RWD VOLVOs vs ägarna och deras rykte

jocke_gronberg
22 februari 2009 · 4 586 Inlägg

endorfinslaven skrev:
Varför hatar alla Volvo och ägarna så mkt ..
Varför ska det gnällas och rankas ner på Volvo

Är det någe fel på en bil om den kan inhandlas för en rimlig peng
Ägas köras för en låg kostnad
Trimmas och bygga suverän väghållning(för svensk landsväg) för hyfsade pengar
Alltihop med en djävulskt bra tillförlitlighet...och lättmekat.. 

Jag är idagsläget såååååå trött på detta gnäll

Sååå trött på folk i andra turbobilar som ska trycka en i arslet...som tror dom kan åka ifrån en.. 
Dom är först o främst odugliga förare som man åker ifrån,,, med en handvändning..
Därefter så har de inte råd att deras ömtåliga dyrgripar går sönder då har de inte råd att amortera.

VOLVO är en fantastisk bil för våra svenska förhållanden var stolta över det... 
Det är inget Autobahnlok ingen Banracer eller WRCbil...

Men helt suverän på dåliga svenska vägar under alla möjliga förhållanden..
Lätt att köra lätt att hantera situationer med pålitliga uppträdanden..
Hur många här har inte blivit ifrånåkta av Volvos på svenska landsvägar...
Den är lätt att åka mkt fort med..

GRATTIS du har nu startat ändå mer gnäll och det var det du inte vill ha

blacken
22 februari 2009 ·

endorfinslaven skrev:
Varför hatar alla Volvo och ägarna så mkt ..
Varför ska det gnällas och rankas ner på Volvo

Är det någe fel på en bil om den kan inhandlas för en rimlig peng
Ägas köras för en låg kostnad
Trimmas och bygga suverän väghållning(för svensk landsväg) för hyfsade pengar
Alltihop med en djävulskt bra tillförlitlighet...och lättmekat.. 

Jag är idagsläget såååååå trött på detta gnäll

Sååå trött på folk i andra turbobilar som ska trycka en i arslet...som tror dom kan åka ifrån en.. 
Dom är först o främst odugliga förare som man åker ifrån,,, med en handvändning..
Därefter så har de inte råd att deras ömtåliga dyrgripar går sönder då har de inte råd att amortera.

VOLVO är en fantastisk bil för våra svenska förhållanden var stolta över det... 
Det är inget Autobahnlok ingen Banracer eller WRCbil...

Men helt suverän på dåliga svenska vägar under alla möjliga förhållanden..
Lätt att köra lätt att hantera situationer med pålitliga uppträdanden..
Hur många här har inte blivit ifrånåkta av Volvos på svenska landsvägar...
Den är lätt att åka mkt fort med..

Visserligen så håller jag med dig i ditt grundläggande resonemang. Men kom igen, en 740 med suverän väghållning det finns inte. Det är ju det som är charmen med en Volvo på Svenska pissvägar, den kräver sin förare..

j0nas Lastbilschaffis
22 februari 2009 · 811 Inlägg

skriker ju troll om han så det ekar om det tongue

Var skitnöjd med min Volvo S60 (trevlig första bil) & saknar den än idag lite men att påstå att volvo är bäst osv är nog överdrift. Nä gillar min skyline skarpt & bra mkt roligare bil än min gamla s60 men helt olika typer av bilar..

Sen när det kommer till att piska carrera S. Yamaha R1 osv så har det bara inte med bilen att göra kanske???!?!? kännedom av vägar... föraren... vad som är gjort med bilarna... osv osv ja listan kan bli lång *suckar*

blacken
22 februari 2009 ·

Aerodynamik skrev:

endorfinslaven skrev:
Hur många här har inte blivit ifrånåkta av Volvos på svenska landsvägar...
Den är lätt att åka mkt fort med..

Haha, du kan ju inte mena allvar?

Sen är dem inte så krocksäkra som ni säger, har ni inte sett krocktestet med en 940 Kombi mot någon ny Renault? Volvon blir helt mosad..

Renaulten blev också ganska mosad. Sedan så var ju det en offset kollision, och när dom ritade och byggde 740 så fanns inte det krocktestet, utan den var "dimensionerad" för frontalkollision.
Om dom hade utfört en sådan test med Renaulten, så hade utkomsten blivit "lite" annorlunda..

wildboy_87_
22 februari 2009 · 1 062 Inlägg

blacken skrev:

Aerodynamik skrev:

endorfinslaven skrev:
Hur många här har inte blivit ifrånåkta av Volvos på svenska landsvägar...
Den är lätt att åka mkt fort med..

Haha, du kan ju inte mena allvar?

Sen är dem inte så krocksäkra som ni säger, har ni inte sett krocktestet med en 940 Kombi mot någon ny Renault? Volvon blir helt mosad..

Renaulten blev också ganska mosad. Sedan så var ju det en offset kollision, och när dom ritade och byggde 740 så fanns inte det krocktestet, utan den var "dimensionerad" för frontalkollision.
Om dom hade utfört en sådan test med Renaulten, så hade utkomsten blivit "lite" annorlunda..

en annan grej tittar man på den filmen så verkar det ju inte vara ngn motor i 940in

då kommer frågan varför har dem inte det??


mvh

Team Björkeryd
vettvilling STI TypeR Driver
22 februari 2009 · 191 Inlägg

endorfinslaven skrev:
Alpinabögar blev sura när jag sa att jag använde den som fiskebil...

Konstigt. Du hatar när folk klankar ner på volvo och dess ägare. Men att själv klanka ner på andra märken och dess ägare verkar gå bra???

Nä släpp de här å inse att de kommer alltid finnas folk som inte gilar vissa bilmärken.
Och tur e väl de för hur kul skulle de  vara om precis alla åkte omkring i likadana bilar???

Senast redigerat av vettvilling (22 februari 2009)

Varför ha pengarna på banken där man inte ser dom?
Rille0
22 februari 2009 · 2 021 Inlägg

Denna tråd är dömd till och misslyckas

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
Daaze Rent A Retard !
22 februari 2009 · 674 Inlägg

resonemanget: När bilen KOM så va den bäst i världen.

Inse fakta det håller inte, det är inte 1989 utan 2009 och utvecklingen har gått bra mycket längre frammåt sedan 20 år tillbaka, eller har jag missuppfattat allt man har läst om ny säkerhetsteknik ? rolllol

Senast redigerat av Daaze (22 februari 2009)

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm
M7an oo=00=oo
22 februari 2009 · 374 Inlägg

Kan inte ni som argumenterar i sådana här trådar träffas på något torg och ha "partiledardebatt" för och emot volvo? Dricka lite kaffe osv.

Det skulle nog lätta lite på belastningen för garagets servrar. Tack för mig!

Freude am fahren!
BMW 525 (1975)
endorfinslaven
22 februari 2009 · 671 Inlägg

Måste ju retas lite !
Vad vore forumet värt annars !

Niklas1987 NO
22 februari 2009 · 2 182 Inlägg

Yes, Pajkastartråd om ett visst bilmärke som är så populär så alla vill traka ner på det big_smile

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Capten_Awsome
22 februari 2009 · 33 Inlägg

wildboy_87_ skrev:

Capten_Awsome skrev:
Avskyr alla volvo raggare och deras bilar!

du hatar dem bara för nån sunkig 740 turbo har kört ifrån din fina dyra bil
så igentligen så skulle du vilja ha en själv big_smile

HAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHA

Dratsab Leg. Fartdåre
22 februari 2009 · 306 Inlägg

Har väl inget emot volvo överhuvudtaget. Men skulle aldrig äga en sån för att dem inte faller mig i smaken. Dem lite nyare modellerna har väl vissa linjer som jag tycker är fina men inget jag skulle sätta en stämpel med texten "Världens bästa bil" på...dem äldre modellerna är väl knappast billiga i drift då 1-1.5 liter milen är typ standard. Inget emot volvo det är oftast ägaren det är fel på.

mvh

Tommie

Senast redigerat av SubbtIIMMY (22 februari 2009)

En gång Evo alltid Evo...
azXig Finlirare
22 februari 2009 · 478 Inlägg

Gör en ny forums-del "Pajkastning (Främst för Volvo-ägare och Volvo-hatare)", så kan ni hålla på bäst ni vill!

Lås tråden, snälla nån!

MrTobias
22 februari 2009 · 1 297 Inlägg

endorfinslaven skrev:
Varför hatar alla Volvo och ägarna så mkt ..
Sååå trött på folk i andra turbobilar som ska trycka en i arslet...som tror dom kan åka ifrån en.. 
Dom är först o främst odugliga förare som man åker ifrån,,, med en handvändning..
Därefter så har de inte råd att deras ömtåliga dyrgripar går sönder då har de inte råd att amortera.

Så alla som inte åker volvo är odugliga förare? Sen har de kass ekonomi också?

Jimmy_N Makaronborrare
22 februari 2009 · 993 Inlägg

Daaze skrev:
resonemanget: När bilen KOM så va den bäst i världen.

Inse fakta det håller inte, det är inte 1989 utan 2009 och utvecklingen har gått bra mycket längre frammåt sedan 20 år tillbaka, eller har jag missuppfattat allt man har läst om ny säkerhetsteknik ? rolllol

Haha i såfall kan man säga att Elvis Presleys musik är det farligaste man kan lyssna på. Den var ju det 1956 big_smile

Överlever denna tråden kvällen så är det en högoddsare

Senast redigerat av calibra1992 (22 februari 2009)

FireTraXX DFFL
22 februari 2009 · 9 020 Inlägg

MrTobias skrev:

endorfinslaven skrev:
Varför hatar alla Volvo och ägarna så mkt ..
Sååå trött på folk i andra turbobilar som ska trycka en i arslet...som tror dom kan åka ifrån en.. 
Dom är först o främst odugliga förare som man åker ifrån,,, med en handvändning..
Därefter så har de inte råd att deras ömtåliga dyrgripar går sönder då har de inte råd att amortera.

Så alla som inte åker volvo är odugliga förare? Sen har de kass ekonomi också?

Verkar ju så på honom.
Att jag är en bra förare (Trots olyckorna), har inget lån på bilen och har råd att betala det jag tar sönder på den fastän jag har en Audi och inte en Volvo gör säkert ingen skillnad.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
gamlingen
22 februari 2009 · 5 198 Inlägg

Klart det är ett troll,,, vem startar annars en sån här tråd..

DusanMandick Random Hero
22 februari 2009 · 4 047 Inlägg

men kan inte de som kör 740 hålla me om att de är slöa o tråkiga o sko kartongs liknande, nyare volvo är ett bra sätt o flytta runt på sina airbags osv ?

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
TMW-Performance Avstängd
22 februari 2009 · 914 Inlägg

Den här tråden kan bara INTE inte spåra ur! big_smile

För att hälla lite bensin på elden: Jag H A T A R Volvo 740 pga att den e slö, ful och ruskigt ointressant i övrigt smile

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang