Hur många stör sig på andra bilister?

go_offroad Avstängd
20 februari 2009 · 74 Inlägg

Sitter själv och kör lastbil om dagarna,
specielt nu vintertid kan jag få spel på vissa bilister!
en del måste köra 60 på 90 väg bara för att det är blött,
andra kör 60 för det kan va halkigt, trots att det är plus och saltbilarna går om varandra,
sen har vi dom som bara måste köra om så fort dom ser en lastbil!
den senare kategorin träffar man på dagligen och som vanligt, efter ca en kilometer från att man
blivit omkörd måste man bromsa, alternativt ta sig förbi. och vem är det då inte som ligger i vägen?
jo de e den jävla idiot som hade så bråttom så han höll på att skrapa fronten på lastbilen samtidigt som vire räcket kommer trängande nära på vänstersidan!
o skulle man då lägga sig lite för nära bara för att påpeka det för dom, då blir dom tvärsura o blinkar med bromsljus, blinkers, m,m

finns det fler som hatar idioter?

Jag har alldrig varit rädd för arbete!!
Jag kan stå hur nära som helst och titta på!!
evilaudio
20 februari 2009 · 16 195 Inlägg

ja stör mig på alla andra som befinner sig på vägen... håll er borta så ja kommer fram..big_smilebig_smile

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Mack Forum- och sitemoderator
20 februari 2009 · 26 155 Inlägg

För det första finns det en klagotråd redan där alla "liknande" ämnen tas upp.
För det andra så känns det även som ett blogginlägg mer än en möjlighet till bra diskussion.
..och för det tredje så förstår jag såklart att det är jobbigt - särskilt så här vintertid - men
går det ens att komma ifrån att där finns idioter ute i trafiken?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Boostrider Försöker iaf
20 februari 2009 · 1 998 Inlägg

Finns väl redan en sån här tråd?


Å ja ja stör mig ganska mycket på en del. Oftast att de ska ligga i röven hela tiden. Har inte så bra grepp å ingen abs. Däcken ä nya men vafan innan de reagerat så sitter deras huv där mitt baksäte ä...

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
Frosted
20 februari 2009 · 1 878 Inlägg

låg bakom en bil i röven idag 10km/h på 50väg. hängde mig på tutan först då blev det 20km/h jag höll fortfarande tutan igång. till han gav vika!

han måste tyckt att jag var en idiot. men va fan. anpassa sig till hastighetsgränsen är fan normalt i ett samhälle!

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
go_offroad Avstängd
20 februari 2009 · 74 Inlägg

Boostrider skrev:
Finns väl redan en sån här tråd?


Å ja ja stör mig ganska mycket på en del. Oftast att de ska ligga i röven hela tiden. Har inte så bra grepp å ingen abs. Däcken ä nya men vafan innan de reagerat så sitter deras huv där mitt baksäte ä...

länka tråden! o skriv av dig i den då!

Jag har alldrig varit rädd för arbete!!
Jag kan stå hur nära som helst och titta på!!
Janneutanb
20 februari 2009 · 7 271 Inlägg

Idioterna som drar på helljus och sina förbannade extraljus när dom ska köra om mig, lastbil, på E4an!
Jag får allt ljus rätt i ansiktet!
Jag ser att ni tänker köra om....

Spelis
20 februari 2009 · 1 926 Inlägg

go_offroad skrev:

Boostrider skrev:
Finns väl redan en sån här tråd?


Å ja ja stör mig ganska mycket på en del. Oftast att de ska ligga i röven hela tiden. Har inte så bra grepp å ingen abs. Däcken ä nya men vafan innan de reagerat så sitter deras huv där mitt baksäte ä...

länka tråden! o skriv av dig i den då!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=106436
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=89781
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=65481
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=60128

Laslo_93
20 februari 2009 · 3 Inlägg

Hatar idioter som ligger bakom lastbilar i 90 eller vad det är på motorvägen och sen bara svänger ut när det kommer 10 bilar i 140 eller nått. Man ska väl hålla hatsigheten. Men brukar man svänga ut framför andra i en korsning tex ?????????????????? Och folk som sitter o tittar på stoppljuset i 10 sec när det är grönt... Vad är problemet ?

Pendlar 12 mil om dagen gbg-skene så......

Fogel RELEASE ME!!
20 februari 2009 · 188 Inlägg

tror att jag har stans värsta road-rage, så ja det gör jag

release Me!!
Rquired Allmänt envis
20 februari 2009 · 12 512 Inlägg

Bilister som kör enligt reglerna stör jag mig inte på, och tycker inte det är rätt att göra så heller. Men idioter som kör för sakta, gör dumma manövrer, sysslar med något annat än bilkörning eller skall leka poliser kan irritera mig nått jävulskt.

Speciellt, "här är inte mer än 70 så jag tänker hindra dig från att köra eftersom du då kommer köra för fort". De har inte ett dugg med det och göra, speciellt inte med tanke på att 70 i mätarfart är 60 i verkligheten dvs vi kör för sakta...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Donken86
20 februari 2009 · 184 Inlägg

Beror på som sagt, I privatbil går de ju alltid att åka ifrån den man stör sig på så där bryr man sig inte så mkt om idioter. I jobbet (kör lastbil) så sitter man o svär dagligen över alla privat bilister. tycker alla med bara B-kort borde få köra lastbil en vecka så dom lär sig att respektera ekipagen. Men dessa problem kommer tyvärr alltid finnas o det finns alltid nån som tar ut sina aggressioner på nån o den sista idioten är inte född än. Så om sådant här är det ingen idé att yttra sig om, för i vårat land är det ingen som bryr sig om yrkeschaufförer smile

TTMotorsport
20 februari 2009 · 196 Inlägg

Bästa är när man ligger bakom en bil som plötsligt kör upp trotoaren för att jag ska kunna åka förbi smile

Sämsta är alla som ska bevisa att dom kan köra förbi när man kör lotusen eller kojan, trots att dom har en kurvhastighet som ett barn som kryper så man måste slänga sig på bromsen för att det svänger 10grader och är ett träd 100 meter ifrån.

Austin Mini Van "Ex Jana s" (1965)
MG B GT "Sebring Replica - Roadsport C" (1970)
falloutboy
20 februari 2009 · 1 723 Inlägg

mest störande är de som inte håller hastigheten på torr fin väg sommartid. Speciellt på de underbara 1+2 vägarna med vajerräcke. Slår aldrig fel att man ställer farthållaren på den lagliga hstigheten, så fort vägen går ihop till en fil så har man kommit ikapp nån jävel som envisas med att köra i 70 på 90 väg.

Det blir extra irriterande de gånger jag kör 120 mil till Borås och ständigt hamnar bakom dessa.

Darksoul1982 Mustang V8 Power
20 februari 2009 · 31 Inlägg

He he he!

Känns som något saxat från min blogg tongue

Är glad att det är helg nu då jag nu suttit hela veckan och
studsat i förarstolen och svurit åt allt skräp som är på vägen
och inte kan köra, men ut på vägen ska de sad

http://www.garaget.org/mypage/blog.php? … post=49206

Om det finns något viktigare än mitt ego, vill jag att det spåras upp och dödas!
Ford Mustang GT "Convertible" (1968)
PH_
20 februari 2009 · 310 Inlägg

Jag HATAR 2-1väg, växelvis tvåfilig väg. När det är 1filigt så går det i runt 80 sen när det blir 2filigt, ja se på fan då ligger folk helt plötsligt i 110.

Sen alla jävla idioter som är ute på vägarna på vintern. Kör mycket på små 70vägar med lite trafik och då brukar det liksom bli uppkört och barmark mitt i vägen och sen är det minst en meter på var sida av detta uppkörda stråk. Detta vållar en del problem när man får möte med ÅSNOR som inte vågar gå åt sidan och ut med ena hjulparet på det snötäckta området. Senast idag mötte jag en sån idiot så backspeglarna tuchade. Kan tillägga att jag nästan stod still nära på I diket.

Ä jag blir bara förbannad när jag tänker på alla situationer man hamnar i.

Mercedes 190E 2.5 16v "Cosworth" (1991)
Sanizz
20 februari 2009 ·

Stör mig på alla senila gubbar och kärringar som borde fått sina körkort indragna för sisådär 10 år sen!!!!!!!

Muttley
20 februari 2009 ·

lastbilschaufförer som kör om andra lastbilar, de borde ha duktigt med straff. Livsfarliga är dem. Och riktigt irriterande, händer allt för ofta när jag faktiskt kör ute på de stora vägarna.

Caffe
20 februari 2009 · 1 436 Inlägg

Jag stör mig som fan på alla jävla tradare i rondeller. Har man ett ekipage som tar fyra veckor att få upp i 50 och är längre än en vanlig villa så ska man inte kasta sig in så alla i rondellen måste pallnita.
Men på motorvägen är de fina iaf...

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
bollen1986
20 februari 2009 · 3 714 Inlägg

Dom där nissarna med sportkeps och 5" utblås som tror det är rally mitt inne i stan stör jag mig på

även sånna som ligger i 60-70 på stora vägar när det är snö ute fast barmark på körbanorna
Gamla gubbar som smyger sig fram och tycker det går fort i 80 på 90väg
eller dom vid rödljusen som åker iväg på ettan och när dom lägger i tvåan så står dom nästan stilla

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang