borde inte Volvo och Saab slå ihopp sig ? heta SOLVO eller VAAB
göra lite sportigare bilar och mer premium än lågbudget gubb vagnar enbart ? Och bygga bilarna i sverige enbart ? Made in sweden anses som bra kvalite världen över ! Istället för att Volvo kanske blir Chinesiskt och att Saab tas över av IKEA och börjar tillverka bilarna i Thailand och andra fattiga länder.
Dyrare premiumbilar har de väl försökt sig på ett tag nu men klarar väl inte att slå sig fram bland tyskarna enligt motorjournalisterna. Nej jag tror snarare tvärtom, ännu enklare och billigare modeller som folk har råd med. En ny 740mkII Dessutom borde de göra varsinn modell i småbilsklassen, det är ju vansinnigt populärt på kontinenten.
Men en riktig muskelbil, sportcoupé, vore ju faktiskt kul om någon av dom kunde sätta ihop. De har ju snabba bilar men det ändå standardmodellerna med lite mer hästar.
Dyrare premiumbilar har de väl försökt sig på ett tag nu men klarar väl inte att slå sig fram bland tyskarna enligt motorjournalisterna. Nej jag tror snarare tvärtom, ännu enklare och billigare modeller som folk har råd med. En ny 740mkII Dessutom borde de göra varsinn modell i småbilsklassen, det är ju vansinnigt populärt på kontinenten.
Klagades ju tom på höga priser hos Volvo på 80-talet så det är ju ingen nyhet att dom inte är billiga att köpa Vet inte riktigt var myten har uppstått.
Som min 740 lär ha kostat ~160 000 1988, det motsvarar 269 682kr i dagens penningvärde. Får ju princip en Volvo S60 2,4i Momentum med aktivt Four-C chassi för samma peng idag
Klagades ju tom på höga priser hos Volvo på 80-talet så det är ju ingen nyhet att dom inte är billiga att köpa Vet inte riktigt var myten har uppstått.
Som min 740 lär ha kostat ~160 000 1988, det motsvarar 269 682kr i dagens penningvärde. Får ju princip en Volvo S60 2,4i Momentum med aktivt Four-C chassi för samma peng idag
Kan ju nästan säga att bilarna var dyrare förr.
bilar var dyrare förr , volvo rear ju ut v70 2,0biofuel för 209 000kr
Kan ju nästan säga att bilarna var dyrare förr.
bilar var dyrare förr , volvo rear ju ut v70 2,0biofuel för 209 000kr
Ja precis, kan bilarna bli mycket billigare?
Måste ju upprätthålla säkerhets och miljökraven. Blir nog inte så mycket billigare utan elhissar osv
740 Turbo var väl rena lyxbilen i slutet på 80-talet kan jag tänka mig då
beror ju på vad man jämför med. Min pappa hadde en ny 740 turbo och jag minns den som värsta häftiga bilen ända tills han köpte en ny supra (vi pratar 1988-1989)