Fototävling: Inför Årets Gorg-fotograf 2010! TEMAOMRÖSTNING! sid. 42

Norde fotointresserad
1 mars 2009 · 2 307 Inlägg

SEGRARE AV TÄVLINGEN "ÅRETS GORG-FOTOGRAF 2009: OSKARBAKKE"

Tävlingsstatistik på sid.40

__________________________________________________________________________________

Vill du bli årets fotograf på Garaget.org? Passa isf på att vara med i tävlingen som är uppdelad i tio omgångar och pågår under hela året.

Regler:
- Flest poäng efter tio omgångar tar hem titeln ”Årets fotograf på Garaget.org”.
- Max ett bidrag per person och omgång.
- Bilden ska vara tagen under 2009.
- När det gäller vad som får fotas är att man kanske utgår från det som de allmänna reglerna här på gorg utgår från när det gäller diskussion. Alla motorfordon som sträcker sig till fokl över 18 år är godkända, alltså inte mopeder och a-traktorer
- Redigering i photoshop är tillåten, dock ej manipulering. Med manipulering avses bearbetning av bilden på så sätt att något läggs till eller tas bort i bilden. (Gäller dock ej kamerautrustning)Mer om bearbetning här   Om toning
- Ingen ram eller signatur får finnas till bilden då den ska vara så anonym som möjligt vid omröstningen.
- Bildstorlek: Minst 1024 pixlar
- Bilden laddar ni upp på en hemsida, ex. vis http://photobucket.com/ så att ni får en adresslänk till bilden. Ladda ej upp bilden på garaget.org då poängen med att det ska vara anonymt försvinner då.
- Bidraget(länken) skickas till mig, Norde, i ett PM. Skriv i ämnesraden vilken etapp det gäller.
- I slutet av månaden, vid deadline, lägger jag upp alla de bidrag som kommit in.
- När bidragen är upplagda sker omröstning under ett par dagar och därefter koras en månadsvinnare, en två och en trea i omgången.
- Första plats ger 3 poäng, andra plats 2 poäng och tredje plats 1 poäng per omgång. Om två hamnar på lika poäng delas lika poäng ut och platsen under kvittas.
- Om flera deltagare hamnar på samma poäng vid tävlingens slut vinner den som har flest högsta placeringar.
- Pris: Äran och titeln Årets Gorg-fotograf

Röstning:
- Vid röstning nominerar du som röstar tre stycken bidrag, en 1:a, 2:a och 3:a. Alltså EJ endast en bild!
- För att röstningen ska räknas krävs det alltså att du som röstar har lämnat tre röster och inte bara en.
- Kompisröstning är ej tillåten. Meningen med tävlingen är att vi ska utse de snyggaste bilderna och inte de vars fotograf har flest vänner.
- Deltagare i tävlingen får ej rösta på sina egna bidrag.

Teman:
Tävlingen kommer att delas upp i olika temaomgångar blandade med fria omgångar.

Etapp 1: Tema: Fri omgång,  Deadline 27 Mars – röstning till 31 Mars Bilder på sid. 3 - Resultat - sid. 6
Etapp 2: Tema: Detalj,  Deadline 26 April – röstning till 30 April   Bilder på sid. 9 - Resultat - sid. 12
Etapp 3: Tema: Action,  Deadline 27 Maj - röstning till 31 Maj   Bilder på sid. 15 - Resultat - sid. 18
Etapp 4: Tema: Nattfoto,  Deadline 28 Juni - röstning till 2 Juli    Bilder på sid. 19 - Resultat - sid. 20
Etapp 5: Tema: Fri omgång,  Deadline 26 Juli - röstning till 31 Juli   Bilder på sid. 21 - Resultat - sid. 23
Etapp 6: Tema: Race,  Deadline 27 Augusti - röstning till 31 Augusti Bilder på sid. 24 - Resultat - sid. 25
Etapp 7: Tema: Inredning,  Deadline 26 September - röstning till 1 OktoberBilder på sid. 27 - Resultat - sid. 28
Etapp 8: Tema: Årstid,  Deadline 27 Oktober - röstning till 31 Oktober Bilder på sid. 30 - Resultat - sid.33
Etapp 9: Tema: Rörelse, Deadline 26 November - röstning till 30 November Bilder på sid. 34 - Resultat - sid. 36
Etapp 10: Tema: Fri omgång,  Deadline 26 December - röstning till 30 December
Bilder på sid. 38 - Resultat - sid.40

LYCKA TILL!


Aktuell poängställning: (topp-3)
1. oskarbakke        13p

2. 2002tii                8p
     
3. jagarbosse          5p
    Urkas                 5p

Senast redigerat av Norde (22 februari 2010)

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
6 mars 2009 · 4 418 Inlägg

*Puttar upp*

Den här tråden borde klistras så att ingen fotograf missar den!! smile

Ziggs Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
6 mars 2009 · 1 312 Inlägg

Fan va kul = )Detta måste man ju ställa upp på smile

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/
Subaru WRX STi "V.2" (2016)
leksak Kanon..
6 mars 2009 · 1 473 Inlägg

Hur va de nu, gällde bara bilar eller får MC tex även va me?

loudness
6 mars 2009 · 4 554 Inlägg

klistrar denna och skulle den balla ur så lossar klistret:P

MickeTuncer Fotograf
6 mars 2009 · 966 Inlägg

Fri omgång?? Får man fota vad man vill då eller?

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se
BMW 520d "F11" (2011)
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
6 mars 2009 · 4 418 Inlägg

loudness skrev:
klistrar denna och skulle den balla ur så lossar klistret:P

Tack o bock!
Det ger alla fotografer en ärlig chans att vara med i tävlingen! smile

Syyhn Calibra Is The Shit!
6 mars 2009 · 662 Inlägg

Fri omgång menas nog med att du får fota vad du vill bara de har en bil inblandad. Alltså får du välja mellan dom olika kategorierna eller om du kommer på något annat som har med bilar att göra. Rätta mig om jag har fel Norde.

/// SyyHn
loudness
6 mars 2009 · 4 554 Inlägg

när börjar den?

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
6 mars 2009 · 4 418 Inlägg

loudness skrev:
när börjar den?

Norde skrev:
Etapp 1: Tema: Fri omgång,  Deadline 27 Mars – röstning till 31 Mars

Första etappen startar när Norde har sorterat alla bidra efter 27 Mars, sen röstar vi fram till 31 Mars.

Tazzeman
9 mars 2009 · 427 Inlägg

Jill skrev:

loudness skrev:
när börjar den?

Norde skrev:
Etapp 1: Tema: Fri omgång,  Deadline 27 Mars – röstning till 31 Mars

Första etappen startar när Norde har sorterat alla bidra efter 27 Mars, sen röstar vi fram till 31 Mars.

Vill inte märka ord men första etappen är väll igång och slutar 27 Mars ?

Senast redigerat av Tazzeman (9 mars 2009)

/ Tobbe
leksak Kanon..
9 mars 2009 · 1 473 Inlägg

leksak skrev:
Hur va de nu, gällde bara bilar eller får MC tex även va me?

Nååå...

Mirano
10 mars 2009 · 263 Inlägg

leksak skrev:

leksak skrev:
Hur va de nu, gällde bara bilar eller får MC tex även va me?

Nååå...

Det var väll sagt att det enbart skulle vara bilar

Norde fotointresserad
10 mars 2009 · 2 307 Inlägg

Mirano skrev:

leksak skrev:

leksak skrev:
Hur va de nu, gällde bara bilar eller får MC tex även va me?

Nååå...

Det var väll sagt att det enbart skulle vara bilar

Jag kommer faktiskt inte riktigt ihåg vad vi kom fram till i diskussionen kring det där, nån som kan hjälpa mig minnas?

Har för mig att vi nämnde att vi skulle försöka inrikta oss på det som den här sidan var vinklad till, nämligen bilar

MickeTuncer skrev:
Fri omgång?? Får man fota vad man vill då eller?

Med fri omgång menas att du inte behöver utgå från ett visst tema att följa och hålla dig inom när du fotar


Tazzeman skrev:

Jill skrev:

loudness skrev:
när börjar den?

Norde skrev:
Etapp 1: Tema: Fri omgång,  Deadline 27 Mars – röstning till 31 Mars

Första etappen startar när Norde har sorterat alla bidra efter 27 Mars, sen röstar vi fram till 31 Mars.

Vill inte märka ord men första etappen är väll igång och slutar 27 Mars ?

Första omgången är i full gång nu och bilderna ska vara inskickade senast den 27 mars

Senast redigerat av Norde (10 mars 2009)

leksak Kanon..
10 mars 2009 · 1 473 Inlägg

Aja... fotar väl både bilar o motorcyklar då så får vi se ifall de blir nåt big_smile

oxigen-graphics Fotograf
12 mars 2009 · 418 Inlägg

Bra jobbat måste jag säga! Det kommer bli kul

Hemsida: Evenemang och Foto - www.oxigen-graphics.com
Volvo 855 "850 S" (1995)
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
25 mars 2009 · 4 418 Inlägg

Här sitter man smått desperat utan en enda bild... Skit!!!
Får väl fota en SL buss in-action... *suck*

Hur ligger det till, får man tävla med bilder som har vart publicerade på webben??

Mirano
25 mars 2009 · 263 Inlägg

Jill skrev:
Här sitter man smått desperat utan en enda bild... Skit!!!
Får väl fota en SL buss in-action... *suck*

Hur ligger det till, får man tävla med bilder som har vart publicerade på webben??

Sitter i samma situation hehe dålig årstid att fota bilar. Men man får väll ge sig ut och göra ett försök.

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
25 mars 2009 · 4 418 Inlägg

Mirano skrev:

Jill skrev:
Här sitter man smått desperat utan en enda bild... Skit!!!
Får väl fota en SL buss in-action... *suck*

Hur ligger det till, får man tävla med bilder som har vart publicerade på webben??

Sitter i samma situation hehe dålig årstid att fota bilar. Men man får väll ge sig ut och göra ett försök.

Soligt väder, lång-zoomen och hoppas på att nån tar ut och vädrar fin-bilen haha tongue

Jag kanske kan lura till mig en "session" i morrn... Får se big_smilecool

leksak Kanon..
25 mars 2009 · 1 473 Inlägg

ÅÅÅH!!... ge mig nå vettigt ställe att ladda upp bilder på då, de ville inte funka me photobucket...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang