5021
Sök

Förkortningar till lyx expl mercedes amg , volvo GLT

778 Inlägg
12 februari 2009
Trådstartare
smile

Förkortningar till lyx expl mercedes amg , volvo GLT jag tror ford mondeo modellen heter (giha) osv någon som vet mer

Random Hero
4 047 Inlägg
12 februari 2009
finns redan en sån här tråd, o amg o ghia står inte för lyx

Dog food lid. Backwards

778 Inlägg
12 februari 2009
Trådstartare
DusanMandick skrev:
finns redan en sån här tråd, o amg o ghia står inte för lyx

jaså jag sökte hitta inte

2 751 Inlägg
12 februari 2009
AMG är ett dotterbolag till Mercedes Benz dom gör typ prestanda grejjer till Mercedes, En in-house tuningfirma. AMG står för Aufrecht Melcher Großaspach. Va de nu betyder :S

AMG är sport inte lyx, men dem är ganska lyxiga endå big_smile

Men GLT eller GHIA är absoult inga "lyx" bilar...

Who Djaa bless no man curse

Avstängd
233 Inlägg
12 februari 2009
DasAuto skrev:
AMG är ett dotterbolag till Mercedes Benz dom gör typ prestanda grejjer till Mercedes, En in-house tuningfirma. AMG står för Aufrecht Melcher Großaspach. Va de nu betyder :S

Men VOLVO eller FORD är absoult inga "lyx" bilar...

Fixat.

Blå saab 9-3 turba

778 Inlägg
12 februari 2009
Trådstartare
DasAuto skrev:

men är det inte så att GLT ska vara "lyx" men i dagens läge är det inte lyx

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
Varningar: För många..
2 552 Inlägg
12 februari 2009
Niick skrev:
DasAuto skrev:

Fixat.

Hahaha! lol

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

2 751 Inlägg
12 februari 2009
Sluskk skrev:
DasAuto skrev:

men är det inte så att GLT ska vara "lyx" men i dagens läge är det inte lyx

hehe de va nog inte lyx då heller.. Kanske Lyxigare men inte lyx... Lyx för mig är Typ mercedes S-klass, Maybach osv osv... Vanliga mellanklass bilar är ju inte spec lyxiga... Oavsett beteckning big_smile

Who Djaa bless no man curse

338 Inlägg
12 februari 2009
pattilatti2 skrev:
gle va ju lyxigare än glt tongue

Vad gäller 850in så var nog Glt-pkt lyxigare än Gle-pkt som senare blev se-pkt.
Senast redigerat av Mange_GVe (12 februari 2009)

338 Inlägg
12 februari 2009
IceEyes skrev:
Niick skrev:
DasAuto skrev:

Fixat.

Hahaha! lol

En Volvo S80 V8 AWD Executive tycker jag då iaf är rätt lyxig med nypris på över 700 000.
Senast redigerat av Mange_GVe (12 februari 2009)

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
12 februari 2009
Mange_GVe skrev:
IceEyes skrev:
Niick skrev:

Fixat.

Hahaha! lol

En Volvo S80 V8 AWD Executive tycker jag då iaf är rätt lyxig med nypris på över 700 000.

Haha det är ju bara pappas pojkar som mäter lyx i antal spenderade kronor wink  lol

Nej men seriöst, det finns nog många "billiga" bilar som ändå känns lyxigare än andra.

Vad jag tror TS vill få fram är väl typ info om lite lyxigare tillval/utrustning i bilar med vissa beteckningar, eller ??

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

2 337 Inlägg
12 februari 2009
Pris och lyx är väl inte synonymt, även om lyx oftast kostar lite stålar. Men en Mclaren F1 är ju svindyr utan att vara speciellt lyxig. Däremot kan jag väl hålla med om att S80 Exec är rätt lyxig för att vara en Volvo, men den står sig rätt slätt mot en fullsmetad Merca S-klass, t.ex.

Men för att återgå till frågan i tråden, det är väl bara att gå ut på respektive bilmärkes hemsida och kolla vad lyxvarianterna heter.

SSS -12
3 217 Inlägg
12 februari 2009
Mange_GVe skrev:
IceEyes skrev:
Niick skrev:

Fixat.

Hahaha! lol

Baserar du detta på priset eller vad man får för pengarna?

Du vet att du får en överladdad V10 med bekväma stolar och ett snyggt kjolpaket för enbart 1.200.000 kr om du vänder dig till Audi... I priset ingår även Quattro som reagerar lite snabbare än det som Volvo kallar fyrhjulsdrift! Glömde jag nämna att bilen har 580 hk och har komfort som gör att de flesta motorjournalister gärna tar den på långfärd? Tror den kallades för RS6...

Eller så vänder du dig till alternativt BMW som har sin 760i, där får du nog så mycket som 12 cylindrar, även dessa i ett V... Precis som din fint nämnda Volvo... inte heller mycket mer pengar! smile

Förlåt mannen, är på "dryg person-humör" idag... Ursäktar, men raderar ej!

Om vi då ska gå on-topic... Där jag inte ens varit sedan jag kom in!

Volvo hade väl något paket som kallades Bussnies, det var väl det lyxigaste man kunde få innan...
BMW har M-paket
Audi har S-line
Mercedes har väl Avantgarde (eller?)
... därefter tog nog min fantasi slut (fyll gärna på!)

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

1 754 Inlägg
12 februari 2009
Kan bara tillägga att SAAB inte heller är lyxbilar. Volvo är mer lyxbilar än Saab.
Dock förstår jag inte varför denna tråd finns. Vi har redan en.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=117526
Senast redigerat av Holiace (12 februari 2009)

Jag kan inget om allt.

338 Inlägg
12 februari 2009
Sarge skrev:
Pris och lyx är väl inte synonymt, även om lyx oftast kostar lite stålar. Men en Mclaren F1 är ju svindyr utan att vara speciellt lyxig. Däremot kan jag väl hålla med om att S80 Exec är rätt lyxig för att vara en Volvo, men den står sig rätt slätt mot en fullsmetad Merca S-klass, t.ex.

Men för att återgå till frågan i tråden, det är väl bara att gå ut på respektive bilmärkes hemsida och kolla vad lyxvarianterna heter.

Det håller jag med om och mercan är helt klart lyxigare än volvon, men den känns ändå lyxig men beror ju vad man jämnför med.

6 170 Inlägg
12 februari 2009
Fuckface skrev:
Mange_GVe skrev:
IceEyes skrev:

Hahaha! lol

Volvo hade väl något paket som kallades Bussnies, det var väl det lyxigaste man kunde få innan...
BMW har M-paket
Audi har S-line

Volvos Business-paket fanns väl i tre varianter, Business, Business + och Business ++ ??

Kommer iaf ihåg att jag sett någon volvoreklam för V70 och där fanns dom tillvalen, det var en massa kromade eller silverfärgade lister och sånt på utsidan. På insidan har jag ingen aning om hur dom var utrustade.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz

338 Inlägg
12 februari 2009
Fuckface skrev:
Mange_GVe skrev:
IceEyes skrev:

Hahaha! lol

Baserar du detta på priset eller vad man får för pengarna?

Du vet att du får en överladdad V10 med bekväma stolar och ett snyggt kjolpaket för enbart 1.200.000 kr om du vänder dig till Audi... I priset ingår även Quattro som reagerar lite snabbare än det som Volvo kallar fyrhjulsdrift! Glömde jag nämna att bilen har 580 hk och har komfort som gör att de flesta motorjournalister gärna tar den på långfärd? Tror den kallades för RS6...

Eller så vänder du dig till alternativt BMW som har sin 760i, där får du nog så mycket som 12 cylindrar, även dessa i ett V... Precis som din fint nämnda Volvo... inte heller mycket mer pengar! smile

Förlåt mannen, är på "dryg person-humör" idag... Ursäktar, men raderar ej!

Om vi då ska gå on-topic... Där jag inte ens varit sedan jag kom in!

BMW har M-paket
Audi har S-line

Vad man får för pengarna, audin kostar ju det dubbla så vill man ha en lyxig bil till ett betydligt lägre pris så är ju volvon ett bra val. Volvo har Executive och Summum vad jag vet.

6 170 Inlägg
12 februari 2009
Holiace skrev:
Kan bara tillägga att SAAB inte heller är lyxbilar. Volvo är mer lyxbilar än Saab.

Vem har ens nämnt Saab i denna tråden ??  tongue

Var det det Niick skrev som du hängde upp dig på eller ??

Asså ärligt talat, man fattar ju varför 90% av alla trådar på garaget slutar i Saab Vs. Volvo......

338 Inlägg
12 februari 2009
TBOC_Razor skrev:
Holiace skrev:

Vem har ens nämnt Saab i denna tråden ??  tongue

Var det det Niick skrev som du hängde upp dig på eller ??

Asså ärligt talat, man fattar ju varför 90% av alla trådar på garaget slutar i Saab Vs. Volvo......

Ja det är ett evigt pajkastande från båda håll hehe tongue

Sök