twin_cam skrev:
Skitsamma vem som äger varesig volvo eller saab, sålänge jobben får stanna i sverige. Tror inte kineserna skulle sänka Volvo. Kunskapen finns ju fortfaronde och följer med vid köpet. Volvo är ju bland de ledande i världen i säkerhet. Tror inte kineserna vågar riskera den positionen. Om dom bara vill investera så kanske Volvo kan komma ista igen.
Varför dom inte säljer nu?
Jag kan inget om sånt här, men jag TROR att det till viss del kan bero på att bilarna helt enkelt är tråkiga...
Om man jämför designen på t.ex Saab 9-3, Volvo S40, BMW 3-serie och Audi A4 så ser ju helt klart BMW och Audi modernast ut, exklusivare.
Saab och Volvo är ju riktigt bra bilar, det kan ingen säga nått om... Men hur sexigt är det med säkerhet egentligen? Sen finns ju inga riktiga värstingar...
Jag menar..
Saab 9-3 Aero XWD... Fyrhjulsdrift och 280 hästar. Visst, kanske bland saabs vassaste, Men BMW har M3 med V8, och audi har sin S4...
Volvo s40/v50 T5... 260 häst eller nått? Kom igen...
Jag tror att Aero XWD kanske hade kunnat rädda saab... OM DEN HADE KOMMIT 5-10 ÅR TIDIGARE...
Varför släppte dom inte AeroX-bilen när conceptet fick sån respons?
Varför släppte inte volvo någon av sina tuffa concept?
Har inte så bra koll på vad volvo hade för fränt på G när dom köptes, men saab hade ju sin SVC-motor med variabel komp... Varför fick inte den fädigställas? 1,6 liter och 250 häst...
Nä, vad dom behöver är någon med framtidstro som våga investera och låta DOM SOM KAN göra bilar göra dom, och inte ekonomer...