850 startar inte när det är kallt ute (och nu ingen gnista)

frightnight
8 februari 2009 · 321 Inlägg

TJA jag har en 850 som har börjat bli riktigt jävla  kinkig när det är kallt ute, den tänder inte alls..iaf igår så bytte jag betterier, prova med startkablar, den vägra gå igång....sen på kvällen skulle jag bogsera iväg den, tänkte att ja ska  prova starta den engång till, den startade DIREKT och alla gånger efter det med...men nu på morgonen är den exakt lika dan, bateriet är snart slut, jag har  sprutat i 5-56 i insuget ifall de är nnå ventiler som kärvar, men det  hjälpte inget..hällde i lite bensin i insuget med, men ändå helt stendöd...Vad fan är  det för fel ?, förra ägaren sa att han fick ha startgas ibland :S

Senast redigerat av frightnight (8 februari 2009)

decib3L Körv
8 februari 2009 · 3 535 Inlägg

Byt rotor å fördelare.

Truckdriving Man
ekbergh ....:::Firebird:::....
8 februari 2009 · 60 Inlägg

vi hade en 850 som va så. helt hopplös, va de under 15- vägrade den starta, provade byta alla tändelar, tändmodul och allt möjligt, men hittade aldrig nått fel. de va en 2.0. importerad.

Pontiac Firebird "sport coupe" (1969)
frightnight
8 februari 2009 · 321 Inlägg

k men nu var det bara -4 det räcker för att den ska börja  grina, men jag ska prova  med  att byta rotor o fördelarlock å tändstift, kablarna byter ja inte dom k ostade visst 1000:- =P

frightnight
8 februari 2009 · 321 Inlägg

OKEJ nu har jag provat emd startgas, den tänder inte ett jävla skit inte det minsta !!!!!!!!! tog bort kabeln från fördelarlocket som går till tändspolen o satte den på metal, men såg ingen gnista ???????? wtf ? vad är fel..suck sad

Jensen80
9 februari 2009 · 351 Inlägg

hej ja hoppar in här lite,jo ja har just köpt  en 850 och den vägrar starta.men nu är de så att på felkoderna så står de att de är LMM som måste bytas,kan de vara så på din kanske?

Dansken
Saab 900 2,0i "Lindito" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang