5838
Sök

Audi A4 slocknar

5 Inlägg
3 februari 2009
Trådstartare
Hej!

Jag har ett problem med min Audi A4 1,6 2000.

Problemet är att den slocknar ibland när jag trycker ner kopplingen. Oftast gör man det när man stannar tex vid rödljus och det är riktigt jobbigt att få starta bilen igen.mad

Jag har märkt att bilens varvmätare nästan alltid går ner till 600-500 varv när jag trycker ner kopplingen vid körning för att sedan återställa sig direkt till c:a 900 varv. Men ibland så går varvmätaren ner till 400-300 varv och fastnar till lite som att den försöker kämpa sig upp men orkar inte att återställa sig så bilen dör. 

Detta problemet är ett smyg problem som kan hända 4-5 gånger under en körning på tex 5km.
Men sen är det oftast så att bilen inte slocknar alls på 2-3 dagar.

Jag har gjort ett datatest inkopplat till bilen hos min verkstad kostade 1500kr. Men det visade inga fel...hmm

Jag hoppas verkligen någon kan hjälpa mig!

Tack på förhand! //Martin

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
3 februari 2009
Den går bra annars, bara på tomgång den strular?
Kolla om jordkabeln från batteriet sitter som den ska i karossen. Hade liknande fenomen på min, då hade jordpunkten rostat loss.
Senast redigerat av Ulf_W (3 februari 2009)

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"

290 Inlägg
3 februari 2009
gjorde verkstan en grundinst på spjällhuset?
Senast redigerat av dr-aero (3 februari 2009)

5 Inlägg
3 februari 2009
Trådstartare
Ulf_W skrev:
Den går bra annars, bara på tomgång den strular?
Kolla om jordkabeln från batteriet sitter som den ska i karossen. Hade liknande fenomen på min, då hade jordpunkten rostat loss.

Nja, Jag känner av lite avgaser ibland när jag står stilla med bilen på tomgång, trots att jag har ACC på. Utan ACC känns det av nästan alltid. Men bilen går bra flyter på vid körning utan problem...
Detta kan va kanske ett annat problem?

Tack för snabbt svar:D
Senast redigerat av MPL (3 februari 2009)

5 Inlägg
3 februari 2009
Trådstartare
dr-aero skrev:
gjorde verkstan en grundinst på spjällhuset?

Nej kolla bara upp via en data felkoder men allt var grönt.
Dem visste inte vad felet beror på?

290 Inlägg
3 februari 2009
prova även med att göra rent spjällhuset. man kan behöva grundinst spjällhuset iblan på dom där.
har den varit strömlös måste du göra det.

460 Inlägg
3 februari 2009
du har säkert någon vevhusventilations slang som är trasig. eftersom att du känner av avgaser i bilen.

Sök