Motor skillnad volvo 945 turbo

cagiva_mannen Lysekil
3 februari 2009 · 90 Inlägg

Hej jag vill veta vad det är för skillnad på en 1992ans och 1997ans motor. det handlar om B230FT. har hört att 1992 sitter det kraftigare stakar och kolvar stämemr det ??? tacksam för vetiga svar

Volvo 850 T5R "S70R" (1994)
Zajpner Fritidsforskare
3 februari 2009 · 344 Inlägg

Är ingen världsmästare och kommer antagligen få kommentare"kan du inget bättre att hålla tyst" men kör ändå, Det sitter väl annat turbo agg på dom nyare jämfört med dom äldre?

Mvh//Robin.

Senast redigerat av Zajpner (3 februari 2009)

Dom kallar mig Danino
Volvo 940 SE 2,3 LTT "Rigmor" (1995)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
3 februari 2009 · 5 650 Inlägg

cagiva_mannen skrev:
Hej jag vill veta vad det är för skillnad på en 1992ans och 1997ans motor. det handlar om B230FT. har hört att 1992 sitter det kraftigare stakar och kolvar stämemr det ??? tacksam för vetiga svar

vad jag har hört ska de efter 94 va mer trimmvändligare men de 91-92 med turbo + har mest hk orginal

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
cagiva_mannen Lysekil
3 februari 2009 · 90 Inlägg

okej okej tack för svar och hoppas ingen gnäller på dej

Volvo 850 T5R "S70R" (1994)
cagiva_mannen Lysekil
3 februari 2009 · 90 Inlägg

volvo_dude skrev:

cagiva_mannen skrev:
Hej jag vill veta vad det är för skillnad på en 1992ans och 1997ans motor. det handlar om B230FT. har hört att 1992 sitter det kraftigare stakar och kolvar stämemr det ??? tacksam för vetiga svar

vad jag har hört ska de efter 94 va mer trimmvändligare men de 91-92 med turbo + har mest hk orginal

Okej men det jag vill veta är om det samma kolvar och så har nämligen hört att det sitter grövre kolvar och stakar 91-94. har 96ans motor i min. och vill veta om bilen klarar av ladda 1,2 bar har en T19 snurra i samt chip 3 tums från turbo till katt samt sport katt då sen från katten och bak 2,5" sportsytem

Volvo 850 T5R "S70R" (1994)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
3 februari 2009 · 5 650 Inlägg

cagiva_mannen skrev:

volvo_dude skrev:

cagiva_mannen skrev:
Hej jag vill veta vad det är för skillnad på en 1992ans och 1997ans motor. det handlar om B230FT. har hört att 1992 sitter det kraftigare stakar och kolvar stämemr det ??? tacksam för vetiga svar

vad jag har hört ska de efter 94 va mer trimmvändligare men de 91-92 med turbo + har mest hk orginal

Okej men det jag vill veta är om det samma kolvar och så har nämligen hört att det sitter grövre kolvar och stakar 91-94. har 96ans motor i min. och vill veta om bilen klarar av ladda 1,2 bar har en T19 snurra i samt chip 3 tums från turbo till katt samt sport katt då sen från katten och bak 2,5" sportsytem

aha ok ären bräsle och tädnings chippad så borde den palla den annars skulle man hålla sig runt 1 bar vad jag har hört infon här på gorg är ju helt olika bronde på vem som säger nått så jag kör iaf 1.1 bar helt orginal "då min är chippad från fabrik"

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
air_denka Volvo turbo trimmare
3 februari 2009 · 195 Inlägg

det e samma kolvar och stakar. Det som skiljer en b230ft 91-93a mot dom 93b-98 är att dom senare har oljesprut under kolvarna! Min orginalbotten del klarade av laddtryck på 1,7bar utan problem i gamla bilen min.

cagiva_mannen Lysekil
3 februari 2009 · 90 Inlägg

okej så om jag har bränsle chip i bilen så kan ladda 1,2 då -1,3 utan det tar någon större sakda då . hur kollar man om min bil är bräsnsle chippad

Volvo 850 T5R "S70R" (1994)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
3 februari 2009 · 5 650 Inlägg

cagiva_mannen skrev:
okej så om jag har bränsle chip i bilen så kan ladda 1,2 då -1,3 utan det tar någon större sakda då . hur kollar man om min bil är bräsnsle chippad

ären bränslechippad skare stå på chippet i styrboxen vad de är för nått äre inget är orginal....

så vida den inte gått som polisbil 1 gång itiden där e trimmchip standard "orginal"....

vet inte dock om de går och köra över 1.2 bar med enbart bränslechipp

men jag kör iaf på 1.1 bar går inge dåligt lr nått ända e bara att kopplingen börjar ge upp mer och mer sen man ökade ladd bara testa dig fram

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
cagiva_mannen Lysekil
3 februari 2009 · 90 Inlägg

volvo_dude skrev:

cagiva_mannen skrev:
okej så om jag har bränsle chip i bilen så kan ladda 1,2 då -1,3 utan det tar någon större sakda då . hur kollar man om min bil är bräsnsle chippad

ären bränslechippad skare stå på chippet i styrboxen vad de är för nått äre inget är orginal....

så vida den inte gått som polisbil 1 gång itiden där e trimmchip standard "orginal"....

vet inte dock om de går och köra över 1.2 bar med enbart bränslechipp

men jag kör iaf på 1.1 bar går inge dåligt lr nått ända e bara att kopplingen börjar ge upp mer och mer sen man ökade ladd bara testa dig fram

okej för den är tänd chippad vet jag men tror inte den är bräsnle chippad som sagt . men hur gör jag för att kolla i styrboxen hur får jag upp den utan att nått kan paja, Är nybörgare på detta sörru är det kronglit och vilket av cihipe är till bärnslet som jag fatatr det sitter det 2st i styróxen

Volvo 850 T5R "S70R" (1994)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
3 februari 2009 · 5 650 Inlägg

cagiva_mannen skrev:

volvo_dude skrev:

cagiva_mannen skrev:
okej så om jag har bränsle chip i bilen så kan ladda 1,2 då -1,3 utan det tar någon större sakda då . hur kollar man om min bil är bräsnsle chippad

ären bränslechippad skare stå på chippet i styrboxen vad de är för nått äre inget är orginal....

så vida den inte gått som polisbil 1 gång itiden där e trimmchip standard "orginal"....

vet inte dock om de går och köra över 1.2 bar med enbart bränslechipp

men jag kör iaf på 1.1 bar går inge dåligt lr nått ända e bara att kopplingen börjar ge upp mer och mer sen man ökade ladd bara testa dig fram

okej för den är tänd chippad vet jag men tror inte den är bräsnle chippad som sagt . men hur gör jag för att kolla i styrboxen hur får jag upp den utan att nått kan paja, Är nybörgare på detta sörru är det kronglit och vilket av cihipe är till bärnslet som jag fatatr det sitter det 2st i styróxen

ska bara va och öppna den på nått vis.. ska vell bara va 1 chipp i styrboxen tändibngen har en egenbox..

har inte öppnat nån av boxarna sj så  bara läst infon om dem i de trådarna här på gorg. 

men lycka till iaf=D

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
cagiva_mannen Lysekil
3 februari 2009 · 90 Inlägg

volvo_dude skrev:

cagiva_mannen skrev:

volvo_dude skrev:

ären bränslechippad skare stå på chippet i styrboxen vad de är för nått äre inget är orginal....

så vida den inte gått som polisbil 1 gång itiden där e trimmchip standard "orginal"....

vet inte dock om de går och köra över 1.2 bar med enbart bränslechipp

men jag kör iaf på 1.1 bar går inge dåligt lr nått ända e bara att kopplingen börjar ge upp mer och mer sen man ökade ladd bara testa dig fram

okej för den är tänd chippad vet jag men tror inte den är bräsnle chippad som sagt . men hur gör jag för att kolla i styrboxen hur får jag upp den utan att nått kan paja, Är nybörgare på detta sörru är det kronglit och vilket av cihipe är till bärnslet som jag fatatr det sitter det 2st i styróxen

ska bara va och öppna den på nått vis.. ska vell bara va 1 chipp i styrboxen tändibngen har en egenbox..

har inte öppnat nån av boxarna sj så  bara läst infon om dem i de trådarna här på gorg. 

men lycka till iaf=D

tackar ska se om jag kan fixa det:)! tackar för  all hjälp

Volvo 850 T5R "S70R" (1994)
schnauz
4 februari 2009 · 1 758 Inlägg

Stakarna är samma, enda som skiljer är utförandet på kolvarna, plus att alla turbo efter 1993 har oljesprut under kolvarna.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang