Koppla lampor, ljud med mera själv i en Buick Park Avenue -93

hermann
13 februari 2009 · 26 Inlägg

Hej har en buick park avenue 1994, som jag försöker koppla in lite annat ljud och ska även koppla in lite mera lampor cool

Men!?hmm  hur, ska jag göra för att koppla det, då det inte finns några vanliga kontakter:( att koppla på... utan de är små reläer och mini säkringar överallt.
Någon som har någon idé hur man kan göra det lite halv lätt att koppla in mera lampor och ljud?tongue

Edit: Rubrik förtydligad. Läs igenom rubriksanvisningarna till nästa gång du skapar en tråd /admin

Senast redigerat av chrizz (16 februari 2009)

gamlingen
13 februari 2009 · 5 198 Inlägg

Bättre topic

Miramithe
13 februari 2009 · 573 Inlägg

vad är det för lampor och vad för ljud?

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!
hermann
13 februari 2009 · 26 Inlägg

Små lampor, typ 5Watt   som ska sättas in i sidomarkerningarna Så de lysser orange big_smile och så e de ett slut steg roll

Miramithe
13 februari 2009 · 573 Inlägg

okej ja men om du inte ska ha så många sidomarkeringar kan du koppla dom på parkeringen. tips är att sätta en brytare så du kan stänga av dom för besiktningen.

slutsteget är bara att ta plus från batteri, dra kabel bak till skuffen. jorda i chassi. dra lågnivå på motsatt sida mot var elen går. simpelt du kan ju vända dig till bilstereo för dom frågorna finns en del bilder om hur man gör där å, bara att söka.

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!
hermann
13 februari 2009 · 26 Inlägg

Svara, jo precis kabbeln, är redan dragen. men batteriet har inga vanliga poler, så det går inte att få nån +. utan det är en bult som går in i. (amerikanskt)  så men får inte fast kabeln.
och så måste jag ju kunna stänga av steget.

Har tagit högnivåkablarna till steget, stället för lågnivå. då jag använder mig utav org sterio.
jo, precis, men hur mycket vågar man koppla på poss?

Senast redigerat av hermann (13 februari 2009)

Danniboy This is me
13 februari 2009 · 334 Inlägg

Räkna ihop alla posetions lampor "watt" och räkna med formeln watten delat med 12v
P=watt
u=volten
P/V= ampere, kolla upp säkringen till posetionsljusen så ser du hur mycket du kan koppla på.

Hoppas du förstod

hermann
16 februari 2009 · 26 Inlägg

Okaay, tackar:D   

Nu har jag löst det som så att jag har köpt en kopplingsplint. som sitter direkt på batteriet, så drar jag eget därifrån.
Det var den enklaste lösningen+ att men får allt säkrat wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang