Ang T04e agg

softmuppen
10 april 2009 · 224 Inlägg

vad jag ska ha för den eller varför jag säljer den?

Xuri One Man Clan
10 april 2009 · 4 287 Inlägg

softmuppen skrev:
vad jag ska ha för den eller varför jag säljer den?

Ja, säljer du den ? till vilket pris i så fall...

Har du haft nere oljetråget å bytt slangen till vevhusventilationen ?

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
softmuppen
11 april 2009 · 224 Inlägg

nej har inte haft bort tråget.

vet inte måste ju ha tag på ett nytt först men kan skicka pm till dig när jagt har gjort det.

TobbeTT
11 april 2009 · 948 Inlägg

förresten har du nån extra vevhus ventilation? för rödmotorn brukar vara lite känslig på vevhuset när man trimmar

Xuri One Man Clan
11 april 2009 · 4 287 Inlägg

TobbeTT skrev:
förresten har du nån extra vevhus ventilation? för rödmotorn brukar vara lite känslig på vevhuset när man trimmar

fixar man slangen ner till tråget så funkar ventilationen rätt bra...

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
softmuppen
11 april 2009 · 224 Inlägg

hehe ja men nu e det så att jag kanske har max 280+ med det jag har i bilen så en fungerande vevhus borde räcka..

ska fixa röret sen till tråget när jag byter agget o olja osv..

TobbeTT
12 april 2009 · 948 Inlägg

nja på min helrenoverade motor så ville det allt skicka ut lite gegga i min extra vevhus ventilation om det berodde på att man körde på etanol kan jag inte svara på

softmuppen
13 april 2009 · 224 Inlägg

så nu har jag byttit agget i min bil till en 15g turbo ska väl sitta i 850 tror jag men nu jävlas dumpen sad

sittter ju org på kompressor delen på den o koppla in allt som det va när jag hade mitt org i bilen men det funkar fan inte blir fladdrande dump ljud i den..

tips o trix o ider är välkomna =P

TobbeTT
14 april 2009 · 948 Inlägg

har du nån mer dump på bilen eller är det bara den orginal återströmningsventilen du har på nu? och hur har du kopplat den ska ju gå en slang från insuget till den

softmuppen
14 april 2009 · 224 Inlägg

jo den e kopplad på insuget men innan jag hade t04e agget i bilen så va org dumpen kopplad på en som sitter på insuget men går till någon sorts *klocka* men har jag den på det vakumet så funkar det inget bra alls då ökar grund laddet till ca -0,5 istället för -0,8 plus att turbon laddar helt galet då

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang