BÖTER. Körde in på gata med förbud mot fordonstrafik efter 24:00, nekade till brott och lät d gå vidare

Sarge
29 mars 2009 · 2 337 Inlägg

Jag upphör aldrig att förvånas över vilka jävla idioter det finns.

Redigerat för formulering.

Senast redigerat av Sarge (29 mars 2009)

båge montör och hobby mekaniker
29 mars 2009 · 2 672 Inlägg

tror jag vet vilken korsning du menar! den skylten sitter inte så jätte smart, inte jätte lätt att se den innan man valt fil och kört ner på gatan! skulle dom kalla dig så kan du ju hävda att skylten syns dåligt å att du hade problem att vända eller vad du nu skrev tidigare!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
BerraGson Professionell Amatör
29 mars 2009 · 32 Inlägg

Vart hände det någonstans?
Fick själv böter på 3000 för ett par veckor sedan.
Håller med om att det känns ganska pissigt vilket fall att böta, men jag tror inte det blir något i ditt fall.
Lät chefen betala det åt mig från min lön, får tillbaka det ändå.
Om jag hade överklagat i mitt fall hade det bara varit en massa pappersarbeten både för mig och polisen.

BerraGson
Peugeot 205 Gti "Boerosia" (1989)
BMW 316 Compact (E36) "Black Pearl" (1994)
BerraGson Professionell Amatör
29 mars 2009 · 32 Inlägg

Growe skrev:

Eisenhut skrev:

Xtravagant skrev:
Fan vad ni tjatar om att han ska betala!!!
Vad tror ni att han kommer få göra?

Detta går inte ens vidare till tingsrätten.
Han får ett bötesbelopp som ska betalas från åklagaren sen är det slut med det..
Brottet är inte så allvarligt att det går vidare..

Så till 100% kommer han få en inbetalningslapp hem i brevlådan vare sig han vill eller ej..

ALLA som är anklagade för ett brott har rätt till en rättslig prövning. En åklagare kan inte ge en rättslig prövning utan det kan bara rätten. Jag lovar att det går till tingsrätten om han nekar, sen att det tar 20 min inkl överläggning är en annan femma...

dessutom är chansen troligen över 50% att dom inte kommer gå vidare

så det är ni andra som får känna er blåsta när ni skriver på..om alla nekar vid trafikbrott skulle säkert 90% av alla som begår trafikbrott gå fria dom 10% är dom som gjort farliga saker tex rattfylla och drograttfylla

men om ni gillar att ge bort pengar bara för att ni tror att det kostar staten så mycket pengar och att era skattepengar går till ingenting

era skattepengar går inte till något som har med er att göra endå
det går till någons rik persons konto smile

nej man ska neka mera om man inte vill vara en börda för rättvässendet så kan man erkänna
när dom skickar delgivningen för rättgången när det gäller simpla trafikbrott

önskar bara att alla fattar någon gång att man ska ALLTID neka till trafikbrott
så slipper man dessa idioter stånde efter motorvägar och ta alla svenson som kör 10-20km/h förfort till ingen nytta allls
skulle det bli ruskigt högt tryck på rättsystemet skulle polisen få ändra inriktining och lösa riktiga brott
och inte fjanta runt och gömma sig i någon buske
även om poliserna är fjantar som inte törs ge sig på rikiga brottslingar så kanske dom blir tvingade om inte rättsystemet klarar av trafikbrotten

Bra sagt. Det har slängts en hel del onödiga ord här.

BerraGson
Peugeot 205 Gti "Boerosia" (1989)
BMW 316 Compact (E36) "Black Pearl" (1994)
HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
29 mars 2009 · 2 258 Inlägg

FireTraXX skrev:

Defcon skrev:

Mr-Crd skrev:

ja, som bonusar till feta herrar i kostym.  Eller något fint pensions avtal kanske?

näh, den lilla människan måste börja slösa mer skattepengar! .  för pengar finns tydligen i massor.

jävligt bra sagt !

och till er som gnäller över att jag skall betala, VA I HELVETE TROR NI JAG LA UPP TRÅDEN FÖR !!! ni har inte en jävla aning om hur mycket tusen spänn är för mig eller i vilken arbetssituation jag befinner mig i, så ge fan i att posta dumma jävla inlägg och bara gnälla. jag ville ha hjälp och inte gnäll.

och jag hade tyckt att d e fan så mycket manligare att stå på sig än att underkasta sig för en bot på något som är så meningslöst. ALLA kör ner på den gatan efter 24, jag hade bara en jävla otur, och det är lite jävla svårt att vända med en limousine i det korset. och enda skylten som står sitter 30 meter ner på gatan, dvs svår att se på natten och i regnet. va gör man ? backar tillbaka eller ?

samtidigt tack för tipsen och peppningen. får c vad som händer.

och sluta gnäll om skattepengar för helvete, dem är avsatta till vissa saker och kommer inte påverka eran privatekonomi, som tidigare sas så finns d LITE större grejjer att ta ta i i samhället än just detta......

Har man dålig ekonomi så borde man inte ha tre bilar.
Betala böterna jävla snyltare.

Skärp till dej FiretraXxX

Sump Runk Rätt O Slätt!
Losgard
29 mars 2009 · 1 688 Inlägg

"Håll käft" åt både höger och vänster i denna tråden, tolereras sådant?

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Audi S2 89Q (1994)
Volvo V70 (2012)
HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
29 mars 2009 · 2 258 Inlägg

Men seriöst.. de va ett jävla gråtande.... man har all jävla rätt i världen o överklaga och vägra att erkänna... Man är inte skylldig fören de kan bevisas i en domstol!!!
Kan itne anse att Defcon gjort nått som hälst fel.. Man har som sagt all rätt i världen att NEKA till brott...

Lås denna pajkastartråden istället...

Sump Runk Rätt O Slätt!
Castel Mustangfrälst
29 mars 2009 · 199 Inlägg

Jag tycker iaf du gjorde rätt som inte skrev på. Det fanns ju faktiskt lite omständigheter.

Classic Mustang Club Sweden - För alla årsmodeller utav Mustang och Shelby
Classic Mustang Club Sweden @ Facebook
Rock-Star
29 mars 2009 · 2 982 Inlägg

Defcon skrev:
Tjenare, tidigare i kväll så var jag ute med polarna och åkte i den enas limousine (jag körde) kommer till en korsning med två filer, en rakt fram, andra ner till vänster. står i filen för att svänga ner, ser att snuten ligger bakom mig och det kommer bilar i filen rakt fram, så jag kan inte svänga ut i rakt fram-filen. jäävlar. aaja, kör ner på gatan och passerar då en bit ner skylten förbud mot genomfart med fordon (formuleringen?) med tillägsskylten 00:00 - 06:00. Polisen aggrar och slår på blåljus och jag stannar i en parkeringskicka.
Polisen kommer fram och babblar på; du som e yrkeschaufför osv osv du vet väl bla bla bla. jaa jooo. -Jag kommer bätfälla dig för detta, bla bla bla, d går att göra på två sätt, antingen så skriver vi detta här och nu och du betalar in din bot sen, eller så kan du låta det gå till åklagare, och jag sa då att jag låter d gå vidare, för på vad jag har läst så kan d värsta som kan bli, bara vara att jag får betala mina böter. då blev självklart den andra snuten märkbart irriterad över mitt val, just d MITT val, så jag tjafsa tillbaka att d är väl för fan jag som bestämmer hur jag vill gå vidare. hur som !

Någon som kan hjälpa mig med hur jag bäst skall gå tillväga nu. eller om det ens stämmer hur vida man slipper extra kostnader. Tacksam för alla svar !!

Boten blev för övrigt på 1000 spänn.. roll

vid rättegång så får du även betala advokatkostnader........

HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
29 mars 2009 · 2 258 Inlägg

Residence skrev:

Defcon skrev:
Tjenare, tidigare i kväll så var jag ute med polarna och åkte i den enas limousine (jag körde) kommer till en korsning med två filer, en rakt fram, andra ner till vänster. står i filen för att svänga ner, ser att snuten ligger bakom mig och det kommer bilar i filen rakt fram, så jag kan inte svänga ut i rakt fram-filen. jäävlar. aaja, kör ner på gatan och passerar då en bit ner skylten förbud mot genomfart med fordon (formuleringen?) med tillägsskylten 00:00 - 06:00. Polisen aggrar och slår på blåljus och jag stannar i en parkeringskicka.
Polisen kommer fram och babblar på; du som e yrkeschaufför osv osv du vet väl bla bla bla. jaa jooo. -Jag kommer bätfälla dig för detta, bla bla bla, d går att göra på två sätt, antingen så skriver vi detta här och nu och du betalar in din bot sen, eller så kan du låta det gå till åklagare, och jag sa då att jag låter d gå vidare, för på vad jag har läst så kan d värsta som kan bli, bara vara att jag får betala mina böter. då blev självklart den andra snuten märkbart irriterad över mitt val, just d MITT val, så jag tjafsa tillbaka att d är väl för fan jag som bestämmer hur jag vill gå vidare. hur som !

Någon som kan hjälpa mig med hur jag bäst skall gå tillväga nu. eller om det ens stämmer hur vida man slipper extra kostnader. Tacksam för alla svar !!

Boten blev för övrigt på 1000 spänn.. roll

vid rättegång så får du även betala advokatkostnader........

eee.. beror på vad det är för advokat man har... har aldrig betala nån asvokat... och jag har torskat iallafall 1 gång...

Sump Runk Rätt O Slätt!
FireTraXX DFFL
29 mars 2009 · 9 020 Inlägg

HyperSonica skrev:

Residence skrev:

Defcon skrev:
Tjenare, tidigare i kväll så var jag ute med polarna och åkte i den enas limousine (jag körde) kommer till en korsning med två filer, en rakt fram, andra ner till vänster. står i filen för att svänga ner, ser att snuten ligger bakom mig och det kommer bilar i filen rakt fram, så jag kan inte svänga ut i rakt fram-filen. jäävlar. aaja, kör ner på gatan och passerar då en bit ner skylten förbud mot genomfart med fordon (formuleringen?) med tillägsskylten 00:00 - 06:00. Polisen aggrar och slår på blåljus och jag stannar i en parkeringskicka.
Polisen kommer fram och babblar på; du som e yrkeschaufför osv osv du vet väl bla bla bla. jaa jooo. -Jag kommer bätfälla dig för detta, bla bla bla, d går att göra på två sätt, antingen så skriver vi detta här och nu och du betalar in din bot sen, eller så kan du låta det gå till åklagare, och jag sa då att jag låter d gå vidare, för på vad jag har läst så kan d värsta som kan bli, bara vara att jag får betala mina böter. då blev självklart den andra snuten märkbart irriterad över mitt val, just d MITT val, så jag tjafsa tillbaka att d är väl för fan jag som bestämmer hur jag vill gå vidare. hur som !

Någon som kan hjälpa mig med hur jag bäst skall gå tillväga nu. eller om det ens stämmer hur vida man slipper extra kostnader. Tacksam för alla svar !!

Boten blev för övrigt på 1000 spänn.. roll

vid rättegång så får du även betala advokatkostnader........

eee.. beror på vad det är för advokat man har... har aldrig betala nån asvokat... och jag har torskat iallafall 1 gång...

Min senaste så anlitade jag egen advokat (Alltså inte någon utsedd av rätten) och när rättegången var över så fyllde han i något papper med en jävla massa siffror och gav till dem.
Och inte heller har jag fått betala med en av rätten utsedd advokat innan dess.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Castel Mustangfrälst
29 mars 2009 · 199 Inlägg

Thats true. Det är gratis för den egne individen att försvara sig i ett brottsmålsärende. Det betalar vi alla i form av skatt smile

Classic Mustang Club Sweden - För alla årsmodeller utav Mustang och Shelby
Classic Mustang Club Sweden @ Facebook
Kristian_L
29 mars 2009 · 1 893 Inlägg

Ett ord kommer framför mig. "Trähattar"...

En kille utnytjar sin lagliga rätt, att låta ärendet gå vidare över de två konstaplarna som häldre vill böta en kille som kör ett fordon man inte kan vända på en femöring, istället för att cruisa runt på våra P-platser och ta ligisterna som bryter i våra bilar. (De som kostar OSS ALLA BILÄGARE pengar..)

Och ni gnäller på killen som utnytjar sin lagliga rätt.
Om vi skall fortsätta att vara "off topic"... Var finns polisen när man behöver dem? Är det någon här som verkligen tror att om vi alla rättar in oss i ledet och betalar så snart en konstapel viftar med bötes häftet, så blir det flera poliser i landet och allt blir "så rätt"..? Eller att ni kommer få löneförhöjning pga nyinkomna pengar..?

Vilken chock ni skall få när ni vaknar upp!lollollol

Dumma skyltar har man råkat på några ggr i kariären. Fast det är inte så lätt att ignorera en skylt som sitter på en överfart som säger att max höjd är 3.6m när 24 m fordonet man kör är 4.5m högt. Blir till att backa, ibland har man orsakat ett mindre kaos i någon stad. Nästa gång man kör dit, letar man som en tok efter var skylten sitter som talar om att sväng inte in där om du är högre än 3.6m... Det finns ingen.
Hur tänkte den som skyltade..?
(Inte mycket lättare att göra en 180a med en limo, när man har "Pen" i rumpan. Man orsakar ju minst buller i det läget om man bara paserar igenom, att stanna och vända för mera liv i natten. men... "En skylt, är en skylt!" ... "Regler är till för att följas" hur dumt det än kan bli.)

Till topic.
Självklart skall man överklaga en sådan skit sak. Bara för att farbror blå tycker att det är så, betyder ju inte att det är rätt!
Man har rätt att få sin sak prövad.
Åk dit och ta kort på hur det ser ut, mät hur långt in på vägen skylten sitter osv, så du har svar på tal i tinget.

Och som tidigare talare skrev, du kan också hålla dig undan. Det är ju inte så att du blir efterlyst för det. De skickar kallelser till dig som du skall skriva på, ta inte emot (Om du väljer denna väg). Till slut kan de välja att antingen skicka ut en delgivningsman, eller en polis som skall delge. Det kostar dig inget. Eller så lägger de ner ärendet. Efter två år är det makulerat. Hinner de inte få en dom faststäld innom två år, är det borta.
Denna väg kan vara krånglig att klara om man har ett job där man alltid är på samma plats. (Jobba fabrik o så.) Delgivningsmannen har ju lätt att hitta dig på jobbet.

Till de som gnälde på denna väg... Det finns två sidor på detta mynt också... De som håller i ärendet kan väl ta sitt förnuft till fånga och lägga ner ärendet, så det inte kostar oss skattebetalare en massa pengar. Varför måste det vara just TS som måste ge sig..?

Synda att det finns så många trähattar. Om de alla hade lite "råg i ryggen" istället, reste sig upp och stampade ner foten och sa "hit men inte längre!" Skulle kanske saker se lite annorlunda ut. Försäkringspremien för en rolig bil i stan hade kanske landat på rätt sida 25'000:- strecket om... om... om...
Men det är lättare för "Pen" att jaga "kriminella limo förare" som gör en liten miss, än att jaga "de stackars ligisterna" som inte får sitt dagliga knark på bordet om de inte bryter minst 10 bilar per natt.
För det är ju ligistens jobb, bryta bilar! Näe, bätre då att jaga farliga bilförare, som gör en miss, för att skyltningen brister.

Jag säger inte att alla skall börja nonchalera skyltarna, de finns oftast där av en (bra) anledning. En personbil, vänd!
Men ett längre fordon kan kanske inte göra det lika lätt, då måste man lämna lite mera utrymme för ett vettigt beslut i händerna på föraren.

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
Arradin
29 mars 2009 · 631 Inlägg

Kristian_V skrev:
.. Massa onödig text ..

Lagliga rätt, bla bla bla .. 

Du har rätt i det du skriver, när saker är konstiga och man känner att man kunde ha gjort det annorlunda..

MEN VAD DU GLÖMMER:

Killen har erkänt flera gånger att han VISSTE att han inte fick köra där, långt innan han la sig i den filen.. Sen att han hade TUREN att få polisen bakom sig när han väl stod i den filen , och därför inte kunde " ändra sig " ..

Boo-Fkin-Hoo .

Leta fan inte sympati när man vet att man har gjort fel, och bara söker undanflykter för att slippa betala..
Omoget jävla beteende,  jag undrar vad nästa regel man ska kunna strunta i ska vara.

Lås gärna denna tråden, bara idioti.

Senast redigerat av Arradin (29 mars 2009)

Growe Fri fart för ett fritt folk!
29 mars 2009 · 13 749 Inlägg

Residence skrev:

Defcon skrev:
Tjenare, tidigare i kväll så var jag ute med polarna och åkte i den enas limousine (jag körde) kommer till en korsning med två filer, en rakt fram, andra ner till vänster. står i filen för att svänga ner, ser att snuten ligger bakom mig och det kommer bilar i filen rakt fram, så jag kan inte svänga ut i rakt fram-filen. jäävlar. aaja, kör ner på gatan och passerar då en bit ner skylten förbud mot genomfart med fordon (formuleringen?) med tillägsskylten 00:00 - 06:00. Polisen aggrar och slår på blåljus och jag stannar i en parkeringskicka.
Polisen kommer fram och babblar på; du som e yrkeschaufför osv osv du vet väl bla bla bla. jaa jooo. -Jag kommer bätfälla dig för detta, bla bla bla, d går att göra på två sätt, antingen så skriver vi detta här och nu och du betalar in din bot sen, eller så kan du låta det gå till åklagare, och jag sa då att jag låter d gå vidare, för på vad jag har läst så kan d värsta som kan bli, bara vara att jag får betala mina böter. då blev självklart den andra snuten märkbart irriterad över mitt val, just d MITT val, så jag tjafsa tillbaka att d är väl för fan jag som bestämmer hur jag vill gå vidare. hur som !

Någon som kan hjälpa mig med hur jag bäst skall gå tillväga nu. eller om det ens stämmer hur vida man slipper extra kostnader. Tacksam för alla svar !!

Boten blev för övrigt på 1000 spänn.. roll

vid rättegång så får du även betala advokatkostnader........

nja det beror på ett sånt fall behöver man ingen rättshjälp och vill man ha det täcker bilförsäkringen den oftast=)

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
KingWS6 TACS Medlem
29 mars 2009 · 457 Inlägg

Defcon skrev:
Tjenare, tidigare i kväll så var jag ute med polarna och åkte i den enas limousine (jag körde) kommer till en korsning med två filer, en rakt fram, andra ner till vänster. står i filen för att svänga ner, ser att snuten ligger bakom mig och det kommer bilar i filen rakt fram, så jag kan inte svänga ut i rakt fram-filen. jäävlar. aaja, kör ner på gatan och passerar då en bit ner skylten förbud mot genomfart med fordon (formuleringen?) med tillägsskylten 00:00 - 06:00. Polisen aggrar och slår på blåljus och jag stannar i en parkeringskicka.
Polisen kommer fram och babblar på; du som e yrkeschaufför osv osv du vet väl bla bla bla. jaa jooo. -Jag kommer bätfälla dig för detta, bla bla bla, d går att göra på två sätt, antingen så skriver vi detta här och nu och du betalar in din bot sen, eller så kan du låta det gå till åklagare, och jag sa då att jag låter d gå vidare, för på vad jag har läst så kan d värsta som kan bli, bara vara att jag får betala mina böter. då blev självklart den andra snuten märkbart irriterad över mitt val, just d MITT val, så jag tjafsa tillbaka att d är väl för fan jag som bestämmer hur jag vill gå vidare. hur som !

Någon som kan hjälpa mig med hur jag bäst skall gå tillväga nu. eller om det ens stämmer hur vida man slipper extra kostnader. Tacksam för alla svar !!

Boten blev för övrigt på 1000 spänn.. roll

Skulle tro att i princip alla här gjort fel i trafiken, många blir ditsatta för det också. Men vad inte alla gör är att skapa en tråd med frågeställningen hur man bäst undviker att ta sin bot; När man till och med vet att man gjort fel. Varför gör man inte det?

Därför att vad de flesta vet så finns det regler att följa i trafiken. Regler för att göra det säkrare att vistas i trafiken, underlätta flödet i trafiken, minska skadeverkan på miljö ... etc. etc. Har man tänjt på reglerna och blivit tillrättavisad så är det bara att acceptera det. För när man ger sig ut i trafiken ska man veta vad som gäller. ->Att bryter man regler blir man straffad. Det är förutsättningar som gäller alla.
Kan man inte acceptera det så håller man sig inom ramarna för vad som är tillåtet. Eller så ger man sig inte ut i trafiken överhuvudtaget.

Man har rätt att neka. Absolut! Det är en rättighet som är till för att garantera att makten (t.ex. polisen) inte sätter sig på den lilla människan (t.ex. du.) Det bestäms sedan av oberoende tredjepart (t.ex. domstol) för att avgöra tvistefrågan.
Rätten att neka är är till för att slippa straff för brott man inte är skyldig till. Inte för att slippa straff för brott man är skyldig till.

Vad många här stör sig på är att du (trådskapare) är väl medveten om att du brytit mot reglerna men inte vill acceptera efterföljderna utan istället tänker utnyttja rätten att neka för att försöka undkomma ditt rättmätiga straff. Du är en parasit i samhället anser jag!

Anser du dig oskyldig till brottet? - Du har rätt att neka, stå på dig!
Känner du med dig att du är skyldig? Acceptera tillrättavisningen och ta din bot!


Alla här (inklusive TS) vet ju att du har gjort sig skyldig till brottet så ...

TRYIT Teddan
29 mars 2009 · 2 495 Inlägg

Residence skrev:

Defcon skrev:
Tjenare, tidigare i kväll så var jag ute med polarna och åkte i den enas limousine (jag körde) kommer till en korsning med två filer, en rakt fram, andra ner till vänster. står i filen för att svänga ner, ser att snuten ligger bakom mig och det kommer bilar i filen rakt fram, så jag kan inte svänga ut i rakt fram-filen. jäävlar. aaja, kör ner på gatan och passerar då en bit ner skylten förbud mot genomfart med fordon (formuleringen?) med tillägsskylten 00:00 - 06:00. Polisen aggrar och slår på blåljus och jag stannar i en parkeringskicka.
Polisen kommer fram och babblar på; du som e yrkeschaufför osv osv du vet väl bla bla bla. jaa jooo. -Jag kommer bätfälla dig för detta, bla bla bla, d går att göra på två sätt, antingen så skriver vi detta här och nu och du betalar in din bot sen, eller så kan du låta det gå till åklagare, och jag sa då att jag låter d gå vidare, för på vad jag har läst så kan d värsta som kan bli, bara vara att jag får betala mina böter. då blev självklart den andra snuten märkbart irriterad över mitt val, just d MITT val, så jag tjafsa tillbaka att d är väl för fan jag som bestämmer hur jag vill gå vidare. hur som !

Någon som kan hjälpa mig med hur jag bäst skall gå tillväga nu. eller om det ens stämmer hur vida man slipper extra kostnader. Tacksam för alla svar !!

Boten blev för övrigt på 1000 spänn.. roll

vid rättegång så får du även betala advokatkostnader........

Orka gissa sig till svar,  vet man inte så kan man lika gärna vara tyst.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
FireTraXX DFFL
29 mars 2009 · 9 020 Inlägg

Kristian_V skrev:
Ett ord kommer framför mig. "Trähattar"...

En kille utnytjar sin lagliga rätt...

Den lagtexten är till för FELAKTIGA böter.
Inte föra tt missbrukas av en snorvalp utan pengar.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
TRYIT Teddan
29 mars 2009 · 2 495 Inlägg

FireTraXX skrev:

Kristian_V skrev:
Ett ord kommer framför mig. "Trähattar"...

En kille utnytjar sin lagliga rätt...

Den lagtexten är till för FELAKTIGA böter.
Inte föra tt missbrukas av en snorvalp utan pengar.

undrar vad det är för fok som håller med han ??? är det likasinnade utan pengar och som vet att dom har gjort fel och gör allt dom kan för att smita undan ?

ne percis som du säger, varför hatre blar om an inte har råd att betala 1000kr i böter?

sälj en bil oc betala din böter!
eller ge fan i att tanka en gång så hr du tusen kronor

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Defcon Renaultskadad
29 mars 2009 · 694 Inlägg

Growe skrev:

Eisenhut skrev:

Xtravagant skrev:
Fan vad ni tjatar om att han ska betala!!!
Vad tror ni att han kommer få göra?

Detta går inte ens vidare till tingsrätten.
Han får ett bötesbelopp som ska betalas från åklagaren sen är det slut med det..
Brottet är inte så allvarligt att det går vidare..

Så till 100% kommer han få en inbetalningslapp hem i brevlådan vare sig han vill eller ej..

ALLA som är anklagade för ett brott har rätt till en rättslig prövning. En åklagare kan inte ge en rättslig prövning utan det kan bara rätten. Jag lovar att det går till tingsrätten om han nekar, sen att det tar 20 min inkl överläggning är en annan femma...

dessutom är chansen troligen över 50% att dom inte kommer gå vidare

så det är ni andra som får känna er blåsta när ni skriver på..om alla nekar vid trafikbrott skulle säkert 90% av alla som begår trafikbrott gå fria dom 10% är dom som gjort farliga saker tex rattfylla och drograttfylla

men om ni gillar att ge bort pengar bara för att ni tror att det kostar staten så mycket pengar och att era skattepengar går till ingenting

era skattepengar går inte till något som har med er att göra endå
det går till någons rik persons konto smile

nej man ska neka mera om man inte vill vara en börda för rättvässendet så kan man erkänna
när dom skickar delgivningen för rättgången när det gäller simpla trafikbrott

önskar bara att alla fattar någon gång att man ska ALLTID neka till trafikbrott
så slipper man dessa idioter stånde efter motorvägar och ta alla svenson som kör 10-20km/h förfort till ingen nytta allls
skulle det bli ruskigt högt tryck på rättsystemet skulle polisen få ändra inriktining och lösa riktiga brott
och inte fjanta runt och gömma sig i någon buske
även om poliserna är fjantar som inte törs ge sig på rikiga brottslingar så kanske dom blir tvingade om inte rättsystemet klarar av trafikbrotten

Gratulerar, du har lyckats förstå vad jag startade tråden för... tackar

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang