Bästa vintersladd bilen?

Boostrider Försöker iaf
24 februari 2009 · 1 998 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:
mercedes 190 2.6a cool grymt sköna bilar och inga problem att köra på låååååånga ställ big_smile

Måste man inte ha fungerande diff då wink

Men som sagt e30in min ä go. Hade vart bättre med en 325 så man har vridet direkt. Nu segar den upp te 2500 sen släpper de som fan. Allt vrid ligger runt 3500 tror ja.

I med lite betongplatter så får man bättre viktfördelning å mer kontroll.

Å ofrivillig retur har ja nog bara fått ett fåtal gånger. Kommer tillbaka på rätt spår mycket lättare än en volvo som ofta vill vela fram å tebaka några gånger.

Här hade ja precis lagliga dubbdäck utan dubb. Riktigt bra fäste ändå. Nu har man helt nya däck runt om å kan säga att kontrollen över bilen ä underbar
https://www1.garaget.org/gallery/archive/65911/578473_ufpi7u.jpg

När de gäller fwd så säger ja saab 96, 900og eller 9000 2,3 utan abs. hade en cd. Gick brett som fan på grusväg. Handbromsen funka inte då wiren va av

Senast redigerat av Boostrider (24 februari 2009)

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
immy
24 februari 2009 · 230 Inlägg

Rquired skrev:

immy skrev:
Nu har jag lärt mig 530in! Tar tillbaka allt jag sagt om den, den är bara underbar nu då jag kan den big_smile

Tänkte väl! Roligt när man lärt sig eller hur? big_smile

Ja som fan smile

Niklas1987 NO
24 februari 2009 · 2 182 Inlägg

Får nog säga att Camaro också är en bra vintersladd bil cool Även om jag gillar Oldsmobile bättre

Lyssna på vråååååååååååålet!!!

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Boostrider Försöker iaf
24 februari 2009 · 1 998 Inlägg

Niklas1987 skrev:
Får nog säga att Camaro också är en bra vintersladd bil cool Även om jag gillar Oldsmobile bättre

Lyssna på vråååååååååååålet!!!
http://www.youtube.com/watch?v=fG_o-qRZ … annel_page

Jodu den filmen såg ja på igår å kan väl inget annat göra än att hålla med big_smile

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
Niklas1987 NO
24 februari 2009 · 2 182 Inlägg

Boostrider skrev:

Niklas1987 skrev:
Får nog säga att Camaro också är en bra vintersladd bil cool Även om jag gillar Oldsmobile bättre

Lyssna på vråååååååååååålet!!!
http://www.youtube.com/watch?v=fG_o-qRZ … annel_page

Jodu den filmen såg ja på igår å kan väl inget annat göra än att hålla med big_smile

Han har även en film på en Ford Galaxie men Daytona stuk som sladdar runt på isen cool

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
tobiaz83
24 februari 2009 · 23 Inlägg

Det handlar inte om vilken bil man har utan vem som sitter bakom ratten. Men volvo 360 var riiktigt rolig måste jag säga..

Nissan 200 sx "The Reaper" (1991)
2-fast-
24 februari 2009 · 1 Inlägg

E30 och E46 är två lättkontrollerade bilar som ja har försökt sladda med.. E39an är lite stor.. och har aldrig sladdat i en E34 eller E36.En E3a(3.0si) sladdar ja med nu..roligt med med 3L och diffbroms men ett jävla rattande tongue

BMW 3.0 CS "Unicorn E9an" (1972)
BMW M3 "Laxen" (1987)
BMW 635 CSi "sextrettifemman" (1984)
Koxen Stolt RHD Fjant
24 februari 2009 · 130 Inlägg

Supra MKII
http://www.mkii-supra.com/images/images/Supra/MKII-SUPRA.jpg

Lamelldiff orginal, rak sexa på 2.8 liter. sjukt rolig! Hade en sån en hel vinter och har aldrig kört roligare bil på vinterväglag, eller farligare big_smile

snoddas
24 februari 2009 · 1 142 Inlägg

säger igen FORD SIERRA.... dom är så sjukt lätta ibak så de går att kasta ut den väldigt lätt

Seth
24 februari 2009 · 3 354 Inlägg

snoddas skrev:
säger igen FORD SIERRA.... dom är så sjukt lätta ibak så de går att kasta ut den väldigt lätt

håller med. krävs inte mkt att få dem att ligga brett

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
bmx
25 februari 2009 · 7 100 Inlägg

mazda 626 och saab 900!!!!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
baltis
25 februari 2009 · 1 948 Inlägg

säkert ingen som kommer läsa detta... men förstår mig intepå folk som rabblar upp en massa framhjulsdrivna bilar big_smile

inte dom som rabblar upp en massa bilar med snorkort hjulbas heller... och VERKLIGEN inte dom med motiveringen "fan inget grepp alls i bak" big_smile fast sen beror det ju på om man åker omkring på en storparkering och drar i handbromsen och snurar 3 varv och tycker det e skojj eller om man skottar omkring på grusvägar om nätterna big_smile


personligen så måste jag säga 940 om man e ute efter så fort som möjligt och 240 om det skavara så roligt som möjligt big_smile

breman
25 februari 2009 · 50 Inlägg

360:in går ordentligt lätt på bredden. ruskigt lätt i baken

Bayerische Motoren Werke
BMW E30 325 "M50b28" (1988)
Dr_Olsson
25 februari 2009 · 36 Inlägg

240 me aga-diff å b230:P

sen finns de grejor överallt till som. ja har min volvo som vinter iaf.

Mustang Fox-body köpes!
Pan
25 februari 2009 ·

breman skrev:
360:in går ordentligt lätt på bredden. ruskigt lätt i baken

så lätt är den väl inte tongue har ju nästan 50/50 viktfördelning hehe smile

snoddas skrev:
säger igen FORD SIERRA.... dom är så sjukt lätta ibak så de går att kasta ut den väldigt lätt

Redigt skön. Har precis sabbat min släde bultar till kardanen från vxllådan gick hehe big_smile Men jävlar vilken drift maskin smile

koppartaket
25 februari 2009 · 116 Inlägg

suzuki 413, kan välja mellan bakhjuls sladd å 4wd breställ, toppen på isen, inte så toppen om man får fäste,  (välter som en lada) dock lite klen motor orginal

Så länge det svenska språket inte kan beskriva en V8 knall genom raka rör på papper, är det klent... Riktigt klent
-stoffe-
25 februari 2009 · 1 271 Inlägg

kanske inte den bästa men min lärare har en audi rs4 som is bil lite udda.
(kolla på min sida om ni inte tror mig eller bara vill se) tycker en merca 190 är rätt skön att sladda med har inte testat så många bilar

immy
3 mars 2009 · 230 Inlägg

Har handlat en 940 turbo nu. återkommer om några dagar då jag lärt mig den, och säger hur den är mot 530in

Vertigo Räser Förer
3 mars 2009 · 386 Inlägg

Turbobil suger totalt som sladdbil iallafall. Jag hade en Omega 3000 för några år sedan och den var riktigt rolig. Rak 6 och lamelldiff orginal så vad mer kan man begära smile?

Annars är volvo 740 en kanonbra, asbillig lekbil. Vägrar bara att dö

Swedish Bmw Mafia
Ett riktigt sprut, det enda rätta
Lindbäck Motorsport @ facebook
Bmw M535 Turbo
Pierre-na
3 mars 2009 · 398 Inlägg

reyland skrev:
Turbobil suger totalt som sladdbil iallafall. Jag hade en Omega 3000 för några år sedan och den var riktigt rolig. Rak 6 och lamelldiff orginal så vad mer kan man begära smile?

Annars är volvo 740 en kanonbra, asbillig lekbil. Vägrar bara att dö

En legend dör aldrig smile ,nej men 740 får jag nog säga

Alla är idioter tills dom bevisat motsatsen!
Hörs man inte syns man inte, syns man inte finns man inte!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang