3395
Sök

Mer Muller Med 3 Tum Istället För 2,5 Tum!!

5 Inlägg
1 april 2006
Trådstartare
Har en Toyota Celicia - 90 med två och en halv tums rostfritt hela vägen utan främre dämp och en dubbelpipig slutdämp.. Problemet?! är jag vill få mer muller..
Brorsan min har en honda prelude med samma system fast en enkel pipig slutdämp och han får mer muller än mig..  jag vill lösa det på något sätt.. vi lämnar in dom till Uppsala avgasteknik å dom vet inte riktigt heller å ger olika svar varje gång man ringer.
Nån måste veta lite mer här som kanske har mer erfarenhet..
Jag hade tänkt mig att nu byta till 3 tum hela vägen, strunta i främre dämpen som jag har nu å sedan byta till ett enkelpipit slutrör som är stoooooOOort, det största var det! vad säger ni?! Kanske lägga till ett extraktorgrenrör också? hmmm... Svåårt...

214 Inlägg
1 april 2006
duracellen30 skrev:
Har en Toyota Celicia - 90 med två och en halv tums rostfritt hela vägen utan främre dämp och en dubbelpipig slutdämp.. Problemet?! är jag vill få mer muller..
Brorsan min har en honda prelude med samma system fast en enkel pipig slutdämp och han får mer muller än mig..  jag vill lösa det på något sätt.. vi lämnar in dom till Uppsala avgasteknik å dom vet inte riktigt heller å ger olika svar varje gång man ringer.
Nån måste veta lite mer här som kanske har mer erfarenhet..
Jag hade tänkt mig att nu byta till 3 tum hela vägen, strunta i främre dämpen som jag har nu å sedan byta till ett enkelpipit slutrör som är stoooooOOort, det största var det! vad säger ni?! Kanske lägga till ett extraktorgrenrör också? hmmm... Svåårt...

Grövre rör = mer muller..

Skippa främre burken och sätt den sista burken absolut sist och ha ett så rakt rör som möjligt smile

Då jävlar har du ett avgasljud som hörs, låter de för mycket, dit med en till fullflödesdämpare.

För du har väl raktigenom dämpare?

Adrenalin Junkie
113 Inlägg
13 september 2008
men kom ihåg att om du har för grovt rör så förloras effekt..

224 Inlägg
13 september 2008
nej ta bort bakersta o smäll dit 3tum då får du muller o lit emer *roligt* ljud

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
13 september 2008
Byt ut din nuvarande slutdämpare bara, då får du mer ljud wink Stoppa dit en japs eller helt enkelt någon mindre dämpare.

Forummoderator
9 299 Inlägg
13 september 2008
Köp en bil med V8?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

1 661 Inlägg
13 september 2008
Ni har ju 2 olika bilar också...alla bilar har olika ljud.
Skulle ha behållt ditt 2,5" om jag var du, ger bäst effekt på din bil.

Amatör
193 Inlägg
13 september 2008
Ta av dämparen helt så lovar jag att du hörs mest smile

Svetsare
3 150 Inlägg
13 september 2008
lossa grenröret lite   tongue

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Sök