2583
Sök

Vägvärket ny regel 28 arpil.

Rättvikarn
142 Inlägg
23 mars 2009
Masterworks skrev:
Ska bli spännande o se vad dom tycker om trippla kattar? lol

lollol det måste nog provas någon gång!

If speeding is a crime, then i'm a criminal
Och Där Dog Tråden!

2 182 Inlägg
23 mars 2009
maximus skrev:
Audion skrev:
det va något om miljön iallafall! att man har trimmat blir det mer avgaser. så det lonewolf-holm skrev om kan ju va samma sak? förjävligt om det är sant :@

dina avgaser blir väl kontrollerade på bilprovningen?

Inte på min wink besiktnigmannen tyckte det var besvärligt å krypa under så han strunta i det big_smile

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
23 mars 2009
Niklas1987 skrev:
maximus skrev:
Audion skrev:
det va något om miljön iallafall! att man har trimmat blir det mer avgaser. så det lonewolf-holm skrev om kan ju va samma sak? förjävligt om det är sant :@

dina avgaser blir väl kontrollerade på bilprovningen?

Inte på min wink besiktnigmannen tyckte det var besvärligt å krypa under så han strunta i det big_smile

Krypa under för att kolla avgaserna? Menar du kolla efter hål och sånt eller?

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

26 Inlägg
2 april 2009
Har faktiskt råkat ut för de där jävla striktare reglerna idag på besiktningen så kan ju lova att det är sant! fick mig en fet 2a för bullernivån på bilen.. lagomt skoj.. speciellt när man inte har orginalen kvar :S som sagt fan va bilar det kommer vara som inte går igenom.. Helt idiotiskt om jag får säga..

537 Inlägg
3 april 2009
Och just en tisdag råkar det också vara? Brukar oftast kunna vara 1:a på månaden.

"Just a little 4 cylinder"
581 Inlägg
3 april 2009
Synd, har ju 4st turbos på varje cylinder...är ju original säger jag cool

Haha, nä nu ljuger jag....

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."

26 Inlägg
3 april 2009
markuse90 skrev:
Och just en tisdag råkar det också vara? Brukar oftast kunna vara 1:a på månaden.

dom införde det den 1a aprill faktiskt lite dummt datum men så va de tydligen.. va inget aprill skämt heller för fick mig en fet 2a så :S

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
3 april 2009
Conny86 skrev:
Har faktiskt råkat ut för de där jävla striktare reglerna idag på besiktningen så kan ju lova att det är sant! fick mig en fet 2a för bullernivån på bilen.. lagomt skoj.. speciellt när man inte har orginalen kvar :S som sagt fan va bilar det kommer vara som inte går igenom.. Helt idiotiskt om jag får säga..

Herregud buller 2or har förekommit sen den första bilen rullade in på bilprovningen.

Kan knappt räkna alla mina 2or jag fått på mina bilar genom tiderna då man vatt ball och hinkat på ett "rejs" system på bilen.

Inget nytt under solen som man brukar säga.

26 Inlägg
3 april 2009
Turbomatte skrev:
Conny86 skrev:

Herregud buller 2or har förekommit sen den första bilen rullade in på bilprovningen.

Kan knappt räkna alla mina 2or jag fått på mina bilar genom tiderna då man vatt ball och hinkat på ett "rejs" system på bilen.

jo jag vet att de har funnits lääänge! men dom har blivit riktigt mycket hårdare på det nu. så nu får dom ge en 2a om dom hör att bilen låter mer en orginal.. behöver inte ens mäta..

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
3 april 2009
Conny86 skrev:
Turbomatte skrev:
Conny86 skrev:

jo jag vet att de har funnits lääänge! men dom har blivit riktigt mycket hårdare på det nu. så nu får dom ge en 2a om dom hör att bilen låter mer en orginal.. behöver inte ens mäta..

De är lika hårda nu som förr. Tror bara ditt låter för mycket.

Är det inte så att dom mäter buller på alla bilar sammtidigt som dom mäter avgasvärdena?

Gödseldräng
4 529 Inlägg
3 april 2009
jag besikta en av våra bilar för nån dag sen
1 simonsburk sen raka rör och den låter som fan
gick igenom utan problem
låter mycke den hör du sa han bara

26 Inlägg
3 april 2009
Team-Adolfsson skrev:
gick igenom utan problem

hmm fan då.. värkar som du hade tur :S vaför kan inte ja få sådanna besiktnings gubbar för?
grejen är att ja inte tycker min bil låter så jävla mycket..

Gödseldräng
4 529 Inlägg
3 april 2009
Conny86 skrev:
Team-Adolfsson skrev:
gick igenom utan problem

hmm fan då.. värkar som du hade tur :S vaför kan inte ja få sådanna besiktnings gubbar för?
grejen är att ja inte tycker min bil låter så jävla mycket..

bara åka te Tranås tongue
dom släpper igenom all skit där tycker ja ^^
raka rör på camaron gick igenom tongue

1 675 Inlägg
3 april 2009
Conny86 skrev:

Vad hade du för avgas system då? Bes. min 940 turbo med 3 tums med en rensad dämpare. Bes. mannens komentar va att det lätt som en turbo ska wink

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

Teddan
2 495 Inlägg
3 april 2009
fan va härligt att det skall regleras lite hårdare.

är så fruktansvärt trött på alla jävla bilar som vrålar förbi hemma på gatan hela tiden ...
speciellt gamla volvos med diesel
Senast redigerat av r-ted (3 april 2009)

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

1 675 Inlägg
3 april 2009
Slutar bara med att folk skiter i att bes. bilen wink

Teddan
2 495 Inlägg
3 april 2009
volvo_1987 skrev:

'

skumt resonemang

1 675 Inlägg
4 april 2009
r-ted skrev:
volvo_1987 skrev:

'

skumt resonemang

Sant, men många tänker nog så. Skulla va kul att veta vad många bilar som kör obes. är nog mer än man tror.

566 Inlägg
4 april 2009
r-ted skrev:

är så fruktansvärt trött på alla jävla bilar som vrålar förbi hemma på gatan hela tiden ...

Ja det finns ju en del volvo dieslare med rakt rör runt vara/essunga trakten wink men dom slänger väl bara på en dämpare inför bes isf kan ja tänka mig.

Teddan
2 495 Inlägg
4 april 2009
81an skrev:
r-ted skrev:

Ja det finns ju en del volvo dieslare med rakt rör runt vara/essunga trakten wink men dom slänger väl bara på en dämpare inför bes isf kan ja tänka mig.

ja förmodligen så gör dom väll det ... fan är itne du oxp en sån där d24-raggare tongue

Sök