Volvo toppar

Wolle
27 november 2008 · 141 Inlägg

påsen skrev:
Riktigt grymma toppar men kostar multum tyvärr, finns inte så många av dem nämligen.

/påsen

tillvärkas dom inte nya?? ja har för mig att ja sett sånna i varenda rallycross bil av högre klass mvh Niclas

Volvo 765 turbo "16v turbo" (1989)
kolvas
27 november 2008 · 4 001 Inlägg

Wolle skrev:

påsen skrev:
Riktigt grymma toppar men kostar multum tyvärr, finns inte så många av dem nämligen.

/påsen

tillvärkas dom inte nya?? ja har för mig att ja sett sånna i varenda rallycross bil av högre klass mvh Niclas

jodå, dom tillverkas nya men jag har inte koll på priset, har hört siffror på ca 40k med kam, insug & grenrör

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Wolle
27 november 2008 · 141 Inlägg

kolvas skrev:

Wolle skrev:

påsen skrev:
Riktigt grymma toppar men kostar multum tyvärr, finns inte så många av dem nämligen.

/påsen

tillvärkas dom inte nya?? ja har för mig att ja sett sånna i varenda rallycross bil av högre klass mvh Niclas

jodå, dom tillverkas nya men jag har inte koll på priset, har hört siffror på ca 40k med kam, insug & grenrör

ja de va ju inte så lite men smakar de så kostar de big_smile önskar ja hade flis till en eller ett par sånna tongue

Volvo 765 turbo "16v turbo" (1989)
påsen If your not out of control, your not in control
27 november 2008 · 686 Inlägg

kolvas skrev:

Wolle skrev:

påsen skrev:
Riktigt grymma toppar men kostar multum tyvärr, finns inte så många av dem nämligen.

/påsen

tillvärkas dom inte nya?? ja har för mig att ja sett sånna i varenda rallycross bil av högre klass mvh Niclas

jodå, dom tillverkas nya men jag har inte koll på priset, har hört siffror på ca 40k med kam, insug & grenrör

Okej, det visste jag faktiskt inte.
Men 40k med kam, grenrör och insug är ju billigt för en sådan topp faktiskt, synd att man inte har pengarna bara tongue

/Påsen

PÅSEN RACING
Mini Cooper S "Kojjan" (2004)
262turbo
27 november 2008 · 1 004 Inlägg

påsen skrev:

kolvas skrev:

Wolle skrev:

tillvärkas dom inte nya?? ja har för mig att ja sett sånna i varenda rallycross bil av högre klass mvh Niclas

jodå, dom tillverkas nya men jag har inte koll på priset, har hört siffror på ca 40k med kam, insug & grenrör

Okej, det visste jag faktiskt inte.
Men 40k med kam, grenrör och insug är ju billigt för en sådan topp faktiskt, synd att man inte har pengarna bara tongue

/Påsen

har hört närmare 100 papp för en ny evo topp?

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"
kolvas
27 november 2008 · 4 001 Inlägg

262turbo skrev:

påsen skrev:

kolvas skrev:

jodå, dom tillverkas nya men jag har inte koll på priset, har hört siffror på ca 40k med kam, insug & grenrör

Okej, det visste jag faktiskt inte.
Men 40k med kam, grenrör och insug är ju billigt för en sådan topp faktiskt, synd att man inte har pengarna bara tongue

/Påsen

har hört närmare 100 papp för en ny evo topp?

dom kostade där runt för x antal år sedan men priset har rasat, en komplett 2,3l EVO från Motordesign ligger runt 60k (tror iofs. inte förgasare/sprut ingår då)

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Topper Gillar stora förgasare
27 november 2008 · 342 Inlägg

Satan vad de har blivit billiga. Sist jag hörde vart det 80 för enbart toppen.

Full gas sparar tid!
Portar och planar Volvotoppar.
kolvas
28 november 2008 · 4 001 Inlägg

Topper skrev:
Satan vad de har blivit billiga. Sist jag hörde vart det 80 för enbart toppen.

jag kan ju ha fel ang. priset men jag ska forska lite i det...

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
TurboThell
28 november 2008 · 105 Inlägg

B204GT satt i 780turbon, som ej är allt för vanlig:S Kommer ej ihåg vilka årsmodeller men efter -90 har jag för mig. Någon med bättre koll kan ju sätta de riktiga årsmodellerna:) Det enda som skiljer den o B204FT är programvaran.
Mvh Jocke

PHrnfeldt Sheik Yerbouti
28 november 2008 · 1 899 Inlägg

TurboThell skrev:
B204GT satt i 780turbon, som ej är allt för vanlig:S Kommer ej ihåg vilka årsmodeller men efter -90 har jag för mig. Någon med bättre koll kan ju sätta de riktiga årsmodellerna:) Det enda som skiljer den o B204FT är programvaran.
Mvh Jocke

jag har hört att ftn har katalysator men gtn är utan, men detta kanske inte stämmer?

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com
camaro67 Meister
28 november 2008 · 6 763 Inlägg

patrikhornfeldt skrev:

TurboThell skrev:
B204GT satt i 780turbon, som ej är allt för vanlig:S Kommer ej ihåg vilka årsmodeller men efter -90 har jag för mig. Någon med bättre koll kan ju sätta de riktiga årsmodellerna:) Det enda som skiljer den o B204FT är programvaran.
Mvh Jocke

jag har hört att ftn har katalysator men gtn är utan, men detta kanske inte stämmer?

Är det efter 90 så lär det sitta katt

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Wolle
29 november 2008 · 141 Inlägg

e de inte från 88b uppåt de sitter katt?

Volvo 765 turbo "16v turbo" (1989)
YeahBitch
29 november 2008 · 730 Inlägg

89 o framåt e de nog.

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3
påsen If your not out of control, your not in control
29 november 2008 · 686 Inlägg

88b å framåt på volvo så sitter det katalysator.

/Påsen

PÅSEN RACING
Mini Cooper S "Kojjan" (2004)
steifan DR!FTT3KN!K3R
29 november 2008 · 10 427 Inlägg

From årsmodell 1987 kunde man få katalysator-motor-Volvos i Sverige.

Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 325i "M-Sport" (2006)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Wolle
29 november 2008 · 141 Inlägg

tykte vell de tongue och krav på katt komm 89 eller hur?

Volvo 765 turbo "16v turbo" (1989)
Volvo_Mannen Volvoskadad
29 november 2008 · 6 017 Inlägg

Wolle skrev:
tykte vell de tongue och krav på katt komm 89 eller hur?

ja det är krav på kat från 1989, och alla F motorer hos volvo har kat.

Jonas
TritoN Motorburen Ungdom
18 december 2008 · 499 Inlägg

1988 ..

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton
mrbuggy Entreprenör
18 december 2008 · 1 784 Inlägg

TritoN skrev:
1988 ..

-89 kom KRAV på kat.. ;-) eller rättare: att den ska fungera.!

Senast redigerat av mrbuggy (18 december 2008)

Emilius Avstängd
25 januari 2011 · 1 714 Inlägg

PATRIK_J0HANSS0N skrev:
631 kommer som sagt från B230K som är en s.k. Heronmotor, den har förbränningsrummen i kolvarna istället för i toppen och därmed passar den toppen inte på någon annan av rödblockarna (utan de anpassade kolvarna förstås).

Precis, och det är 8V och ingenting annat! Höll senast i en 631 i lördags. Helt plan på undersidan,
värdelös antagligen om man nu inte har B230k som sagt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang