4392
Sök

Inte Min ParkeringsBöter

158 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
Hej.
Fick brev från TRANSPORTSTYRELSEN idag,blev fundersam på vad det kunde vara.
Öppnade & såg att det var en påminelse på en parkeringsböter i MALMÖ!!! Jag har aldrig varigt i malmö i hela i hela mitt liv (inte bilen heller under tiden jag ägde den). Det är mitt Reg nr på boten & det står att det är en mercedes. Ringde Polisen i malmö & dom sa bara att jag ska skicka in en överklagan,hon jag snackade med verkade inte tro mig heller efter som att jag stod som ägare på bilen då. Jag sålde där emot bilen till Malmö den 11/2-09 & bötern hade "jag" tydligen fått den 4/2?? Va f*N har hänt??Vad ska jag göra???Den är på 700 så den känns ju j*vligt surt att få betala!!

//F

3 650 Inlägg
5 mars 2009
verkar som köparen har fiblat med sin identitet lrnåtså den fortfarande står på dig..lr?

DFFL
9 020 Inlägg
5 mars 2009
Eftersom att den är felaktigt utfärdad (Står Mercedes som bil) så är den inte giltig.
Överklaga.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Mannen myten legenden
179 Inlägg
5 mars 2009
överklaga! betala inte!

wooooommm, pschii, wooooommmm

4 001 Inlägg
5 mars 2009
Fega84 skrev:
Hej.
Fick brev från TRANSPORTSTYRELSEN idag,blev fundersam på vad det kunde vara.
Öppnade & såg att det var en påminelse på en parkeringsböter i MALMÖ!!! Jag har aldrig varigt i malmö i hela i hela mitt liv (inte bilen heller under tiden jag ägde den). Det är mitt Reg nr på boten & det står att det är en mercedes. Ringde Polisen i malmö & dom sa bara att jag ska skicka in en överklagan,hon jag snackade med verkade inte tro mig heller efter som att jag stod som ägare på bilen då. Jag sålde där emot bilen till Malmö den 11/2-09 & bötern hade "jag" tydligen fått den 4/2?? Va f*N har hänt??Vad ska jag göra???Den är på 700 så den känns ju j*vligt surt att få betala!!

//F

du är tvungen att betala och sen får du överklaga, tänk på att du även är berättigad till ersättning för kostnader du har haft p.g.a den felaktiga boten såsom brev & porto osv.

Du kan väl kolla när bilen skrevs över på den nya ägaren och när boten skrevs ut?

Edit: det har hänt mig.

ps. du får tillbaka pengarna för boten av transportstyrelsen men ersättning för övriga kostnader ska du få ifrån den som satt reglerna för parkering, i detta fallet kan det vara antingen transportstyrelsen eller kommunen
Senast redigerat av kolvas (5 mars 2009)

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Saab
344 Inlägg
5 mars 2009
gör en shysst gärning och betala, skulle jag gjort, http://www.cheesebuerger.de/images/midi/frech/a068.gif

158 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Eftersom att den är felaktigt utfärdad (Står Mercedes som bil) så är den inte giltig.
Överklaga.

På kopian som sitter på påminnelsen står det så här

ärendenr:
Utfärdat av: 0155
Reg. nr: DAL508
Fabrikat: Mercedes
Från: 2009-02-04 10:51:50
Till 2009-02-04 10:55:36
Plats: Södra Förstadsgatan 54
Belopp:700kr
Överträdelse: 31. Stannat eller parkerat fordon på plats med förbud att stanna eller parkera. Lokal trafikföreskrift på/avstigningszon
Vägmärken kontrollerade: Ja

Utfärdat i Malmö Kommun

158 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
Kesler skrev:
verkar som köparen har fiblat med sin identitet lrnåtså den fortfarande står på dig..lr?

Jag sålde bilen den 11/2 (redistrerat hos vägverket) och bötern utfärdades den 4/2.
Fattar NOLL! =/

158 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
keffy89 skrev:
gör en shysst gärning och betala, skulle jag gjort, http://www.cheesebuerger.de/images/midi/frech/a068.gif

Måste ju betala den,vill ju inte hamna hos fogden =/

4 001 Inlägg
5 mars 2009
har du något som kan bevisa att bilen inte var i Malmö då? typ ett foto? kolla med dom som skrev ut boten också vad det var för bil dom satte den på, dom ska ange ett antal saker för att fastställa så det verkligen är rätt bil såsom bilmärke/modell & färg

iaf. var det så förut

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

158 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
kolvas skrev:
har du något som kan bevisa att bilen inte var i Malmö då? typ ett foto? kolla med dom som skrev ut boten också vad det var för bil dom satte den på, dom ska ange ett antal saker för att fastställa så det verkligen är rätt bil såsom bilmärke/modell & färg

iaf. var det så förut

Det som finns som bevis är ju jobbarkompisen jag hämtade upp på morgonen vid ca 03.34,sen stod bilen på jobbet från ca 04.00 till 15.00 då jag även var instämplad på min arbetsplats,den dagen finns även konoutdrag att jag handlade på willys i norrköping.

4 001 Inlägg
5 mars 2009
Fega84 skrev:
kolvas skrev:

iaf. var det så förut

Det som finns som bevis är ju jobbarkompisen jag hämtade upp på morgonen vid ca 03.34,sen stod bilen på jobbet från ca 04.00 till 15.00 då jag även var instämplad på min arbetsplats,den dagen finns även konoutdrag att jag handlade på willys i norrköping.

inte säkert att dom godkänner det som bevisning men det är iaf. värt ett försök, men kolla dom grejorna jag nämde innan, jag kom undan med att min bil var mörkblå och dom skrivit ljusblå på sina anteckningar på boten, det ska även finnas vem som skrev ut boten, detta får ju inte du reda på men det ska finnas hos det bolaget/myndigheten som skrev ut boten

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
5 mars 2009
Det verkar som att transportstyrelsen har inte koll än på det dom gör.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

DFFL
9 020 Inlägg
5 mars 2009
alain skrev:

Lapplisor är väl oftast från Privata bolag och har inget samröre med Transportstyrelsen.
Parkeringsplatser är privata eller kommunala, inget som Transportstyrelsen har att göra med.
Vad det är för bilmodell är lapplisans uppgift att skriva, inte heller där har Transportstyrelsen begått något misstag.

Men iofs. du har allt som oftast ingen koll på vad du skriver heller.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Smålänning
7 887 Inlägg
5 mars 2009
Räcker med att skriva en bokstav/siffra fel på regnumret...

Men bilen är ju en mercedes, och det ska nog till för att bevisa att du inte vart i malmö... Du får nog betala och sen överklaga...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

8 921 Inlägg
5 mars 2009
Fega84 skrev:
FireTraXX skrev:
Överklaga.

ärendenr:
Överträdelse: 31. Stannat eller parkerat fordon på plats med förbud att stanna eller parkera. Lokal trafikföreskrift på/avstigningszon

Utfärdat i Malmö Kommun

Det regnummret är en MERCEDES-BENZ ML55 AMG -00
och senaste regbevis är utfärdat 2009-02-27.

Var det den bilen du sålde?
Om inte så betala P-boten och överklaga beslutet så får du tillbaka pengarna.

Fotograf på Tierp iDag

DFFL
9 020 Inlägg
5 mars 2009
Hamilton skrev:
Fega84 skrev:
FireTraXX skrev:
Överklaga.

ärendenr:

Utfärdat i Malmö Kommun

http://www.garaget.org/?car=124719
Det var det nog, även om han skrivit den som -01 här.
Eftersom att han antagligen stod som ägare (Orkar inte läsa om tråden) så är det han som måste betala.

Russel Crowe, Gladiator.

8 921 Inlägg
5 mars 2009
FireTraXX skrev:
Hamilton skrev:
Fega84 skrev:

ärendenr:

Utfärdat i Malmö Kommun

http://www.garaget.org/?car=124719
Det var det nog, även om han skrivit den som -01 här.
Eftersom att han antagligen stod som ägare (Orkar inte läsa om tråden) så är det han som måste betala.

Ok, ja är det den bilen och ägarbytet inte gått igenom så är det bara att betala.

Fotograf på Tierp iDag

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
5 mars 2009
FireTraXX skrev:
alain skrev:

Lapplisor är väl oftast från Privata bolag och har inget samröre med Transportstyrelsen.
Parkeringsplatser är privata eller kommunala, inget som Transportstyrelsen har att göra med.
Vad det är för bilmodell är lapplisans uppgift att skriva, inte heller där har Transportstyrelsen begått något misstag.

Men iofs. du har allt som oftast ingen koll på vad du skriver heller.

Privat eller inte dom tar väl reda på vem som äger bilen genom transportstyrelsen eller?
+ att dessa åliggande du har om mig kan du behålla för dig själv, jag har aldrig attackera dig som du gör., det är inte för att du är som du beskriver dig att andra ska drabba av det och om du inte är nöjd kan du alltid rapportera mig eller lära dig vad är etik!
Senast redigerat av alain (5 mars 2009)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Forummoderator
9 299 Inlägg
5 mars 2009
Enkelt. Du betalar och sedan överklagar du skriftligt med några jobbarkompisars intygan om att bilen stod i ditt jobb på annan plats.
Boten kommer rivas, garanterat. Du behöver inte vara det minsta orolig.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Sök