1896
Sök

Volvo kan bli Kinesiskt

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
10 februari 2009
orange skrev:
haha de är ju ingen som vill köppa en svin-dyr volvo som e ungefär licka kul som vilken annan framhjulsdriven skit-bil som hälst fast den e svin-dyr.. kommer nog bara gå uttför för volvo..

Jo men en vanlig "svenson" brukar inte bry sig så mycket om hur "kul" bilen är. Dem brukar ha andra krav såsom.. Komfort, Säkerhet och lastutrymme, och volvo fyller alla dem kraven. Är också ganska säker att dem vill ha en "säkrare" framhjulsdrift på vintern än bakhjulsdrift också, även om det är tråkigt som fan med framhjuldrift.
Senast redigerat av AcesHigh666 (10 februari 2009)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

168 Inlägg
10 februari 2009
m,en tragiskt nog är det väl så att våra gammla volvosar inte är så bra som då 240 och 740 gjordes? volvo s40 va väl en av de bilar med mäst fel dom första 2 åren?? v70 bytta spindel-leder och allt annat i fram-vagnen och är törstiga. komforten är väl ingen höjdare? finns mycket bättre för dom pengarna som volvona kostar tyvärr sad

Avstängd
103 Inlägg
10 februari 2009
orange skrev:
m,en tragiskt nog är det väl så att våra gammla volvosar inte är så bra som då 240 och 740 gjordes? volvo s40 va väl en av de bilar med mäst fel dom första 2 åren?? v70 bytta spindel-leder och allt annat i fram-vagnen och är törstiga. komforten är väl ingen höjdare? finns mycket bättre för dom pengarna som volvona kostar tyvärr sad

Så är det vettö, jofan V70 har jävligt skön komfort faktiskt:) jaa men volvo är ju inte det ända märket som har problem heller? vissa bilar har sina svackor från födseln som E46 som rostar i bagageluckorna kan inte så mycke mer om bmw TEX nu inte att jag säger att bmw är skit för att så tar folk det alltid HAHA. Jag tror att typiska Svensson familjen bara kan se en stor familje bil som en volvo det sitter väl i typiska svenssons gener eller något inte fan vet jag:P jag tex har en 850 turbo för att jag fick ett kanon erbjudande på den för ett år sedan när jag va ganska ny med körkortet å så och den är pigg å går framåt:)

168 Inlägg
10 februari 2009
ja de är ju de som är "felet" vi svenskar köpper ju volvo för det är svenskt.. men för alla andra på jorden så är det ju bara en bil som alla andra som är väldigt dyr och drar mycket soppa, ingen direkt jätte-komfort och så.. alltid så skoj me volvo-folk för dom inser inte bristerna vovlo har. angående e46.. vet inte men vet att e36 har den klenaste bak-vagnsupphägningen så tillockmed hondai verkar stabil men så är det.. och bmw och tyota har ju mäst nöjda kunder och volvo komer ju inte först mitten på listan

424 Inlägg
10 februari 2009
orange skrev:
ja de är ju de som är "felet" vi svenskar köpper ju volvo för det är svenskt.. men för alla andra på jorden så är det ju bara en bil som alla andra som är väldigt dyr och drar mycket soppa, ingen direkt jätte-komfort och så.. alltid så skoj me volvo-folk för dom inser inte bristerna vovlo har.

Komiskt inlägg. Om man kollar på andra marknader, Ryssland, USA, övriga Europa, där rankas Volvo högt. "Felet" är väl att Sverige är det enda landet där man inte uppskattar sina egna grejer. Istället hoppas man på att det ska gå dåligt och helst ser att det "går omkull". Lustigt.....

Jag skriver till dig som alla andra. Prova en modern, ny Volvo. Det räcker inte att ha sett en på Statoil som känner en grannes ex-mans förra tennistränare som faktiskt kör en ny Volvo.

Nej, en Volvo 940 eller en V70 från 02 räknas inte som en modern Volvo.
Senast redigerat av C70 (10 februari 2009)

152 Inlägg
10 februari 2009
Det är fan sick, i helvete heller att dom ska få köpa det bästa bilmärket!!

Avstängd
103 Inlägg
10 februari 2009
orange skrev:
ja de är ju de som är "felet" vi svenskar köpper ju volvo för det är svenskt.. men för alla andra på jorden så är det ju bara en bil som alla andra som är väldigt dyr och drar mycket soppa, ingen direkt jätte-komfort och så.. alltid så skoj me volvo-folk för dom inser inte bristerna vovlo har. angående e46.. vet inte men vet att e36 har den klenaste bak-vagnsupphägningen så tillockmed hondai verkar stabil men så är det.. och bmw och tyota har ju mäst nöjda kunder och volvo komer ju inte först mitten på listan

Säger det samma till dig gubben:) och du jämför fortförande med gamla volvo bilar? säg någon bil som inte har brister förutom Toyota för dom har fan inget än bara bra kan nog rabbla upp en jävla massa om bmw.. inser du inte bristerna med bmw? kul med bmw folk som tror att det är det bästa som finns på jorden min polare hade en 325 e36 med BARA fel hade gått 20k bara bara fel elfel kopplingen gick åt helvete fönstrena gick inte att få ner generatorn gick paj aaaa nämn mer:) han köpte volvo efter;) slapp dom felen då faktiskt och den skiten hade bara gått 20k är det kvalite? ajusste bussningarna byttes med kam kedjan byttes under en liten period... men BMW är så underbara bilar

2 751 Inlägg
10 februari 2009
Har testat allt möjligt... Volvo suger.... Tyvär...

Who Djaa bless no man curse

Avstängd
103 Inlägg
10 februari 2009
jaja visst vettu där har vi dasautos inlägg hahaha vw kom ju efter volvo på autoindex så jävlar vilken skräp den tyska skiten måste vara;)

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
10 februari 2009
Trådstartare
Jag ha starta den tråd för att alla skulle kunna prata om volvo kan blir Kinesiskt och läsa om era åsikter!!!
Nu ser jag att det är ett krig mellan Volvo och BMW ägare och det var inte så jag ville har det !!!!
Var och en har rätt att tycket om den märke han kör utan behöva kasta tarta på varandra, det är inte det som är poängen.
Det finns många bilmärke runt i värden som är säkert bättre än Volvo och BMW men varför just en krig mellan dessa två märker? och det är inte bara på den tråd!! även andra trådar!!.
Jag kör själv BMW för att jag tycker om BMW men jag har alldrig någonsin kritiserad Volvo bilar på grund av respekt av vad folk köper och kör.
Det finnns inte bara BMW i värden!!!, det finns också Volvo!!! och det respekterar jag
Kan ni göra likadant? eller ska jag stänga av tråden?. neutral
Senast redigerat av alain (11 februari 2009)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Avstängd
103 Inlägg
10 februari 2009
alain skrev:
Jag ha starta den tråd för att alla skulle kunna prata om volvo kan blir Kinesiskt och läsa om era åsikter!!!
Nu ser jag att det är ett krig mellan Volvo och BMW ägare och det var inte så jag ville har det !!!!
Var och en har rätt att tycket om den märke han kör utan behöva kasta tarta på varandra, det är inte det som är poängen.
Det finns många bilmärke runt i värden som är säkert bättre än Volvo och BMW men varför just en krig mellan dessa två märker? och det är inte bara på den tråd!! även andra trådar!!.
Jag kör själv BMW för att jag tycker om BMW men jag har alldrig någonsin kritiserad Volvo bilar,
Det finnns inte bara BMW i värden!!!, det finns också Volvo!!! och det respekterar jag
Kan ni göra likadant? eller ska jag stänga av tråden?. neutral

Finns alltid töntar som kommer med något spydigt och då sätter jag igång med^^ jag tycker också att det ska handla om det tråden säger men som sagt fanatiker finns;) synd är det och OFTA är det som sagt bmw fanatiker HAHA när det kommer till volvo iaf måste ha något med filmerna som finns ute när deras M modeller blir krossade av våra söta familje bilar... nee OBS..... O.B.S (skämta bara)------- nu ska vi inte vara sånna:D ne fan låt tråden gå lite till och om det fortsätter så är det ju kanske nödvändigt att låsa den! min synpunk på att volvo kanske blir kinesiskt skiter jag i det som jag ser som blir dåligt med det är väl att ännu mer jävla jobb kommer att ryka?

2 751 Inlägg
10 februari 2009
FYeah skrev:
jaja visst vettu där har vi dasautos inlägg hahaha vw kom ju efter volvo på autoindex så jävlar vilken skräp den tyska skiten måste vara;)

Herregud de finns en bilmarknad utanför svea rike.. Finns en anledning varför folk inte köper volvo? Kanske därför de går dåligt för de hallå?

Jag påstår inte att min golf skulle vara roligare eller bättre än en splirans ny volvo de tror jag själv du fattar..

Men det är fakta att tyskar gör bättre bilar än Volvo?

Konstigt att VW e såååå efter volvo när det aldrig har varit något problem för dem..

Avstängd
103 Inlägg
11 februari 2009
DasAuto skrev:
FYeah skrev:

Herregud de finns en bilmarknad utanför svea rike.. Finns en anledning varför folk inte köper volvo? Kanske därför de går dåligt för de hallå?

Jag påstår inte att min golf skulle vara roligare eller bättre än en splirans ny volvo de tror jag själv du fattar..

Men det är fakta att tyskar gör bättre bilar än Volvo?

Konstigt att VW e såååå efter volvo när det aldrig har varit något problem för dem..

min syrras VW hamna på verkstad 2 år gammal någon jävla säkring till nån skit så motorn inte gick igång och det är bara hon jag vet som har en med:) jag har inte haft problem med min bil den har gått 35k har haft den i 1 och ett halft år och kört skiten ur den och nu snackar vi fan skiten ur skiten jag har inte haft NÅGOT problem med den förutom broms belägg och däck och min är en 95a så snacka inte massa skräp nu för i helvete!! beror bara på hur man ser det enligt mig så funkar MIN bil och den håller bättre än va min polares TEX bmw gjorde som hade gått halva så jag vet inte kanske att volvo är sämre nu för tiden ingen aning inte kört en sprillans volvo:) vad vill du komma fram till? för att jag kommer inte säga att volvo är dålig för att den OBS (TEX) inte kan köra 200 i en u sväng:P och jag tvekar också på att en ny Volvo har så mycke problem säg mig något problem på en ny volvo så nämner jag hunda på bmw och audi

Avstängd
103 Inlägg
11 februari 2009
ska vi hålla oss till tråden då så Alain slipper lida för att VI smutsar ner den?

8 894 Inlägg
11 februari 2009
Vem som äger Volvo spelar ju mindre roll Svenskar eller Kineser, är det ingen som köper produkterna så är det ju ingen efterfrågan på dom.....

Fotograf på tierpidag.se

2 751 Inlägg
11 februari 2009
De snackas inte om Volvo 1995 utan 2009, finns faktiskt en anledning till varför de går så dåligt, varför färre och färre människor köper volvo? har du tänkt på det..

Det är ju inte enbart jag som tycker volvo inte är en bra bil för den pengen den säljs för.. Bilen i sig är ju inte "dålig" men för dem pengarna köper man bättre bilar helt enkelt... Kör helt enkelt utanför Sverige o se hur många volvo de finns?

2 751 Inlägg
11 februari 2009
Hamilton skrev:
Vem som äger Volvo spelar ju mindre roll Svenskar eller Kineser, är det ingen som köper produkterna så är det ju ingen efterfrågan på dom.....

EXAKT

Avstängd
103 Inlägg
11 februari 2009
DasAuto skrev:
De snackas inte om Volvo 1995 utan 2009, finns faktiskt en anledning till varför de går så dåligt, varför färre och färre människor köper volvo? har du tänkt på det..

Det är ju inte enbart jag som tycker volvo inte är en bra bil för den pengen den säljs för.. Bilen i sig är ju inte "dålig" men för dem pengarna köper man bättre bilar helt enkelt... Kör helt enkelt utanför Sverige o se hur många volvo de finns?

haha det är faktiskt sant tycker också att priserna är alldeles för dyrt... vet knappt vad dom ligger på nu men TROR jag såg en ny c70 T5 för 400k nästan och det är ju stört så sant så sant:) jag överreagerade lite och tappa bort huvudet haha sry man:) va inne på lexus idag och kolla då ville dom ha 140k tror jag för en is 200 05a som hade gått 5 k med garanti till 2013 det är bra stuff så jämför man på det sättet så är jag inne på rätt spår igen haha ska själv inte ha en volvo nästa gång och det är pga priset där med och har tröttnat SJUKT mycket på framhjulsdriften vill ha bakhjul så det siktar lite mot nyare camaro ss så jag lämnar volvo till nudel nissarna med:P

2 751 Inlägg
11 februari 2009
Precis de ja menar.. Äldre volvo <2000 gick de ju bra för de vet alla... Men tyvärr gör det inte de idag...

Avstängd
103 Inlägg
11 februari 2009
mmm synd med för det ryker så jävla mycke jobb:( men men får väl se vad som händer helt enkelt

Sök