Vad betalar ni i försäkring??

loudness
24 mars 2006 · 4 554 Inlägg

tror ja lägger runt 2.5 på hel (står på mor)

sveddan
24 mars 2006 · 1 453 Inlägg

Gislekillen skrev:
Idag e försäkringsbolagen hårdare me just när de gäller bilar som kommer in krockade, kollar direkt vem som körde bilen, vem som e ägaren på bilen.. Stämmer inte de överens kollar dom upp vart ägaren e skriven å sen vart föraren e skriven.. E båda skrivna på samma adress så e de ingen fara, e däremot föraren å ägaren skrivna på olika adresser så kan dom dra in ersättningen. Spelar ingen roll om man bor i samma stad... Jag för egen del tycker att dom ska göra om hela försäkringssystemet.. idag får man ju betala beroende på ålder... Tycker man ska få betala beronde på bil oavsett ägare... Ju värre bil du har ovsett ålder på ägaren ju dyrare försäkring.. E jag helt ute eller någon som håller me mig??

Ja det stämmer ju delvis. Premiens kostnad är beroende på ägarens ålder och antal skadefria år (där högsta gränsen är 21 skadefria år). Dessutom beror det på var försäkringstagaren bor i landet, om det är tätort eller glesbygd. Självklart beror det även på vad det är för typ av fordon och dess skick.

Mvh

mrcelica
24 mars 2006 · 1 639 Inlägg

Att ni vågar skenförsäkra i så stor utsträckning, kan ju sluta med ekonomisk katastrof om man har otur ! Sedan bygger man ju inte upp någon egen bonus hos bolagen... Hur kul är det att va 30+ och inte ha någon bonus och 0 skadefria år bara för att man har reggat sina fordon på farmor/moromor, morsa/farsa etc ??? smile

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Martin 9-3 Fisketokig
24 mars 2006 · 2 997 Inlägg

*suck*

för mycket. tur att det räcker med halvförsäkring några åt till, sen är det frågan om det inte är billigare att köpa ny bil igen än att betala helförsäkring.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
sveddan
24 mars 2006 · 1 453 Inlägg

mrcelica skrev:
Att ni vågar skenförsäkra i så stor utsträckning, kan ju sluta med ekonomisk katastrof om man har otur ! Sedan bygger man ju inte upp någon egen bonus hos bolagen... Hur kul är det att va 30+ och inte ha någon bonus och 0 skadefria år bara för att man har reggat sina fordon på farmor/moromor, morsa/farsa etc ??? smile

När man tecknar en försäkring brukar man få tillgodoräkna sig de åren man haft körkort...bonusen däremot är en annan femma.

Pricilla
24 mars 2006 · 4 Inlägg

Han är rik som ett troll han som öppnat tråden så han har råd med sin dyra försäkring;-) hehe skämt o sido de är för höga priser för o försäkra en bil i dagens läge för oss ungdommar under 24.. så undra hur vi ska göra för o få ner priserna?

nicke_b2
24 mars 2006 · 266 Inlägg

jag tycker det ska vara individuella prövningar i stället för att dra alla över en kant, visst vi som är under 25 kanske kör lite fortare men vi är ju ny ut eximinerade så vi kan ju de flesta regler som de gamla inte har en aning om existerar ens, det är helt sanslöst vad dom tar för priser jag betalar 6 papp helförs helår på en bil bil som har 110 hk, medans pappa som har 330 hk betalar 2 papp för helår!!! så jävla sjukt men men vad ska man göra

Engen HEAVY METAL
24 mars 2006 · 765 Inlägg

jag va 23 när jag köpte 850in.. och det är en GLT således ingen Turbo.. Billigaste försäkringen på den va 10 000 i året hel försäkrat för en bil som va 10 år gammal!

Nu står gumman som ägare och försäkrings tagare på bilen och nu betalar vi hälften !! E inte det sjukt så säg! MVH/ Engen

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se
Toyota Avensis "Executive" (2003)
zazkar52
24 mars 2006 · 90 Inlägg

Hmm..jeppe....du vet väl att man inte ska kasta sten i glashus...det där med att jag är rik som ett troll...
Har för mig att det är du som är kapitalstarkast av oss två...;O)

Sen ska ju DU defenetivt inte gnälla på det här med försäkringspremie...som har en fin volvo med 300+ hästar o försäkrar den som en GLT!!!!Fusk tycker jag!!

men du kör ju lugnt,så du ska ju enligt min princip ha lägre premie en tex mig....hehe

il duce
24 mars 2006 · 69 Inlägg

försäkringen mjölker pengar ur mig fyfan 16700kr om året, man måste göra nåt åt det. har  en masserati med V12

mazda 323 gtr
mrcelica
25 mars 2006 · 1 639 Inlägg

Pricilla skrev:
Han är rik som ett troll han som öppnat tråden så han har råd med sin dyra försäkring;-) hehe skämt o sido de är för höga priser för o försäkra en bil i dagens läge för oss ungdommar under 24.. så undra hur vi ska göra för o få ner priserna?

Mycket enkelt... Få ner antalet försäkringsutbetalningar i eran åldersgrupp.
Om antalet skador är många i en viss kategori så blir premierna helt naturligt högre för denna...

Senast redigerat av mrcelica (25 mars 2006)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
zazkar52
26 mars 2006 · 90 Inlägg

Pricilla skrev:
Han är rik som ett troll han som öppnat tråden så han har råd med sin dyra försäkring;-) hehe skämt o sido de är för höga priser för o försäkra en bil i dagens läge för oss ungdommar under 24.. så undra hur vi ska göra för o få ner priserna?

Mycket enkelt... Få ner antalet försäkringsutbetalningar i eran åldersgrupp.
Om antalet skador är många i en viss kategori så blir premierna helt naturligt högre för denna...


Stämmer kanske...men som jag va inne på angående alla pensionärer som orsakar olyckor för att de är halvblinda och halvdöa....de har inte högre försäkringspremier för det...

volvo_240_tic ingen aning
26 mars 2006 · 687 Inlägg

44€ = 440kr ungefär

fast bilen står på stå med brandf.

även zebran har sina fläckar
Foffis
26 mars 2006 · 676 Inlägg

ja betalar ca 160kr i månaden för trafikförsäkring.

Sv3nsson Diesel-Galning
26 mars 2006 · 36 Inlägg

jag e 17.. (fyller 18 senare iår)
betalar ca 2200 halvåret i trafik för en 242 dl från 75..
tycker de e ganska mkt faktiskt..
men sånt e väl livet...

FugitivE BMW Power
26 mars 2006 · 2 362 Inlägg

4.200:- per år hel.

BMW, bogsering med wire :/
The_Ghost_001 The_Ghost_001
26 mars 2006 · 2 Inlägg

44K+/år hel.. blir inte mer än 1 månad per år man har den påställd ^^

Senast redigerat av The_Ghost_001 (26 mars 2006)

-----------------------
All your base are belong to us!
Maho!
moffegrev
27 mars 2006 · 228 Inlägg

5800:- kronor helförsäkring år..det är ganska bra pris..

RäZeR Matte hittar rätt i år.
familjeräzer på heltid
Saab 9-5 "aero" (2001)
zazkar52
28 mars 2006 · 90 Inlägg

The_Ghost_001 skrev:
44K+/år hel.. blir inte mer än 1 månad per år man har den påställd ^^

Hur lönt känns det??

_Jerkan_ Chaufför
28 mars 2006 · 131 Inlägg

6100:- per år på helförsäkring, o då är jag 18 år o har bilen står på mej.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang