3945
Sök

Bil köps rådgivning nissan 200sx s13

4 670 Inlägg
28 februari 2009
tycker du ska pruta ner priset lite mera1 men har du tiden o orken att byta allt de där som sagt de kan vara riktigt jobbigt så tycker ja du ska ta dig ann de jobbet!

men pruta ner lite till du!

Gotlänning på drift.. Konstant!
1 325 Inlägg
28 februari 2009
Trådstartare
Tacksam för alla svar.
Vet att lådan är dålig, speciellt på 2ans växel, men inga andra missljud i lådan annars.
Finns en låda på skroten här på gotland som gått runt 14k, den skall dom inte ha allt för mkt för heller.
Tid har jag, är arbetslös så.

Oljekyl är det som verkligen behövs, vet inte hur den gått innan den här ägaren men jag antar att den fått gått som alla andra s13.

Priset är lite väl högt, skall försöka få den ner den nån lapp.

Har sagt det förut och säger det igen, jag har chansen att få köpa en s13 och vill helst ta den då jag inte har pengar just nu och måste köpa på avbetalning så är detta min enda utväg till att få en s13 till denna säsong och då blir det ju inte att jag har den bara denna säsong utan flera säsonger, då mina planer är att renovera motor och fixa rost osv på den i vinter.
Men som sagt vet inte riktigt än om köpet blir av eller inte, kollar bara upp vad ni tycker.

Lite "proffesionell" rådgivning är alltid bra!
Senast redigerat av LINGSTROM (28 februari 2009)

1 237 Inlägg
28 februari 2009
tycker du ska go for it, priset är ändå såpass lågt och med lite tur kan du få ner det lite till wink hittar ju billigt ny växellåda ifall de skulle behövas på nätet. Såg riktigt fräsch ut med, och 21000 är inget.

1 325 Inlägg
28 februari 2009
Trådstartare
liquisole skrev:
tycker du ska go for it, priset är ändå såpass lågt och med lite tur kan du få ner det lite till wink hittar ju billigt ny växellåda ifall de skulle behövas på nätet. Såg riktigt fräsch ut med, och 21000 är inget.

Jo jag kommer köra på det här, om allt nu går vägen vill säga.
Är ännu lite förhinder men det ordnar sig verkar det som iaf. smile
Nej jag tycker inte de heller! smile

1 002 Inlägg
28 februari 2009
Hur kan man ens fundera på att köpa en bil av en komips..?
"Senaste 2 ägarna är ungdomar, dock så har den aldrig blivit "misshandlad" när dom kört." Och det vet du..

...

1 325 Inlägg
28 februari 2009
Trådstartare
dahboy skrev:
"Senaste 2 ägarna är ungdomar, dock så har den aldrig blivit "misshandlad" när dom kört." Och det vet du..

Vadå hur kan man ens fundera på att köpa bil av en kompis?
Vad är det för fel med det?
Då finns det ju absolut ingen mening med att lura ngn?
För jag vet vell hur dom kört? Ur gasad har den ju blivit men inte som så många andra s13 då dom används flitigt till att åka brett med.

DFFL
9 020 Inlägg
28 februari 2009
LINGSTROM skrev:
dahboy skrev:

För jag vet vell hur dom kört? Ur gasad har den ju blivit men inte som så många andra s13 då dom används flitigt till att åka brett med.

Man ska aldrig göra affärer med familj och vänner.
Blir det problem så kan det lätt bli STORA problem.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 325 Inlägg
28 februari 2009
Trådstartare
FireTraXX skrev:
LINGSTROM skrev:
dahboy skrev:

Man ska aldrig göra affärer med familj och vänner.
Blir det problem så kan det lätt bli STORA problem.

True visserligen, men jag tror inte det blir "stora" problem.
Finns ingen anledning att lacka på honom dock, jag som gör ett köp, skall kolla hur det står till med rost undertill osv.
Kolla balkar/bärarmar och dylikt.

1 002 Inlägg
28 februari 2009
LINGSTROM skrev:
dahboy skrev:

Du gör ju naturligtvis som du vill.. Men kul om de blir motor ras två dagar efter du köpt bilen.. Kommer du verkligen vara lika bra kompis med han efter det då.?

...

1 325 Inlägg
28 februari 2009
Trådstartare
dahboy skrev:
LINGSTROM skrev:
dahboy skrev:

Du gör ju naturligtvis som du vill.. Men kul om de blir motor ras två dagar efter du köpt bilen.. Kommer du verkligen vara lika bra kompis med han efter det då.?

Varför skulle jag inte vara lika bra polare med honom då för? yikes
Hans fel att den rasar då eller? lolyikes

Sök