camaro67 skrev:
Aerodynamik skrev:
endorfinslaven skrev:
Hur många här har inte blivit ifrånåkta av Volvos på svenska landsvägar...
Den är lätt att åka mkt fort med..
Haha, du kan ju inte mena allvar?
Sen är dem inte så krocksäkra som ni säger, har ni inte sett krocktestet med en 940 Kombi mot någon ny Renault? Volvon blir helt mosad..
Är de ett nytt troll kanske

Men när killen skriver suverän väghållning då börjar man ju undra vad han åkt för bilar förut. Cittra apgunga kanske? Men de där med krocksäkerheten stämmer ju om man jämför med jämngammla bilar men inte mot nya för där har de inte en chans men det är ju inte konstigt alls. Sen kan vi ju prata om de där att de ska vara odödliga.. Jag har på ett halvår rasat bakaxel och växellåda på 740in jag hade. Hur fan kan något vara odödligt om de inte håller för 115hk? Motorn drog olja och jag var aldrig under 1,7 i soppaförbrukning och på slutet så gick inte bilen för 5 öre.
Jo jag har åkt div. BMW och däribland ägt en riktig skitbil Alpina B7...
Alpinabögar blev sura när jag sa att jag använde den som fiskebil...
Men då får den bekänna färg på tjälskadad asfalt och många mil på grus...
Men hur många långresor(fisketurer) på vardera 3-500mil tog jag ur mina BMWs,, inte många..
Det är norröver på ensliga vägar med fullgas miil efter mil som jag plågar mina egna bilar..
DET ÄR FAN BARA VOLVO SOM HAR HÅLLT, ok jag har inta kört och sett allt..
Men jag ser mkt sällan några andra snabba bilar utanför stadsgränserna...
Vad beror det på,,, skit bakom ratten eller skit under plåten ?
Det kan bara ni svara på .....
Har kört slut på hyrbilar på Nurburgring och kurviga vägar i mellaneuropa när jag jobbat där....
Hur mkt tål pisk tål en Audi ja efter en 10mil börjar bakvagnen klonka hänt på 2 bilar...
Piskade en Opel som bara tålde 8 mil gasen i botten på Fransk motorväg...
Måste bara tillägga att min 940 har piskat Carrera S, Yamaha R1, Wrx Sti på samma kurviga asfaltsslinga.
Den är modifierad på ett enkelt sätt !
Åkte till farbros Sellholm köpte lite delar och skruva sedan dit lite o detsamma på motorn...
Vips ..... lätt o effektivt så dräper du de flesta bilar.
Så ja vad är en bra bil om du är intresserad av fart och använder bilen mer än mellan rödljusen..
EN UNDRING VARFÖR SER JAG INGA HÄFTIGA BILAR PÅ ISBANORNA !
Jag ser nästan bara sunkiga värdelösa Volvos... ; )
Var är Subborna Evona M3orna Viperna Porscharna....
Har vart på 5 olika banor i mälardalen i vinter och mestadels sett volvos... ?
Mercor o Saab turbos som rasat....