Går 4" japsdämpare genom besiktningen?

Stenberg69
16 mars 2009 · 35 Inlägg

Som rubrik. Går det igenom om man har godkänt utsläpp sen tidigare? 
Och blir bullerniån för hög?

MVH
Stenberg

Keep it running =)
DusanMandick Random Hero
16 mars 2009 · 4 047 Inlägg

va e de för bil ?

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Stenberg69
16 mars 2009 · 35 Inlägg

Nissan Primera 2,0e GT -93

Keep it running =)
DusanMandick Random Hero
16 mars 2009 · 4 047 Inlägg

de ska nog gå bra bara den sitter ordentligt o gubben inte e för vresig

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Stenberg69
16 mars 2009 · 35 Inlägg

haha ja fy fan det finns det för många gubbar på det där stället som är! big_smile

Keep it running =)
KHRacing
16 mars 2009 ·

Kolla på "Indax" bil här på Garaget, den gick rakt genom utan kommentar & det är en -97:a

DragStrip
18 mars 2009 · 74 Inlägg

igentligen så länge avgasbullret inte överstiger den bestämda DB plus att dom kan hänga över den gummibiten dom har för att fästa slängen med.

Blida
18 mars 2009 · 654 Inlägg

Om du har bytt avgassys hela vägen och bara kör med en Japs burk på slutet så kommer du troligen inte att klara DB nivån om man ska följa regelverket.Regelverket kontra den enskilde bes teknikerns val är inte alltid samma.
Avgasvärdena behöver inte nödvändigtvis bli ändrade för att man monterat en annan typ av dämpare (burk "utan" dämpning i fallet japs).

FredrikF
18 mars 2009 · 369 Inlägg

Fick igenom min VR6 med raka rör och japs-dämpare, kan säga att den vara allt annat än tyst. tongue men som Blida skrev så beror det nog mycket på vilken besiktningsman som sköter besiktningen.

Behöver du hjälp med att konvertera dina R33 strålkastare? Skicka PM för mer info
Bilen - Min sida - Projekttråden
r3zz1 mulle mek
19 mars 2009 · 679 Inlägg

FredrikF skrev:
Fick igenom min VR6 med raka rör och japs-dämpare, kan säga att den vara allt annat än tyst. tongue men som Blida skrev så beror det nog mycket på vilken besiktningsman som sköter besiktningen.

japp men varför åka o besikta den sen få om besiktning pga att man chansar ? bättre o besikta med katalysator o dämpare sen efter den gått igenom besiktningen ta bort o slänga på  japs dämp  och raka rör lr hur han vill ha det tongue . på så sätt slipper du betala  för en om besiktning.

Gasar tills det Rasar !!!
Saab 9-5 2.3 T "One of a kind" (2006)
Jokk3
19 mars 2009 · 377 Inlägg

min gick rakt igenom också, så går gör det ju allt men lite sitter ju i besiktningsmannen

BMW 318d E91 "M-sport" (2010)
Dubs I got Dubs!
19 mars 2009 · 2 423 Inlägg

Jokk3 skrev:
min gick rakt igenom också, så går gör det ju allt men lite sitter ju i besiktningsmannen

eller kvinnan.

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
r3zz1 mulle mek
19 mars 2009 · 679 Inlägg

Jokk3 skrev:
min gick rakt igenom också, så går gör det ju allt men lite sitter ju i besiktningsmannen

gick din igenom utan katt och mitt dämpen ? det är väll lag på att det måste finnas på bilar efter  1985 ?
så då borde dem ge en 2:a på det.  dem hissar ju upp bilen och kollar under efter avgas läckage o kollar igenom avgassystemet.

Gasar tills det Rasar !!!
Saab 9-5 2.3 T "One of a kind" (2006)
Jokk3
19 mars 2009 · 377 Inlägg

r3zz1 skrev:

Jokk3 skrev:
min gick rakt igenom också, så går gör det ju allt men lite sitter ju i besiktningsmannen

gick din igenom utan katt och mitt dämpen ? det är väll lag på att det måste finnas på bilar efter  1985 ?
så då borde dem ge en 2:a på det.  dem hissar ju upp bilen och kollar under efter avgas läckage o kollar igenom avgassystemet.

nej nej nej det sa jag aldrig :p jag bytte bara bort sista ljuddämparen mot japsen, tog inte bort katten :p

BMW 318d E91 "M-sport" (2010)
r3zz1 mulle mek
19 mars 2009 · 679 Inlägg

Jokk3 skrev:

r3zz1 skrev:

Jokk3 skrev:
min gick rakt igenom också, så går gör det ju allt men lite sitter ju i besiktningsmannen

gick din igenom utan katt och mitt dämpen ? det är väll lag på att det måste finnas på bilar efter  1985 ?
så då borde dem ge en 2:a på det.  dem hissar ju upp bilen och kollar under efter avgas läckage o kollar igenom avgassystemet.

nej nej nej det sa jag aldrig :p jag bytte bara bort sista ljuddämparen mot japsen, tog inte bort katten :p

aa ok  joo klart den går igenom besiktningen då. hade en saab 900 som jag satte  på en sport dämpare och den gick igenom besiktningen utan problem. trodde ni besiktade med raka rör .

Gasar tills det Rasar !!!
Saab 9-5 2.3 T "One of a kind" (2006)
mulleina
19 mars 2009 · 715 Inlägg

Adde666 skrev:

Jokk3 skrev:
min gick rakt igenom också, så går gör det ju allt men lite sitter ju i besiktningsmannen

eller kvinnan.

har jag aldrig sett

Stenberg69
21 mars 2009 · 35 Inlägg

okej! aa men det låter bra! det dryga blir ju att jag måste svetsa fast stag som ska fästas i gummitrissorna för att hålla upp dämparn Någon som ha en bättre lösning kanske ? funkar det om man bultar fast den i värmeskyddet ?

Keep it running =)
sunkmaster
21 mars 2009 · 344 Inlägg

det brukar ju annars finnas insats att sätta i japsdämpare så det inte låter så mycke. man kan ju sätta i en sån och sen ta ut den efter besiktning

Opel Admiral "OmegaAdmiralen" (1970)
opeldrifter
21 mars 2009 · 1 253 Inlägg

Stenberg69 skrev:
okej! aa men det låter bra! det dryga blir ju att jag måste svetsa fast stag som ska fästas i gummitrissorna för att hålla upp dämparn Någon som ha en bättre lösning kanske ? funkar det om man bultar fast den i värmeskyddet ?

Jag använder alltid sådant här http://www.biltema.se/products/product. … emId=83589 för att fästa upp ljuddämpare eller rör. Ibland tillsammans med dessa http://www.biltema.se/products/product. … emId=77230 ifall inte original gummit passar bra. Funkar ypperligt o har bes med sådant med utan problem. Sålänge det sitter utan att kunna lossna så är det lugna puckar:)

Lev livet nu innan det är för sent
Stenberg69
22 mars 2009 · 35 Inlägg

Det lät inte dumt! tackar för tipsen big_smile

Keep it running =)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang