1878
Sök

Volvo kan bli Kinesiskt

Avstängd
914 Inlägg
11 februari 2009
#161
r-ted skrev:
Saab900Racing skrev:
r-ted skrev:
den stora frågan är varför det går dåligt för volvo ? varför måste folk sluta där ? varför säljer dom inte bilar ?

För att det är lågkonjuktur. Folk blir av med jobben och har inte råd att köpa en spritt ny volvo, därför tjänar volvo inte lika bra som innan, så man måste dra ner på personalen. så enkelt är det! tongue

Men lilla du , va du är duktig.

Hur kommer det sig att många andra bilmrken lyckas sälja då ?
Vad har skapat lågkonjekturen ? 
för inte var det så att folk slutade handla och sedan kom lågkonjekturen ?

Det var ju så att massa folk blev arbetslösa och sedan slutar dom att handla , eller hur ?

men lilla DU. smile

Vilka går det bra för du tror du? Alla går ju med förlust, Saab, toyota osv osv. det är inte bara volvo? Eller vilka tycker du går bra. häng med lite.
Och om jag inte e ute å cycklar så var det ju nån stor bank i USA som gick omkull och startade hela denne cirkus, det var ju inte bilindustrin som skapade lågkonjuktutren eller hur?

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

8 894 Inlägg
11 februari 2009
#162
Saab900Racing skrev:
r-ted skrev:
Saab900Racing skrev:
Lika bra att skiten blir kinesiskt.

ja det kanske det är , men hur går det för saab ?? finns ju ingen som vill köpa den skiten.
det är ju ännu värre

Nu hadlade det här om volvo och inte saab? Eller har jag missupfattat rubriken? smile

Är obligatoriskt på garaget.org att det blir dessa vs trådar så fort Volvo eller SAAB nämns.
Men hur det än är så kan man inte behålla "jobben" i Sverige och tillverka bilar som ingen köper vare sig det står SAAB eller Volvo på huven.
Mer än 50% av all nybilsförsäljning är tjänstebilar och företagen vill inte ha "tuffa" eller "värsting" bilar som någon tidigare efterlyste....

Fotograf på tierpidag.se

Teddan
2 495 Inlägg
11 februari 2009
#163
blacken skrev:
V10 skrev:
twin_cam skrev:
Skitsamma vem som äger varesig volvo eller saab, sålänge jobben får stanna i sverige. Tror inte kineserna skulle sänka Volvo. Kunskapen finns ju fortfaronde och följer med vid köpet. Volvo är ju bland de ledande i världen i säkerhet. Tror inte kineserna vågar riskera den positionen. Om dom bara vill investera så kanske Volvo kan komma ista igen.

Varför dom inte säljer nu?
Jag kan inget om sånt här, men jag TROR att det till viss del kan bero på att bilarna helt enkelt är tråkiga...

Om man jämför designen på t.ex Saab 9-3, Volvo S40, BMW 3-serie och Audi A4 så ser ju helt klart BMW och Audi modernast ut, exklusivare.

Saab och Volvo är ju riktigt bra bilar, det kan ingen säga nått om... Men hur sexigt är det med säkerhet egentligen? Sen finns ju inga riktiga värstingar...
Jag menar..

Saab 9-3 Aero XWD... Fyrhjulsdrift och 280 hästar. Visst, kanske bland saabs vassaste, Men BMW har M3 med V8, och audi har sin S4...

Volvo s40/v50 T5... 260 häst eller nått? Kom igen...

Jag tror att Aero XWD kanske hade kunnat rädda saab... OM DEN HADE KOMMIT 5-10 ÅR TIDIGARE...

Varför släppte dom inte AeroX-bilen när conceptet fick sån respons?

Varför släppte inte volvo någon av sina tuffa concept?

Har inte så bra koll på vad volvo hade för fränt på G när dom köptes, men saab hade ju sin SVC-motor med variabel komp... Varför fick inte den fädigställas? 1,6 liter och 250 häst...

Nä, vad dom behöver är någon med framtidstro som våga investera och låta DOM SOM KAN göra bilar göra dom, och inte ekonomer...

Jag vågar nog påstå att Volvo och Saab aldrig kommer komma i närheten av varken BMW, Audi eller Mercedes. Som Audis VD sa: "Volvo är ingen premiumbil, Volvo har så långt dit att dom aldrig kommer kunna nå klass med varken oss eller våra andra tyska konkurrenter"...och han har rätt.

Det dära begreppet "premiumbil" och "klass" får man nog ta med en stor nypa salt. Visserligen så kan det vara ballt med lite "klass" men vad är "klass" i bilvärlden igentligen, annat än ett begrepp om att man har gott om stålar vilket inte är liktydigt med "genuin kvalitet", dvs ett pålitligt och praktiskt sunt fordon.

Väger man in sådant som bruksbarhet, livslängd, slitstyrka,meckbarhet, ekonomi,reservdelskostnader, "praktiskhet",så är en 240/740/940 att föredra fram för en BMW
eller mercedes oavsett år och modell, just för att dom är totalekonomiskt sett överlägsna Merca och BMW.
Sedan så kan man alltid gnyla och gnöla över slitna begrepp som "klass" "premium" bil osv,osv och tycka si och så, men som fordon sett så är Volvo icke att ses som sämre eller mindre bra än just Merca och BMW bara för att dom inte är försedda med den senaste helautomatiska förhudspoleraren eller"hetaste" elektronik megaprutt tjofräsmojicken som inte har någon större viktigare funktion för vare sig föraren eller fordonets framförande..

240/740/940 var kvalitets bilar, men man kan inte leva på gamla meriter.

jag vet inte om du har kollat runt lite och kanske insett att dessa bilar inte tillverkas längre.
Att försvara sitt ägande av en 20år gammal bil med att den har kvalitet tycker jag är dåligt.

volvo stog en gång i tiden för säkerhet och kvalitet, idag är säkerheten lika bra hos dom flesta andra i samma prisklass men hur är det med volvos kvalitet???

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Teddan
2 495 Inlägg
11 februari 2009
#164
Hamilton skrev:
Saab900Racing skrev:
r-ted skrev:

ja det kanske det är , men hur går det för saab ?? finns ju ingen som vill köpa den skiten.
det är ju ännu värre

Nu hadlade det här om volvo och inte saab? Eller har jag missupfattat rubriken? smile

Är obligatoriskt på garaget.org att det blir dessa vs trådar så fort Volvo eller SAAB nämns.
Men hur det än är så kan man inte behålla "jobben" i Sverige och tillverka bilar som ingen köper vare sig det står SAAB eller Volvo på huven.
Mer än 50% av all nybilsförsäljning är tjänstebilar och företagen vill inte ha "tuffa" eller "värsting" bilar som någon tidigare efterlyste....

men hur många tjänstebls åkare har inte gått över till tex bmw 320d, audi a4 2,0tdi osv... dessa åkte tidigare volvo eller saab som var dom absolut vanligaste tjänstebilarna .

Dom tuffa modellerna lockar kunder till dom liknande modellerna med små motorer.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Avstängd
103 Inlägg
11 februari 2009
#165
r-ted skrev:
blacken skrev:
V10 skrev:

Jag vågar nog påstå att Volvo och Saab aldrig kommer komma i närheten av varken BMW, Audi eller Mercedes. Som Audis VD sa: "Volvo är ingen premiumbil, Volvo har så långt dit att dom aldrig kommer kunna nå klass med varken oss eller våra andra tyska konkurrenter"...och han har rätt.

Det dära begreppet "premiumbil" och "klass" får man nog ta med en stor nypa salt. Visserligen så kan det vara ballt med lite "klass" men vad är "klass" i bilvärlden igentligen, annat än ett begrepp om att man har gott om stålar vilket inte är liktydigt med "genuin kvalitet", dvs ett pålitligt och praktiskt sunt fordon.

Väger man in sådant som bruksbarhet, livslängd, slitstyrka,meckbarhet, ekonomi,reservdelskostnader, "praktiskhet",så är en 240/740/940 att föredra fram för en BMW
eller mercedes oavsett år och modell, just för att dom är totalekonomiskt sett överlägsna Merca och BMW.
Sedan så kan man alltid gnyla och gnöla över slitna begrepp som "klass" "premium" bil osv,osv och tycka si och så, men som fordon sett så är Volvo icke att ses som sämre eller mindre bra än just Merca och BMW bara för att dom inte är försedda med den senaste helautomatiska förhudspoleraren eller"hetaste" elektronik megaprutt tjofräsmojicken som inte har någon större viktigare funktion för vare sig föraren eller fordonets framförande..

240/740/940 var kvalitets bilar, men man kan inte leva på gamla meriter.

jag vet inte om du har kollat runt lite och kanske insett att dessa bilar inte tillverkas längre.
Att försvara sitt ägande av en 20år gammal bil med att den har kvalitet tycker jag är dåligt.

volvo stog en gång i tiden för säkerhet och kvalitet, idag är säkerheten lika bra hos dom flesta andra i samma prisklass men hur är det med volvos kvalitet???

Ja säg mig hur är kvaliten på volvo egentligen? är det mycke som går sönder m.m? bara en fråga inte inne på nytt skit

blacken
11 februari 2009
#166
V10 skrev:
blacken skrev:
V10 skrev:
Jag vågar nog påstå att Volvo och Saab aldrig kommer komma i närheten av varken BMW, Audi eller Mercedes. Som Audis VD sa: "Volvo är ingen premiumbil, Volvo har så långt dit att dom aldrig kommer kunna nå klass med varken oss eller våra andra tyska konkurrenter"...och han har rätt.

Det dära begreppet "premiumbil" och "klass" får man nog ta med en stor nypa salt. Visserligen så kan det vara ballt med lite "klass" men vad är "klass" i bilvärlden igentligen, annat än ett begrepp om att man har gott om stålar vilket inte är liktydigt med "genuin kvalitet", dvs ett pålitligt och praktiskt sunt fordon.

Väger man in sådant som bruksbarhet, livslängd, slitstyrka,meckbarhet, ekonomi,reservdelskostnader, "praktiskhet",så är en 240/740/940 att föredra fram för en BMW
eller mercedes oavsett år och modell, just för att dom är totalekonomiskt sett överlägsna Merca och BMW.
Sedan så kan man alltid gnyla och gnöla över slitna begrepp som "klass" "premium" bil osv,osv och tycka si och så, men som fordon sett så är Volvo icke att ses som sämre eller mindre bra än just Merca och BMW bara för att dom inte är försedda med den senaste helautomatiska förhudspoleraren eller"hetaste" elektronik megaprutt tjofräsmojicken som inte har någon större viktigare funktion för vare sig föraren eller fordonets framförande..

Ja alla har olika krav här i livet. Att du ens ifrågasätter kvalitén på tyskarna säger ju en del.

Jag har inte sagt att dom är dåliga på kvalitè men Volvo är inte heller dåliga i kvalitén, men helhetsmässigt och ekonomiskt ägande så är det svårt att slå en 240/740/940 idag, oavsett om det är en merca eller en BMW som man jämför med, dessutom så rostar inte en Volvo lika grymt som Tyska bilar....
Senast redigerat av blacken (11 februari 2009)

Teddan
2 495 Inlägg
11 februari 2009
#167
Saab900Racing skrev:
r-ted skrev:
Saab900Racing skrev:

För att det är lågkonjuktur. Folk blir av med jobben och har inte råd att köpa en spritt ny volvo, därför tjänar volvo inte lika bra som innan, så man måste dra ner på personalen. så enkelt är det! tongue

Men lilla du , va du är duktig.

Hur kommer det sig att många andra bilmrken lyckas sälja då ?
Vad har skapat lågkonjekturen ? 
för inte var det så att folk slutade handla och sedan kom lågkonjekturen ?

Det var ju så att massa folk blev arbetslösa och sedan slutar dom att handla , eller hur ?

men lilla DU. smile

Vilka går det bra för du tror du? Alla går ju med förlust, Saab, toyota osv osv. det är inte bara volvo? Eller vilka tycker du går bra. häng med lite.
Och om jag inte e ute å cycklar så var det ju nån stor bank i USA som gick omkull och startade hela denne cirkus, det var ju inte bilindustrin som skapade lågkonjuktutren eller hur?

bil industrin har stor del av denna lågkonjuktur , då GM och FORD är 2 stora luftslott som har mycket mer lån än tillgångar.

är som att ha ett hus för 2miljoner men belånat med 4miljoner, en dag så får banken ont om pengar och då klassas det som en osäker investering och banken kräver tillbax pengarna.
problemet är ju att om du säljer huset får du bara 2miljoner och då har du endå ingen säkerhet för dina resterande 2miljoner i lån...
och då hamnar du i knipa , banken har 10 000sånna kunder , den ena ger det andraoc pang så har vi en fin amerikansk finans kris

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

V10
11 februari 2009
#168
blacken skrev:
V10 skrev:
blacken skrev:

Det dära begreppet "premiumbil" och "klass" får man nog ta med en stor nypa salt. Visserligen så kan det vara ballt med lite "klass" men vad är "klass" i bilvärlden igentligen, annat än ett begrepp om att man har gott om stålar vilket inte är liktydigt med "genuin kvalitet", dvs ett pålitligt och praktiskt sunt fordon.

Väger man in sådant som bruksbarhet, livslängd, slitstyrka,meckbarhet, ekonomi,reservdelskostnader, "praktiskhet",så är en 240/740/940 att föredra fram för en BMW
eller mercedes oavsett år och modell, just för att dom är totalekonomiskt sett överlägsna Merca och BMW.
Sedan så kan man alltid gnyla och gnöla över slitna begrepp som "klass" "premium" bil osv,osv och tycka si och så, men som fordon sett så är Volvo icke att ses som sämre eller mindre bra än just Merca och BMW bara för att dom inte är försedda med den senaste helautomatiska förhudspoleraren eller"hetaste" elektronik megaprutt tjofräsmojicken som inte har någon större viktigare funktion för vare sig föraren eller fordonets framförande..

Ja alla har olika krav här i livet. Att du ens ifrågasätter kvalitén på tyskarna säger ju en del.

Jag har inte sagt att dom är dåliga på kvalitè men Volvo är inte heller dåliga i kvalitén, men helhetsmässigt och ekonomiskt ägande så är det svårt att slå en 240/740/940 idag, oavsett om det är en merca eller en BMW som man jämför med, dessutom så rostar inte en Volvo lika grymt som Tyska bilar....

Men vad har 240/740 och 940 med saken att göra Idag?! Ja BMW har E30, Audi har Audi 80 och 100, Mercedes har gamla E-klass, dom håller minst lika bra kvalité men åter igen, vad har dom bilarna som är 20-30 år gamla med bilarna idag att göra? Ja, BMW, Audi och Mercedes bara utvecklar sig hela tiden.

Har man då haft slitstarka bilar så tycker då jag iaf att man borde ha fortsatt med det, men det funkar inte så idag. T.o.m enligt svenska undersökningar så ligger Volvo inte bra till vad gäller kvalité och deras motorer är inte heller dom mest kultiverade, dom drar enorma mängder bensin/diesel.

Teddan
2 495 Inlägg
11 februari 2009
#169
FYeah skrev:
r-ted skrev:
blacken skrev:

Det dära begreppet "premiumbil" och "klass" får man nog ta med en stor nypa salt. Visserligen så kan det vara ballt med lite "klass" men vad är "klass" i bilvärlden igentligen, annat än ett begrepp om att man har gott om stålar vilket inte är liktydigt med "genuin kvalitet", dvs ett pålitligt och praktiskt sunt fordon.

Väger man in sådant som bruksbarhet, livslängd, slitstyrka,meckbarhet, ekonomi,reservdelskostnader, "praktiskhet",så är en 240/740/940 att föredra fram för en BMW
eller mercedes oavsett år och modell, just för att dom är totalekonomiskt sett överlägsna Merca och BMW.
Sedan så kan man alltid gnyla och gnöla över slitna begrepp som "klass" "premium" bil osv,osv och tycka si och så, men som fordon sett så är Volvo icke att ses som sämre eller mindre bra än just Merca och BMW bara för att dom inte är försedda med den senaste helautomatiska förhudspoleraren eller"hetaste" elektronik megaprutt tjofräsmojicken som inte har någon större viktigare funktion för vare sig föraren eller fordonets framförande..

240/740/940 var kvalitets bilar, men man kan inte leva på gamla meriter.

jag vet inte om du har kollat runt lite och kanske insett att dessa bilar inte tillverkas längre.
Att försvara sitt ägande av en 20år gammal bil med att den har kvalitet tycker jag är dåligt.

volvo stog en gång i tiden för säkerhet och kvalitet, idag är säkerheten lika bra hos dom flesta andra i samma prisklass men hur är det med volvos kvalitet???

Ja säg mig hur är kvaliten på volvo egentligen? är det mycke som går sönder m.m? bara en fråga inte inne på nytt skit

Ja tvärr så har volvo mycket kvalitets brister.
Volvo och även saab har enförmåga att släppa sina modeller innan dom är testade till 100% så kunden blir ju lixom den sista test instansen.
Så var ju inte volvo förr, dom andades kvalitet redan när man klev in i nybilshallen.
Idag så möts man av desperata säljare som inte tvekar en sekund på att sälja  med 13-15%  avdrag på listpris

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Teddan
2 495 Inlägg
11 februari 2009
#170
m ni vill prata kvalitet så har vi ju gamla goda mercedes W124 , är nog en av världens mest driftssäkra bilar

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Avstängd
103 Inlägg
11 februari 2009
#171
Tur att jag kör min gamle fanskap då haha

Saab 99 Turbo-Nörd
368 Inlägg
11 februari 2009
#172
r-ted skrev:
m ni vill prata kvalitet så har vi ju gamla goda mercedes W124 , är nog en av världens mest driftssäkra bilar

jo fast nu diskuterar vi vare sig volvo blir kinesiskt eller inte,

inte om en merca...


blacken
11 februari 2009
#173
r-ted skrev:
blacken skrev:
V10 skrev:

Jag vågar nog påstå att Volvo och Saab aldrig kommer komma i närheten av varken BMW, Audi eller Mercedes. Som Audis VD sa: "Volvo är ingen premiumbil, Volvo har så långt dit att dom aldrig kommer kunna nå klass med varken oss eller våra andra tyska konkurrenter"...och han har rätt.

Det dära begreppet "premiumbil" och "klass" får man nog ta med en stor nypa salt. Visserligen så kan det vara ballt med lite "klass" men vad är "klass" i bilvärlden igentligen, annat än ett begrepp om att man har gott om stålar vilket inte är liktydigt med "genuin kvalitet", dvs ett pålitligt och praktiskt sunt fordon.

Väger man in sådant som bruksbarhet, livslängd, slitstyrka,meckbarhet, ekonomi,reservdelskostnader, "praktiskhet",så är en 240/740/940 att föredra fram för en BMW
eller mercedes oavsett år och modell, just för att dom är totalekonomiskt sett överlägsna Merca och BMW.
Sedan så kan man alltid gnyla och gnöla över slitna begrepp som "klass" "premium" bil osv,osv och tycka si och så, men som fordon sett så är Volvo icke att ses som sämre eller mindre bra än just Merca och BMW bara för att dom inte är försedda med den senaste helautomatiska förhudspoleraren eller"hetaste" elektronik megaprutt tjofräsmojicken som inte har någon större viktigare funktion för vare sig föraren eller fordonets framförande..

240/740/940 var kvalitets bilar, men man kan inte leva på gamla meriter.

jag vet inte om du har kollat runt lite och kanske insett att dessa bilar inte tillverkas längre.
Att försvara sitt ägande av en 20år gammal bil med att den har kvalitet tycker jag är dåligt.

volvo stog en gång i tiden för säkerhet och kvalitet, idag är säkerheten lika bra hos dom flesta andra i samma prisklass men hur är det med volvos kvalitet???

Njaee, jag ser till vad det kostar att ha bilen, även till hur mycket kan jag själv fixa med den, tillgångar på reserdelar, pris på dom osv. och där så är Merca och BMW på efterkälken rejält.. En 2 till 9 serien av Volvo är helt enkelt mera bil för pengarna, sedan om den är 20 år gammal har igentligen ingen större sexuell betydelse om man ser till ägandet och fordonets primära funktion, nämligen att bekvämt och säkert på ett smärtfritt sätt flytta arslet mellan punkt "A" till punkt "B"..

Teddan
2 495 Inlägg
11 februari 2009
#174
blacken skrev:
r-ted skrev:
blacken skrev:
Det dära begreppet "premiumbil" och "klass" får man nog ta med en stor nypa salt. Visserligen så kan det vara ballt med lite "klass" men vad är "klass" i bilvärlden igentligen, annat än ett begrepp om att man har gott om stålar vilket inte är liktydigt med "genuin kvalitet", dvs ett pålitligt och praktiskt sunt fordon.

Väger man in sådant som bruksbarhet, livslängd, slitstyrka,meckbarhet, ekonomi,reservdelskostnader, "praktiskhet",så är en 240/740/940 att föredra fram för en BMW
eller mercedes oavsett år och modell, just för att dom är totalekonomiskt sett överlägsna Merca och BMW.
Sedan så kan man alltid gnyla och gnöla över slitna begrepp som "klass" "premium" bil osv,osv och tycka si och så, men som fordon sett så är Volvo icke att ses som sämre eller mindre bra än just Merca och BMW bara för att dom inte är försedda med den senaste helautomatiska förhudspoleraren eller"hetaste" elektronik megaprutt tjofräsmojicken som inte har någon större viktigare funktion för vare sig föraren eller fordonets framförande..

240/740/940 var kvalitets bilar, men man kan inte leva på gamla meriter.

jag vet inte om du har kollat runt lite och kanske insett att dessa bilar inte tillverkas längre.
Att försvara sitt ägande av en 20år gammal bil med att den har kvalitet tycker jag är dåligt.

volvo stog en gång i tiden för säkerhet och kvalitet, idag är säkerheten lika bra hos dom flesta andra i samma prisklass men hur är det med volvos kvalitet???

Njaee, jag ser till vad det kostar att ha bilen, även till hur mycket kan jag själv fixa med den, tillgångar på reserdelar, pris på dom osv. och där så är Merca och BMW på efterkälken rejält.. En 2 till 9 serien av Volvo är helt enkelt mera bil för pengarna, sedan om den är 20 år gammal har igentligen ingen större sexuell betydelse om man ser till ägandet och fordonets primära funktion, nämligen att bekvämt och säkert på ett smärtfritt sätt flytta arslet mellan punkt "A" till punkt "B"..

du är nogde enda på Gorg som ser det så, vi andra har bilar vi gillar och tycker är roliga big_smile
Senast redigerat av r-ted (11 februari 2009)

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

4 637 Inlägg
11 februari 2009
#175
r-ted skrev:
blacken skrev:
r-ted skrev:
240/740/940 var kvalitets bilar, men man kan inte leva på gamla meriter.

jag vet inte om du har kollat runt lite och kanske insett att dessa bilar inte tillverkas längre.
Att försvara sitt ägande av en 20år gammal bil med att den har kvalitet tycker jag är dåligt.

volvo stog en gång i tiden för säkerhet och kvalitet, idag är säkerheten lika bra hos dom flesta andra i samma prisklass men hur är det med volvos kvalitet???

Njaee, jag ser till vad det kostar att ha bilen, även till hur mycket kan jag själv fixa med den, tillgångar på reserdelar, pris på dom osv. och där så är Merca och BMW på efterkälken rejält.. En 2 till 9 serien av Volvo är helt enkelt mera bil för pengarna, sedan om den är 20 år gammal har igentligen ingen större sexuell betydelse om man ser till ägandet och fordonets primära funktion, nämligen att bekvämt och säkert på ett smärtfritt sätt flytta arslet mellan punkt "A" till punkt "B"..

du är nogde enda på Gorg som ser det så, vi andra har bilar vi gillar oc yckerär roliga big_smile

Jag håller med blacken!smile Sedan känns det jäkligt lyxigt att ha sin gamla Volvo när andra har sina helt nya bilar inne på verkstaden för diverse skumma elfel... Som bruksbil ska jag nog köpa en 940, det bästa man kan ha enligt diverse begagnattester men det här testet är dock några år gammalt: http://www.aftonbladet.se/bil/article55068.ab De klarar sig även fantastiksk bra enligt Svensk Bilprovning. Dessutom är det en skön bil med bakhjulsdrift och riktigt snygg i mina ögon.

Ännu mer offtopic: Toyota och Volvo i bråk: http://www.aftonbladet.se/bil/article4378318.ab
Senast redigerat av EmilHammarlund (11 februari 2009)

Teddan
2 495 Inlägg
11 februari 2009
#176
lustgasen skrev:
r-ted skrev:
m ni vill prata kvalitet så har vi ju gamla goda mercedes W124 , är nog en av världens mest driftssäkra bilar

jo fast nu diskuterar vi vare sig volvo blir kinesiskt eller inte,

inte om en merca...

men kvalitet har ju med volvos dåliga ekonomi att göra.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

blacken
11 februari 2009
#177
r-ted skrev:
m ni vill prata kvalitet så har vi ju gamla goda mercedes W124 , är nog en av världens mest driftssäkra bilar

Och rostbenägnaste..

blacken
11 februari 2009
#178
V10 skrev:
blacken skrev:
V10 skrev:

Ja alla har olika krav här i livet. Att du ens ifrågasätter kvalitén på tyskarna säger ju en del.

Jag har inte sagt att dom är dåliga på kvalitè men Volvo är inte heller dåliga i kvalitén, men helhetsmässigt och ekonomiskt ägande så är det svårt att slå en 240/740/940 idag, oavsett om det är en merca eller en BMW som man jämför med, dessutom så rostar inte en Volvo lika grymt som Tyska bilar....

Men vad har 240/740 och 940 med saken att göra Idag?! Ja BMW har E30, Audi har Audi 80 och 100, Mercedes har gamla E-klass, dom håller minst lika bra kvalité men åter igen, vad har dom bilarna som är 20-30 år gamla med bilarna idag att göra? Ja, BMW, Audi och Mercedes bara utvecklar sig hela tiden.

Har man då haft slitstarka bilar så tycker då jag iaf att man borde ha fortsatt med det, men det funkar inte så idag. T.o.m enligt svenska undersökningar så ligger Volvo inte bra till vad gäller kvalité och deras motorer är inte heller dom mest kultiverade, dom drar enorma mängder bensin/diesel.

Underförstått att den sista riktiga Volvon var 940.. Senare modeller är inte mycket att hänga i granen..

Teddan
2 495 Inlägg
11 februari 2009
#179
blacken skrev:
r-ted skrev:
m ni vill prata kvalitet så har vi ju gamla goda mercedes W124 , är nog en av världens mest driftssäkra bilar

Och rostbenägnaste..

w124 rostar inte mer än någon annan bil från80talet.


men vad volvo, mb eller bmw gjorde på 80talet spelar ingen roll idag, alla dessa bilar borde stå på skroten för länge sedan.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

blacken
11 februari 2009
#180
r-ted skrev:
blacken skrev:
r-ted skrev:
m ni vill prata kvalitet så har vi ju gamla goda mercedes W124 , är nog en av världens mest driftssäkra bilar

Och rostbenägnaste..

w124 rostar inte mer än någon annan bil från80talet.


men vad volvo, mb eller bmw gjorde på 80talet spelar ingen roll idag, alla dessa bilar borde stå på skroten för länge sedan.

Något som Merca kan, så är det att rosta..


Sök