3103
Sök

760 TIC drar mkt soppa?

258 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
#41
AndreasPlars skrev:
kaihaj skrev:
men ska väl inte ha ngt med förbrukningen att göra :S

Det kan det mycket väl ha! Plugga och jämför.

M.V.H.

Får prova med d då smile
M.V.H


20 Inlägg
5 mars 2009
#42
Hejhej. hade en 745a -86 med b230 ET, som var chippad och uppställt ladd... Och den drog ca 2/l milen. Va annars original i moton, ingen annan dump eller nå.. Jo jag hade öppet luftfilter. Så jag tror det inte är dumpen..

1 062 Inlägg
5 mars 2009
#43
Fast 1,7l/mil vid hyffsat lugn pendling låter väldigt galet mycket i mina öron.
Om "dumpen" konstant läcker ut uppmätt luft så kommer motorn ändå få bränsle för även den uppmätta luften. Resultatet är ju att motorn får för mycket bränsle men samtidigt för lite luft så effekten uteblir.
Man får ju prova lite av varje vid såna här fall.

Håller motorn tempen ordentligt?
Står tändningen rätt?
Ingen igensatt katt eller ljuddämpare?
Mäter LMM som den ska? Hur ser stiften ut?
Inga bromsar som konstant blir varma?


M.V.H.


40 Inlägg
5 mars 2009
#44
AndreasPlars skrev:
Fast 1,7l/mil vid hyffsat lugn pendling låter väldigt galet mycket i mina öron.
Om "dumpen" konstant läcker ut uppmätt luft så kommer motorn ändå få bränsle för även den uppmätta luften. Resultatet är ju att motorn får för mycket bränsle men samtidigt för lite luft så effekten uteblir.
Man får ju prova lite av varje vid såna här fall.

Håller motorn tempen ordentligt?
Står tändningen rätt?
Ingen igensatt katt eller ljuddämpare?
Mäter LMM som den ska? Hur ser stiften ut?
Inga bromsar som konstant blir varma?


M.V.H.

Jag håller med tongue tycker det låter vettigast att det är läckage nånstans på trycksidan spricka i ic:n? tongue


258 Inlägg
6 mars 2009
Trådstartare
#45
AndreasPlars skrev:
Fast 1,7l/mil vid hyffsat lugn pendling låter väldigt galet mycket i mina öron.
Om "dumpen" konstant läcker ut uppmätt luft så kommer motorn ändå få bränsle för även den uppmätta luften. Resultatet är ju att motorn får för mycket bränsle men samtidigt för lite luft så effekten uteblir.
Man får ju prova lite av varje vid såna här fall.

Håller motorn tempen ordentligt?
Står tändningen rätt?
Ingen igensatt katt eller ljuddämpare?
Mäter LMM som den ska? Hur ser stiften ut?
Inga bromsar som konstant blir varma?


M.V.H.

Tempen är kanon,
Tändningen är d då inget fel på heller tror ja
Avgassystemet funkar fint!
Hur vet ja om den mäter rätt eller inte? Ska byta stift snart.
Bromsar är med kanon.

Enda som är gjort motormässigt från orginal är
Klippt wastegate slangen o satt en PYSVENTIL som släpper ut luft så turbon laddar 1.0 bar
och en HKS SSQV KOPIA och ÖPPET FILTER

Dumpen håller nog tätt då ja ställt den så hårt att den inte ens öppnar helt så kan ju inte bero på d?
Sen måste ja köra i 110 typ för lådan ska ligga på sista växeln :S



Sök