Hur många stör sig på andra bilister?

Rosenqvist
20 februari 2009 · 147 Inlägg

En bra bilförare klagar aldrig wink

Audi S4
Albin_V8
20 februari 2009 · 155 Inlägg

Stör mig mycket på;
Folk som inte tycks ha blinkers, svänger ut mitt framför mig, gör en hastig om körning och sedan visar sig ska svänga 100m framför.
Dom som inte bländar av, dock brukar dom få en jävla läxa tillbaka om jag sitter i lastbilen. 10 Hella 3000 på ena och 6 st Hella 3000 xenon på den andre bilen.

Snyggast Behöver inte Vara Bäst!
Syns du inte, finns du inte!
drivein
20 februari 2009 · 223 Inlägg

folk som inte blinkar ut från rundeller. och folk som ligger i 50 på 70 vägar.. o.s.v.

kärlek växer inte på träd, det köps i volvobutiken.
Bobzza
21 februari 2009 · 273 Inlägg

Ja absolut

* De som inte vet vart de ska utan glider fram i 20 km/h och är helt borta och tittar åt alla håll, bromsar vid varje infart osv.

* De som inte blinkar i rondeller när jag ska åka in i den

* De som inte gasar på när de står i vänsterfilen

* De som kör för sakta

* De som åker och vinglar ut lite i vägrenen så det flyger upp grus, sant och annat skräp

* De som inte flyttar sig från vänsterfilen när man ligger bakom

* De som blinkar med helljuset när man kört om dem

* Privatpersoner som leker hobbypoliser

* M.M

Darksoul1982 Mustang V8 Power
21 februari 2009 · 31 Inlägg

Bobo skrev:
Ja absolut

* De som inte vet vart de ska utan glider fram i 20 km/h och är helt borta och tittar åt alla håll, bromsar vid varje infart osv.

* De som inte blinkar i rondeller när jag ska åka in i den

* De som inte gasar på när de står i vänsterfilen

* De som kör för sakta

* De som åker och vinglar ut lite i vägrenen så det flyger upp grus, sant och annat skräp

* De som inte flyttar sig från vänsterfilen när man ligger bakom

* De som blinkar med helljuset när man kört om dem

* Privatpersoner som leker hobbypoliser

* M.M

Ohhhhh YES!!!
Finns inte något mer irriterande när man måste stanna med 40-50 ton för att
lista ut vart alla idioter ska köra. Då blir det en virvel i dieseltanken när man
ska ta sig där ifrån.

Att det ska vara så otroligt svårt att pilla lite på den där spaken som får blinkersen
att flirta lite?!

Om det finns något viktigare än mitt ego, vill jag att det spåras upp och dödas!
Ford Mustang GT "Convertible" (1968)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
21 februari 2009 · 1 948 Inlägg

Blir aldrig sur på folk som kör "lagligt" och "som man ska", men 2-1 vägarna gör mig alltid förbannad nästan.

Vad jag retar mig på.

folk som ska köra om en som ligger i strax under utsatt hastighet, och ger sig fan på att jag ska om men jag ska fan inte köra för fort! de påbörjar sin omkörning direkt när de blir 2 filer, men hinner endå "precis" innan filern går ihop igen, och vi andra får inte köra om.

Idioter(gärna med nyare volvo,bmw,merca) som bara ska om innan det blir en filigt igen, spelar ingen roll om det ligger flera bilar framför som inte kör snabbare än mig, men endå ska de bara om en bil till innan det går ihop, och givetvis blir det nära som fan oftast.

Folk som kör för sakta retar jag mig på, inte om de ligger någon kilometer under, men 20-30 km/h under hastigheten blir jag skitförbannad på.

folk som inte fattar att man ska köra när det blir grönt ljus.

Dem som inte vet hur man stänger av helljuset, fast de får 3*100w i nyllet tills de släcker, och det gör dem...

Dem som ligger o kör jättesakta för att det duggregnar, eller för att det är vintertid, men endå är vägen så fin att man lätt skulle kunna åka 200 blås.

Dem som bara SKA in i rondellen även fast dem igentligen inte hinner...

Lastbilar som bara ska ut på vägen fast dem ser att man måste bromsa för att inte krocka,

folk som inte kan köra bil för övrigt, vinglar, kommer inte iväg vid stopp för dem kan inte koppla, bromsar på raksträckor.

Senast redigerat av AcesHigh666 (21 februari 2009)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Pierre-na
21 februari 2009 · 398 Inlägg

Vart irriterad idag ,en tant i en volvo 245 kör först upp på påfarten i cirkus 40-60? sedan väl ute på motorvägen 110 sträcka kör hon 80 och blockerar så man har för låg fart för att kunna ta sig ut i vänsterfilen ... (punk och kommatecken är inte minna favoriter så dom finns det inte många av i inlägget)

Måste tilläga att lastbilar oftast är tunga och tar ettag att få rull på så det är väll förståligt att man får bromsa ibland

Senast redigerat av Pierre-na (21 februari 2009)

Alla är idioter tills dom bevisat motsatsen!
Hörs man inte syns man inte, syns man inte finns man inte!
M103
21 februari 2009 · 1 570 Inlägg

Man ska köra som en gentleman. Bara packet ligger 1 meter bakom andra bilar.

Visa yrkeschaufförerna lite mer respekt!

Jonas_C30
21 februari 2009 · 108 Inlägg

Till alla lastbilsåkare! Åker en del mellan Hultsfred och Kalmar, och märker jag att de kommer ikapp en lastbil svänger jag av så du/ni kan komma förbi. Vet hur irriterande de är med någon som ligger och slickar en i röven! Tänk om alla kunde tänka så så skulle de bli bra mycket färre vansinnesomkörningar!

decib3L Körv
21 februari 2009 · 3 535 Inlägg

Caffe skrev:
Jag stör mig som fan på alla jävla tradare i rondeller. Har man ett ekipage som tar fyra veckor att få upp i 50 och är längre än en vanlig villa så ska man inte kasta sig in så alla i rondellen måste pallnita.
Men på motorvägen är de fina iaf...

Har du någon aning om hur jävla livsfarligt det är att köra fort i "Cirkulationsplats" med ett så stort ekipage? Finns en anledning till att det går långsamt.

Truckdriving Man
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
21 februari 2009 · 3 404 Inlägg

Den där lilla spaken till vänster om ratten är det troligtvis bara jag som använder... Riktigt störande, spec i rondeller.

Folk som inte använder påfarter och kommer därav ut på 110 väg i 60-70kmh... Irriterande, livsfarligt och korkat.

LGF fordon på 90 väg och folk som inte har stake nog att köra om dessa när utrymme finns. Man blir liggande i 30 som fordon nr 20 och har således inte en chans att komma om utan att ta grymma risker.

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
sand3rs
21 februari 2009 · 182 Inlägg

Pierre-na skrev:
Vart irriterad idag ,en tant i en volvo 245 kör först upp på påfarten i cirkus 40-60? sedan väl ute på motorvägen 110 sträcka kör hon 80 och blockerar så man har för låg fart för att kunna ta sig ut i vänsterfilen ... (punk och kommatecken är inte minna favoriter så dom finns det inte många av i inlägget)

Måste tilläga att lastbilar oftast är tunga och tar ettag att få rull på så det är väll förståligt att man får bromsa ibland

Din kommatering ser väl rätt ok ut tycker jag. Har inte du "bett om ursäkt" för det tidigare också?

Det som stör mig mest nu i vinterskåne är väl just, som så många andra sagt, alla de som håller löjligt långt under hastighetsgränserna bara för att det faller lite snö.

Hade bråttom in till en kompis tidigare ikväll då jag kommer ifatt en äldre tant, fastlimmat i rutan på sin Atos och håller 30km/h på en 90-sträcka.

NissanMotorsport
21 februari 2009 ·

Stör mig på ganska mycke, men här kommer några saker smile

- Dom som bländar/försöker blända en precis vid möte, fast man själv bländat av innan denne syntes..
- Dom som inte använder blinkers när man ligger precis  bakom, dom får smaka på 3 extralysen smile
- Dom som ligger 2 meter bakom en utan att köra om när det kommer en lämplig plats, har förståelse om dom ligger 2m bakom och sen kör om.

- Dom som inte tackar en, när man svängt in på väggrenen, vet att man inte är tvungen, men lite tacksamhet kan man väl fan visa, dom brukar också få smaka på 3 extralysen..

- Cyklister som blir sura för man inte stannar för dom vid ett övergångsställe, då dom tänkt cykla över..

Pierre-na
21 februari 2009 · 398 Inlägg

sand3rs skrev:

Pierre-na skrev:
Vart irriterad idag ,en tant i en volvo 245 kör först upp på påfarten i cirkus 40-60? sedan väl ute på motorvägen 110 sträcka kör hon 80 och blockerar så man har för låg fart för att kunna ta sig ut i vänsterfilen ... (punk och kommatecken är inte minna favoriter så dom finns det inte många av i inlägget)

Måste tilläga att lastbilar oftast är tunga och tar ettag att få rull på så det är väll förståligt att man får bromsa ibland

Din kommatering ser väl rätt ok ut tycker jag. Har inte du "bett om ursäkt" för det tidigare också?

Det som stör mig mest nu i vinterskåne är väl just, som så många andra sagt, alla de som håller löjligt långt under hastighetsgränserna bara för att det faller lite snö.

Hade bråttom in till en kompis tidigare ikväll då jag kommer ifatt en äldre tant, fastlimmat i rutan på sin Atos och håller 30km/h på en 90-sträcka.

Det roliga var att det var tort och soligt och solen kom bakifrån och inte framifrån ,så hon hade bra sikt och gott om tid att accelerera men nej då vart kö på uppfarten och sedan på motorvägen ,livet är hårt om man är 70+ och inte vågar hålla någolunda hastighet.Fast om man ska köra så sakta tycker jag man kan gå eller ta bussen. (man vill ju inte försöka kasta sig ut i ytterfil när folk där kör 130 och man själv ligger och köar i 80)

Alla är idioter tills dom bevisat motsatsen!
Hörs man inte syns man inte, syns man inte finns man inte!
hedley Saaboholic
21 februari 2009 · 3 129 Inlägg

Well tänkte lista några av de saker jag finner absolut mest störande i trafiken:

1. Folk som tror att dom kommer krascha så snart det kommer regn eller snö på marken och då ligger i 50km/h på 70 väg eller i 70km/h på motorväg, trots att man ser helt okej och det inte är särskilt halt ute.

2. Pensionärer i allmänhet, tar ca 20min för dem att fatta att ja det går att köra ut när bilen är 1km ifrån dem. Och nej man behöver inte bromsa genom hela stan för att få stopp.

Praktexempel för ett par dagar sen när jag var påväg till gymmet.
Längs med en huvudled så tvärstannar plötsligt en pensionär i sin volvo 745 framför mig, jag ser det i relativt god tid, men dumhuvudet står och blinkar för att svänga in till återvinnings centralen, det finns ingen annan bil i någon riktning eller något som hindrar han från att svänga, men han tvärstannar likförbannat och sätter sig och tittar på skyltarna med vilket material som ska slängas vart, detta gör han alltså mitt ivägen istället för att åka in på området och titta istället.

Vad resulterade detta i?
En tvärnit som bidrog till att jag fick sladda upp på trottoaren för att komma förbi puckot. Följt av tutningar och en sjuhelvetes massa väl valda ord.

Hade jag sett det bara några sekunder senare, eller om någon legat precis bakom han så hade detta till 110% slutat med en olycka.

3. Busschaufförer utan respekt, speciellt här istan nu pågår det en del rörbyten i området jag bor och busslinjen har därför flyttats in bland bostads hus där det finns mycket barn och är 30km/h gräns, likförbannat kommer det en skenande buss blåsandes i 50-60km/h förbi korsningar osv utan någon som helst tanke på att små barn kan komma ut springades. Detta oavsett väder och vind.

4. Folk som tror att dom går först överallt bara för att dom har en tuff bil, oavsett om det är höger regel eller inte ska det gasas så in i helvete, likaså oberoende på var de befinner sig.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
alain www.bimmerpower.org
21 februari 2009 · 3 995 Inlägg

Det som stör mig på vinter är ofta bilar som kör med bakdimmljus utan dimma eller som bytter fil utan se för sig om det finns bil bredvid eller inte eller dom som inte brur sig om andra trafikant när det pratar i felefon.
Prata i telefon när man kör skulle vara förbjudet som många andra länder om man inte har handfri.

Senast redigerat av alain (21 februari 2009)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
fontheking5
21 februari 2009 · 825 Inlägg

Själv stör jag mig på folk som kör rakt ut framför en när dom har stoppplikt . Dom stannar och kör sedan ut rakt framför en så man får tvärbromsa , sen vid 96% av fallen så ska dom bara tills nästa korsning . D

Riktiga Bilar Kommer Från USA *****____________________
*****____________________
mortichia
21 februari 2009 · 8 Inlägg

det är myyyyycket som stör mig:

folk som inte kan hålla hastigheten utan alltid ska ligga minst 5km/h under
idioter som promt ska pressa sig förbi innan vägen går ihop från 2 till 1 fil och sedan ligga och sega
lastbilar som alltid ligger och trycker i arslet när man har bilar framför sig och inte kan köra fortare (om jag måste nita så hinner inte lastbilen stanna och då blir jag mos)
buss och taxiförare som tror att dom äger hela vägen och kör ut rakt framför så man får tvärnita när dom tom har väjningsplikt
tanter och gubbar som inte kan köra utan är rent livsfarliga på vägarna
unga tjejer som är för jävla förvirrade för att ha en aning om hur fan trafiken funkar
unga killar som tror dom kan köra bil när dom i själva verket har noll kontroll där dom kommer på sladd i kurvorna
ALLA JÄVLAR SOM LIGGER I EVIGHETER OCH TRYCKER I VÄNSTERFILEN NÄR DOM INTE ENS KÖR OM ELLER SKA SVÄNGA VÄNSTER!!!!!!

och mycket mycket mer

Hochland
21 februari 2009 · 140 Inlägg

Pendlar mot lanskrona varje dag och folk på E22 är idioter speciellt gubbar i 65+ på morronen som håller 40km/h med varningsblinkers och och håller sig mitt på körbanan kör åt kanten om du ska köra så sakta!

Saab 9-5 Aero "Snabbeln" (2000)
Bostrom RS
21 februari 2009 · 886 Inlägg

Jag hatar bromsklossar, nötter som inte kan trafikreglerna, bussar och husvagnar. Längtar till man tar MC-kort då är det slut på det, då kan man köra om på insidan när som helst wink

Focus RS
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang