Behöver hjälp med lista på bilar med mjuka stolar...

Skaune
8 mars 2009 ·

ja, ingen fråga är väl för konstig att ställas?
Lider ju av en ryggskada sedan 1 1/2 år tillbaka, ja kan i princip bara sitta i min 740 bekvämt , andra bilar e för hårda i stolarna och sen har jag svårt o röra mig efteråt. nu e ja inne på o köpa en cheva caprice, men hade tacksamt tagit emot tips på bilar med mjuka stolar och väldigt lite svankstöd! smile e t.ex volvos 850 lika mjuk i stolen som 740in?

thompettersson
8 mars 2009 · 9 Inlägg

volvo 850 och v70 har väldigt sköna o breda stolar nästan som 740 fast mindre nersuttna;)

Ford Torino GT "Torinon" (1971)
Navkapsel
8 mars 2009 · 4 637 Inlägg

Volvo 940 är nog samma/lika 740.

Saleenkungen
8 mars 2009 · 186 Inlägg

finns ju en hel del . fast kanske inte i den prisklass som man har råd till. som bmw 750 stolar eller jagge stolar men som sagt. kanske inte i den prisklass som man har alltid råd till smile

High-Octane "Bilskadetekniker"
8 mars 2009 · 276 Inlägg

volvos 850 t5r stolar med 3 minnen och el justering borde ju passa dig som handen i handsken:) snygga e dom med!
Har ett par till slau, pm vid intresse.
MVH/ Jerker

Rquired Allmänt envis
8 mars 2009 · 12 512 Inlägg

Citroen, Peugeot och andra Franska bilar har mkt mjuka stolar och bra komfort.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Superdtm i övrigt värdelös.
8 mars 2009 · 613 Inlägg

I en jänk sitter man ju mer eller mindre som i soffa hemma smile

Volvo_Mannen Volvoskadad
8 mars 2009 · 6 017 Inlägg

Tycker att tex. säten från Volvo 740/940 är rätt underskattade. Har suttit i många nya bilar där man sitter som ett arsle, för att inte tala om E28 säten...

Jonas
paperboy
8 mars 2009 · 57 Inlägg

En lite udda val är Citroen DS stolar( japp den gamla paddan) Där sitter du som i favoritsoffan hemma

Volvo XC60 (2017)
Germax
8 mars 2009 · 12 086 Inlägg

Min mor har en säregen skada i ryggen och provade säkert ett 30tal bilar för att hitta bilen med bäst stol.
Efter flertalet tyskar med komfortstolar och andra premiumbilar vart de en Citoträngs C5 tongue

Så där har du en komfortabel stol iaf. Ja tyckte även stolen i min Maxima va förjävla skön. Sånna stolar hittar du billigt på skroten i både skin och plysch.

FLindgren
8 mars 2009 · 5 089 Inlägg

en gammal merca tyckerjag är mjuk som satan.

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
decib3L Körv
8 mars 2009 · 3 535 Inlägg

ni som gnäller på dåliga säten har aldrig kört Golf 1 lol

Truckdriving Man
RobinNilsson
8 mars 2009 · 369 Inlägg

Nu ska jag göra lite reklam för SAAB här tongue  Många läkare tipsar ju om att köpa saab om du har problem med ryggen.. Stolarna är mjuka och sköna och hela körställningen ska vara mer eller mindre den bästa på marknaden för dom som har problem med ryggen.. Mvh

åh va man myser, när turbon den pyyser =)
Germax
8 mars 2009 · 12 086 Inlägg

Sen ska man väl inte hänga upp sig på hur mjuk en stol är? Har man ryggbesvär bör man ju ha en stol som stödjer ryggen. Samma som en säng kan man tycka.

Volvo_Mannen Volvoskadad
8 mars 2009 · 6 017 Inlägg

JapMax skrev:
Sen ska man väl inte hänga upp sig på hur mjuk en stol är? Har man ryggbesvär bör man ju ha en stol som stödjer ryggen. Samma som en säng kan man tycka.

Där håller jag med till 100% Stolarna i min E28 stödjer inte ryggen för 5 öre. Sitter jag typ en timme i bilen får jag satans ont i ryggen. Fattar inte hur jag pallade köra hem den från skåne :S

Jonas
Evil_90 +Uppfinnare+
8 mars 2009 · 643 Inlägg

RobinNilsson skrev:
Nu ska jag göra lite reklam för SAAB här tongue  Många läkare tipsar ju om att köpa saab om du har problem med ryggen.. Stolarna är mjuka och sköna och hela körställningen ska vara mer eller mindre den bästa på marknaden för dom som har problem med ryggen.. Mvh

Inte för att jag vill starta någon pajkastnig över huvudtaget så käfta inte emot är ni snälla cool Men när jag körde saab så hade jag väldigt ont i ryggen när jag hade kört längre sträckor. Dåligt med svankstöd tyckte JAG.

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur
RobinNilsson
8 mars 2009 · 369 Inlägg

Evil_90 skrev:

RobinNilsson skrev:
Nu ska jag göra lite reklam för SAAB här tongue  Många läkare tipsar ju om att köpa saab om du har problem med ryggen.. Stolarna är mjuka och sköna och hela körställningen ska vara mer eller mindre den bästa på marknaden för dom som har problem med ryggen.. Mvh

Inte för att jag vill starta någon pajkastnig över huvudtaget så käfta inte emot är ni snälla cool Men när jag körde saab så hade jag väldigt ont i ryggen när jag hade kört längre sträckor. Dåligt med svankstöd tyckte JAG.

Haha jaha ja bara klaga på nu wink hehe.. men det kan väl vara lite olika från människa till människa.. Men det va vad en läkare tipsade till en polare smile Mvh

åh va man myser, när turbon den pyyser =)
DusanMandick Random Hero
8 mars 2009 · 4 047 Inlägg

mitsubishi 3000gt, o saabs pilotstolar e de skönaste du kan sitta i, peugeot 406 coupe har mjuka stolar som man sitter bra i, skinnstolarna då

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
KimVsWorld Mästare
8 mars 2009 · 2 947 Inlägg

Jag vet inte om det räknas som bil men...
http://www.gizmowatch.com/images/sofa1_69.jpg

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
DaAddez Volvofreak
8 mars 2009 · 356 Inlägg

KimVsWorld skrev:
Jag vet inte om det räknas som bil men...
http://www.gizmowatch.com/images/sofa1_6.jpg

Haha

// Andreas
S40N T5-04
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang