6501
Sök

Hjälp med olje-varnaren och annat problem!

716 Inlägg
3 februari 2009
Trådstartare
Tja! Min bil är konstig. När jag svänger höger eller vänster och håller gasen jämn så börjar olje-lampan att blinka å varna, sen när jag kör rakt fram slutar den varna. Vet någon vad det är för fel?

Ska dock byta olja + filter imorgon, hur många liter olja motorn ska ha, har jag ingen aning om., har ni?

Oljan + filter har jag inte bytt på 800mil, bilen är en audi a4, med 2.8 v6, 30v. [Kolla min profil]

Tacksam för svar!

961 Inlägg
3 februari 2009
låter som för lite olja , hade samma problem på en 745a

Pure DieselPower

537 Inlägg
3 februari 2009
Innan du byter oljan kolla på stickan. Då får du veta om det är det som var "felet". Som ovan skribent låter det som för lite olja.

1 353 Inlägg
3 februari 2009
du har för lite olja i motorn. när du svänger så skvallpar den iväg o då varnar motorn för lågt oljetryck.
prova o sätta in en balja i bilen me vatten och gör en markering runt hela vattenytan så vet du att vattennivån ska va upp till det sträcken hela tiden.. sedan börjar du svänga o bromsa o gasa osv.. kommer du förstå va som händer me oljan i motorn.
MVH
Crille

961 Inlägg
3 februari 2009
sen hur mycke olja du ska ha i motorn står väl i instruktionsboken om ja inte är helt ute och cyklar ? och VAD för olja du ska ha .. rätta mig gärna om ja har fel

Pure DieselPower

716 Inlägg
3 februari 2009
Trådstartare
Problemet e att min instruktionsbok är på franska och tillhär inte min bil! Mekonomen lär ju veta hur mkt ja ska ha, ska dit imorgon å köpa olja å filter. Olje nivån är visst lite låg skulle ja tro, men har alldrig råkat ut för detta innan!

Mycket konstigt, men tack för svaren!

961 Inlägg
3 februari 2009
Krille_A4 skrev:
Problemet e att min instruktionsbok är på franska och tillhär inte min bil! Mekonomen lär ju veta hur mkt ja ska ha, ska dit imorgon å köpa olja å filter. Olje nivån är visst lite låg skulle ja tro, men har alldrig råkat ut för detta innan!

Mycket konstigt, men tack för svaren!

ja dom vet säkert dom .. lycka till då !

Pure DieselPower

Sök