1821
Sök

Hur drabbas du av krisen som finns idag?

huh?
10 427 Inlägg
7 mars 2009
FireTraXX skrev:
Kris?
Allt är ju skitbilligt, bara att shoppa.
Om ett halvår så har jag ett helt nytt hus att flytta in i.

Det löser sig alltid.

Haha, nja, inte billigt att importera prylar från övriga EU och USA nu iallafall.

Men visst, har man det hyfsat under krisen så är det ju nästan bara fördelar. tongue

helt galen
388 Inlägg
7 mars 2009
Kris? Det måste min arbetsgivare ha missat. Han anställde två montörer och letar för fullt efter en konstruktör till. Nu har han börjat prata om att köpa egen fastighet istället för att hyra...

Varför åka fort när man kan åka brett?

Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
8 892 Inlägg
7 mars 2009
Med tanke på att kronan är så svag så blir semmestern lite dyrare, men annars är det som vanligt.
Såg att EURON kostar 11.6 nu, låg på straxt under 10 förra året.

Fotograf på tierpidag.se

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
7 mars 2009
Får kanske gå ner från 2-skift till dagtid om orderingången ökar snart. Företaget kanske går med på IF Metalls förslag att låta oss anställda gå ner till 80% arbetstid = lite mindre lön men ha jobbet kvar. Man får väl nöjesköra lite mindre me bilen och göra egna kebabtallrikar hemma så ska man nog klara sig igenom denna krisen.

455 Inlägg
7 mars 2009
har klarat mig tills nu har fått muntligt att jag får sluta inom ett kortt tag så mig drabar det!
jobbar som snickare så blir lång semester i år! ny bil va tanken till sommaren men nu får corollan vara med ett år till!

>syns man inte finns man inte<

7 281 Inlägg
7 mars 2009
Det enda jag har märkt är att alla andra säger att det är finanskris...
I övrigt så expanderar bara åkeriet jag jobbar åt så jag får mer och mer jobb.

4 554 Inlägg
7 mars 2009
än så länge oberörd service elektriker men större delen inriktad på villavärme så när de blir varmare minskar jobben så i maj kan de nog va trögt

Allansson
7 mars 2009
Jobbar 2-skift på ett hyvleri. Märker av krisen på så sätt att det inte finns lika mycket att göra och att de varslar på de andra verken i koncernen.
Jag är glad för var dag jag har jobb.

Saaboholic
3 129 Inlägg
7 mars 2009
Blev varslad och är nu arbetslös.

Sjukt dåligt med jobb nu tyvärr.

Gick till komvux för att läsa upp lite gymnasie betyg men hur jävla kul är det att leva på 2 lax i månaden..

"Liberty of thought is the life of the soul"

Försöker iaf
12 819 Inlägg
7 mars 2009
hedley skrev:
Blev varslad och är nu arbetslös.

Sjukt dåligt med jobb nu tyvärr.

Gick till komvux för att läsa upp lite gymnasie betyg men hur jävla kul är det att leva på 2 lax i månaden..

Bara två lax? Inte heltid då med andra ord?

Jag får drygt de dubbla + studielån (CSN)

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

OEM <3
6 957 Inlägg
7 mars 2009
Än så länge är jag lyckligt lottad och jobbar, börjar jobba om ca 10 timmar faktiskt tongue
Men på gården utanför börjar de bli knökat med takpannor nu.
Förvisso är det bara Mars, men om det inte tar fart i mitten av April, Maj så blir det stopp!

Tror inte det blir varsel på min avdelning då ALLT ska byggas totalt, de börja en elektriker på
jobbet i förra veckan så dom ha ju nyanställt i dåliga tider.

Bara att jobba hårt och flitigt så länge man får!

Lider med er andra, har en del vänner som fått gå..inget kul att se dem hmm

OEM <3

?
1 038 Inlägg
7 mars 2009
Från 2skift till dagtid med utbildning var 3:e vecka samt att vi får lite sfa-minus dagar

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

165 Inlägg
7 mars 2009
tappat några trevliga jobbarkompisar och nu är ju kronan så låg att man inte kan köpa något på ebay längre...
neutral
Men det är ju typ dagens Ilandsproblem för mig hittils... inte så farligt

3 059 Inlägg
7 mars 2009
Lönehöjning från 1 april och ökad flextid.. annars har jag inte märkt nått av det just nu iallafall.
Lite surt att så många blir varslade..

1 854 Inlägg
8 mars 2009
Har märkt att lånen blivit billigare och sen att man blivit varslad så i maj blir det pilla navel.

469 Inlägg
8 mars 2009
mig drabbas det inte alls, blir tillsvidare anställd sista april och löneförhöjjning så jag klagar inte=) åkerierna behöver ju skära ner på alla kostnader så billiga däck är högt på priolistan.

"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"

23 Inlägg
8 mars 2009
varslad från ett jobb men fick ett nytt direkt så får väl se hur länge dom håller ut där innan man får gå hem igen.

2 014 Inlägg
8 mars 2009
Blev uppsagd i december (slutade arbeta i februari), men inte på grund av finanskrisen. Nedläggningen av min tur hade varit planerad en längre tid. Det finanskrisen däremot har påverkat är möjligheterna att hitta ett nytt jobb, vilka är ungefär lika med 0.

Därför blir det istället till att plugga och sadla om en tredje gång. Förhoppningsvis har krisen löst sig när man är klar. Lyckas man bara fixa ett extrajobb ska nog bilsäsongen klara sig bra också.

Vet inte om det påverkat bilprojektet så mycket mer än att det kanske blir minskad körning i sommar. I värsta fall blir det bara att ställa på bilen över JapMeet-helgen typ.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

164 Inlägg
8 mars 2009
Lyckades få ett jobb efter fem veckor som arbetslös.. Tycker inte de gör nåt alls, dock är det bara som extrapersonal men jobb som jobb..

Sök