att kontrollera, för på -96 sitter det bara en pump och den är i tanken)

ok, får kolla upp de..

Sök