Nä men jag har pillat lite smått med systemet men de visade sig vara lite svårare än jag tänkt mig så nu håller jag på o kapar upp snitt i rören så jag kan bocka dom lite så de följer golvet bättre På vänstersidan är det inga problem men på häger e de nån som fått för sig o lägga en reservhjulsbalja som e ivägen
Men de går sakta framåt.. Ska ta nån bild nästa gång jag håller på med de
Just nu kör jag utan den sista förgreningen så de slutar direkt efter dämparen o nu låter den lite väl mycket haha!
Ja då kommer de lite bilder då, som sagt så har jag jobbat en hel del denna veckan efter jobbet för att få bilen klar tills på lördag då den ska vara på Volvoträffen i Stenungsund
3" börjar inhandlade ist för 2,5"
Svetsar fast stegmuffen
Inpassning pågår
Det var här jag såg att jag behövde snitta upp och bocka till rören lite för att få upp utblåsen..
Såhär blev de när de e punktat, svetsarna närmast förgreningen är de snitten som behövdes
Sådärja, de börjar likna nått! Nu är det bara de bakre fästpunkterna kvar! Behöver tillverka en egen på högersidan..
Så blev den
Nu är allt helsvetsat och de återstår en provmontering och sedan blir det målning av alla svetsar med 600-gradig motorfärg Hoppas de håller..
Ja då va men hemma igen efter en dag på Volvoträffen i Stenungsund En riktigt lyckad sådan med 127 bilar och runt 700 besökare/röster om jag inte minns fel
först tar vi lite bilder från träffen Dock lite synd att min klass stod mot staketet så mina fina utblås syntes inte så tydligt..
Sickan_ skrev: Jävlar vad snygg bilen är nu! Och utblåsen passar klockrent på bilen! Bra jobbat! Händer härnäst med bilen då?
Tackar så mycket De kommer mera
Saab_Robin skrev: blev ju sjukt snyggt
-Akerfeldt- skrev: Vackert det blev Låter härligt nu också antar jag
Funderat nått på vad du ska göra med bilen härnäst? Några förslag från min sida är någon lagom toning på rutorna, ta bort emblemen och byta ut speglarna till faceliftspeglar
Tack! Den låter inget alls i bilen typ men mer på utsidan, tror det blev helt lagom
De planerna finns nog med men jag kommer med en lista snart
Elda skrev: emblemrensing bak hade nog inte skadat heller
och SJ ogillar jag ögonbrynen, blir för mkt skarvar som inte passar in i bilens linjer för mig.
EDIT: blev ju snyggt med twinpipet
Hmm har inte tänkt på att de stör när de sitter där men så kollade jag på lite bilder nu o då ser man ju att de inte passar in.. Får kanske bli o ta bort dom under vintern.. ?
Ja alla kan inte gilla allt De får sitta kvar
Hehe tack
chrillzter skrev: Jävlar vad du har legat i sen jag var här och kikade sist! Det blev perfekt med utblåsen och hela kjolpaketet skapar en harmoni med bilens originallinjer och det ser inte vulgärt ut eller någonting, det är såhär en S60 ska se ut!
Nästan så man ångrar att man köpte en SAAB.
Haha ja har du inte kollat sen i våras så har de hänt en hel del
Underbara ord du kom med där, kan inte göra annat än att säga ett stort TACK!
Nu är det kanske dags för mig att skriva några rader om bilens framtid Jag skulle vilja säga att version 1.0 nu e klar
Det som jag har tänkt mig den närmaste tiden (läs till nästa säsong, 2011) är :
-Nya sidospeglar (med eller utan blinkers) -Klarglas-bakljusen (2005-2010) -Laddtrycksmätare i kåpan mot sidospegeln (förarsidan) -Oljetrycksmätare i kåpan mot sidospegeln (passagerarsidan) -Uppfräschning av motorrum -Lack av alla kåpor (lutar år Titan) -Lack av tryckrör eller eventuellt bygge av ett nytt i rostfritt med silikonslangar -Silikonslangar (svarta) -Kåpor över fjäderbenen ifrån S80 (om jag inte minns fel) -Och sedan putsa upp mycket gammalt så att allt ser fräscht ut
-Passa in fronten lite bättre (finns en och annan glipa, då framförallt under lyktorna) -20" Fälgar (Dotz roadster eller liknande med polerad kant och centrumekrarna lackade i titan) -Eventuellt ett litet basbygge i skuffen samt voltmätare
*Edit: -Takvinge från Realcar modell Iridium ska på också
Jag tror att jag fått med det mesta där som jag vill göra i nästa steg på bilen
Inget spik är inslagen i kistan utan jag får helt enkelt se vad pengarna räcker till.. Fälgar vet jag kan bli en svår bit då det handlar om en hel del pengar, 10k+.. Och eftersom jag kommer leva på runt 4-5k/månad o då ska hyra o bilar betalas.. Men den som lever får se, motorrummet är nog en av de billigare bitarna så den blir av iaf
Jag har också gått och köpt mig en bil till, Volvo 740 blev det som ska förflytta mig i vinter när S60in vilar
Rallyhalle skrev: Låter ju grymt det där Men tycker nog att du ska försöka pressa ur några pollar till sen också så det rör lite på sig sen Dotz roadster i titan skulle nog sitta som handen i handsken på din bil!
Vaa? Redan köpt vinterbil??
Tackar, ja jag hoppas de kommer bli bra
Jo det har jag också tänkt men det kommer inte förrän vintern 2011/2012 för då kommer jag ha praktik med lön i 20 veckor under hösten 2011 så då finns det mycket mer pengar. Då kommer ett kopplingsbyte och större turbo och spridare m.m. Siktar då på en 280-300hk
Ja jag gillar dom, och titan passade sjukt bra på bilen så det får bli det på dom med isf
Elda skrev: dumt o byta till 20", 19 sitter så fint på den ju, 20 kmr bara se dumt ut. Störst är inte alltid bäst.
Där håller jag inte med dig alls faktiskt.. Jag tycker det är alldeles för mycket däck på dom jag har nu så 20" är perfekt på dessa karosserna (S60 & V70n) Kanske inte bäst men absolut snyggast
Elda skrev: dumt o byta till 20", 19 sitter så fint på den ju, 20 kmr bara se dumt ut. Störst är inte alltid bäst.
Där håller jag inte med dig alls faktiskt.. Jag tycker det är alldeles för mycket däck på dom jag har nu så 20" är perfekt på dessa karosserna (S60 & V70n) Kanske inte bäst men absolut snyggast
jag håller med dig, det är snyggt på en _sänkt_ bil. så sänk bilen eller köp 19".
20" och orginalhöjd gör att du får bra markfrigång iaf
Markfrigången kommer de ju inte skilja något på.. Ändrar ju profilen på däcken
Jag hade gärna sänkt bilen mer (är 20mm idag), men om jag ska parkera som jag gör idag så går det tyvärr inte Och att bygga om farsans garageuppfart är inget alternativ..
aja, det återstår att se om jag kommer över några fälgar, har ju en sänkningssats liggandes också..
Rallyhalle skrev: Låter ju grymt det där Men tycker nog att du ska försöka pressa ur några pollar till sen också så det rör lite på sig sen Dotz roadster i titan skulle nog sitta som handen i handsken på din bil!
Vaa? Redan köpt vinterbil??
Tackar, ja jag hoppas de kommer bli bra
Jo det har jag också tänkt men det kommer inte förrän vintern 2011/2012 för då kommer jag ha praktik med lön i 20 veckor under hösten 2011 så då finns det mycket mer pengar. Då kommer ett kopplingsbyte och större turbo och spridare m.m. Siktar då på en 280-300hk
Ja jag gillar dom, och titan passade sjukt bra på bilen så det får bli det på dom med isf
Hehe jag har haft den i 3 veckor nu
// Fredrik
Okej, låter bra det. Ungefär samma effekt jag tänkte plocka ur 9-5an :9
3 veckor, de va som fan. Ungefär lika länge som jag haft min merca
Kom över ett par RTI-skivor som enligt säljare skall vara den senaste versionen som gjordes till de modeller med CD-läsare. Har för mig att de va 2006 eller 2007. De e iaf bättre än mina gamla från hösten 2000. Enda nackdelen som jag har kommit på e att dom e på engelska men de går väl o leva med
Kom över ett par RTI-skivor som enligt säljare skall vara den senaste versionen som gjordes till de modeller med CD-läsare. Har för mig att de va 2006 eller 2007. De e iaf bättre än mina gamla från hösten 2000. Enda nackdelen som jag har kommit på e att dom e på engelska men de går väl o leva med
// Fredrik
Haha, ja nu kanske din gps visar lite mer aktuella kartor