5504
Sök

Volvo & saab hur ska dom överleva?

Avstängd
135 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
borde inte Volvo och Saab slå ihopp sig ? heta SOLVO eller VAAB

göra lite sportigare bilar och mer premium än lågbudget gubb vagnar enbart ? Och bygga bilarna
i sverige enbart ? Made in sweden anses som bra kvalite världen över !
Istället för att Volvo kanske blir Chinesiskt och att Saab tas över av IKEA och börjar
tillverka bilarna i Thailand och andra fattiga länder.

1 571 Inlägg
11 mars 2009
Dyrare premiumbilar har de väl försökt sig på ett tag nu men klarar väl inte att slå sig fram bland tyskarna enligt motorjournalisterna. Nej jag tror snarare tvärtom, ännu enklare och billigare modeller som folk har råd med. En ny 740mkII smile Dessutom borde de göra varsinn modell i småbilsklassen, det är ju vansinnigt populärt på kontinenten.

Men en riktig muskelbil, sportcoupé, vore ju faktiskt kul om någon av dom kunde sätta ihop. De har ju snabba bilar men det ändå standardmodellerna med lite mer hästar.

Teddan
2 495 Inlägg
11 mars 2009
varken volvo eller saab ä lågbudget som trådskaparen påstår.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

12 086 Inlägg
11 mars 2009
r-ted skrev:
varken volvo eller saab ä lågbudget som trådskaparen påstår.

Som sagt, premiumbilar är väl o ta i men det är ju absolut kvalitetsbilar.

Och Solvo va de värsta jag hört tror jag tongue

OEM <3
6 957 Inlägg
11 mars 2009
Öh? Saab tas över av IKEA? Du det är lite på skämt...häromdagen var de ju volvo

Vill du diskutera Saabs framtid så har du en tråd här med 398st inlägg om det duger?
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=121649

OEM <3

2 021 Inlägg
11 mars 2009
Han Autocare kanske kan köpa dom, hörde att han hade lite pengar iaf.

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
11 mars 2009

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

ClubJDM.se
1 608 Inlägg
Avstängd
135 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
JDMy00 skrev:
Ahahah! lol

bli myndig och skaffa körkort

Reservdansk
6 271 Inlägg
11 mars 2009
AutoCare skrev:
JDMy00 skrev:
Ahahah! lol

bli myndig och skaffa körkort

Byxmyndig? wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

ClubJDM.se
1 608 Inlägg
11 mars 2009
Fyller 18 den 19:e mars... så snart så wink

huh?
10 427 Inlägg
11 mars 2009
henrikh skrev:
Dyrare premiumbilar har de väl försökt sig på ett tag nu men klarar väl inte att slå sig fram bland tyskarna enligt motorjournalisterna. Nej jag tror snarare tvärtom, ännu enklare och billigare modeller som folk har råd med. En ny 740mkII smile Dessutom borde de göra varsinn modell i småbilsklassen, det är ju vansinnigt populärt på kontinenten.

Klagades ju tom på höga priser hos Volvo på 80-talet så det är ju ingen
nyhet att dom inte är billiga att köpa tongue Vet inte riktigt var myten har uppstått.

Som min 740 lär ha kostat ~160 000 1988, det motsvarar 269 682kr i dagens penningvärde.
Får ju princip en Volvo S60 2,4i Momentum med aktivt Four-C chassi för samma peng idag tongue

Kan ju nästan säga att bilarna var dyrare förr.

Teddan
2 495 Inlägg
11 mars 2009
steifan skrev:
henrikh skrev:

nyhet att dom inte är billiga att köpa tongue Vet inte riktigt var myten har uppstått.

Som min 740 lär ha kostat ~160 000 1988, det motsvarar 269 682kr i dagens penningvärde.
Får ju princip en Volvo S60 2,4i Momentum med aktivt Four-C chassi för samma peng idag tongue

bilar var dyrare förr , volvo rear ju ut v70 2,0biofuel för 209 000kr

huh?
10 427 Inlägg
11 mars 2009
r-ted skrev:
steifan skrev:
henrikh skrev:

bilar var dyrare förr , volvo rear ju ut v70 2,0biofuel för 209 000kr

Ja precis, kan bilarna bli mycket billigare?

Måste ju upprätthålla säkerhets och miljökraven. Blir nog inte så mycket billigare utan elhissar osv wink

Finlirare
478 Inlägg
11 mars 2009
740 Turbo var väl rena lyxbilen i slutet på 80-talet kan jag tänka mig då big_smile

Teddan
2 495 Inlägg
11 mars 2009
azXig skrev:
740 Turbo var väl rena lyxbilen i slutet på 80-talet kan jag tänka mig då big_smile

beror ju på vad man jämför med.
Min pappa hadde en ny 740 turbo och jag minns den som värsta häftiga bilen ända tills han köpte en ny supra (vi pratar 1988-1989)

f*n undra var jag har fått mitt bilintresse från big_smile

457 Inlägg
11 mars 2009
Varken Saab eller Volvo är ett lågprismärke! För det andra så får dom nog inte slås ihop, pga av konkurrensen.

Kommer ihåg när Volvo lastvagnar skulle köpa upp Scania. Det fick dom inte pga at det skulle bli för lite konkurrens!

4 637 Inlägg
11 mars 2009
steifan skrev:

Kvalitet kostar.

Såg även en reklamkampanj för kanske ett år sedan att en ny V70 kostade lika mycket som den gjorde 1999.

Saabvilde!
1 708 Inlägg
11 mars 2009
Volvo och SAAB FÅR inte gå ihop. Då kan inte vi SAAB-vildar och Volvoraggare retas med varandra längre! tongue

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

Sök