Eftersnack: Elmia 2009

dumpiz_
11 april 2009 · 62 Inlägg

Kom hem från årets upplaga av bilsportsmässan på elmia för ett par timmar sen. funderade lite på vad folk tyckte om årets mässa? fordon,urval,stämmningen,företagen? hur summerar ni eran vistelse? //Dumpiz_

Senast redigerat av chrizz (11 april 2009)

BMW E39 "530i" (2001)
Saab 9000 2.3T "Hussein" (1997)
By_Alfzone
11 april 2009 · 679 Inlägg

Jorå tycker det var helt okej....

Svenzzon
11 april 2009 · 84 Inlägg

Mässan blir bara sämre o sämre, men de är ju på kvällen man ska va ute. A6 parkeringen var överfylld me gott folk som brännde gummi smile

TLO
11 april 2009 · 1 062 Inlägg

Alla säger att denna mässa blir sämre o sämre, men varför är den då så populär? Själv slutade jag intressera mig för den i mitten av 90 talet.

"You Go, we go!"
Zajpner Fritidsforskare
11 april 2009 · 344 Inlägg

TLO skrev:
Alla säger att denna mässa blir sämre o sämre, men varför är den då så populär? Själv slutade jag intressera mig för den i mitten av 90 talet.

Tror det har lite med tradition, och rädslan att missa något stort.

MVh//Robin.

Dom kallar mig Danino
Volvo 940 SE 2,3 LTT "Rigmor" (1995)
båge montör och hobby mekaniker
11 april 2009 · 2 672 Inlägg

blir väl mindre å mindre saker å kolla på å sånt tycker jag! men i övrigt bra!

hur blev det på A6 senare? polisen kom ju å körde bort alla typ runt fem tiden eller något! sad blev det mer senare?

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
expect1991
11 april 2009 · 1 814 Inlägg

Var min första o var jättebra, dock var det a hallen som lyfte hela min vistelse där, a-hallens glädje var kanske 95% av stället, alla andra var supersega. D-hallen var nästan deprimerande trots fina åk (jag gillar främst japs o tyskt). Mera av A-hallen o mindre av D-hallen!

C-hallen kändes tråkig den med, fast ajg gillar ju inte ens mc så tongue

Volvo_Mannen Volvoskadad
11 april 2009 · 6 017 Inlägg

båge skrev:
blir väl mindre å mindre saker å kolla på å sånt tycker jag! men i övrigt bra!

hur blev det på A6 senare? polisen kom ju å körde bort alla typ runt fem tiden eller något! sad blev det mer senare?

Poliserna var omringade av jävlar med folkmassor roll

Jonas
chrizz Administratör
11 april 2009 · 11 783 Inlägg

OK, vi gör ett nytt försök med en eftersnacktråd.

Personangrepp, förtal och andra utspel som resulterar att tråden spårar ur i irrelevanta diskussioner eller annat trams belönas med en varning. Allright? smile

Sakligt och vettigt framställd kritik är alltid OK, men håll nivån på det... (läs ovan).

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
KeeBoB
11 april 2009 · 4 Inlägg

A och B hallen var ju underbara och fan va snygga raggar tjejer det finns haha smile

Vrid upp din Bas och släpp aldrig din Gas ;) !
Volvo S70 2.5t "Röda mulen" (1998)
Ekis!
11 april 2009 · 1 210 Inlägg

TLO skrev:
Alla säger att denna mässa blir sämre o sämre, men varför är den då så populär? Själv slutade jag intressera mig för den i mitten av 90 talet.

Ja men kanske de är så att du känner att du gjort de hela? lr att åldern din säger näää jag behöver inte åka på Elmia längre..?

vad vet jag men jag tycker att Mässan var bra denna gång jag var ner2006 och 2007 och den var inte ens i närheten.. + att detta år så skakade man hand med många av byggarna och presenterade sig via Gorg Alias... detta gjorde att man "känner" varandra fast man dock inte gör det...

en gemenskap som är underbar!
Sen är ju Elmia startskottet till sommaren aktiviteter inom bilsport!

jag tycker att Elmia mässan är kanon! big_smile

Senast redigerat av Ekis! (11 april 2009)

Michis87
11 april 2009 · 39 Inlägg

Jag var ner till Jönköping och Elmia för första gången, visste att det var en stor händelse för året, men insåg inte att den var SÅ stor.

Jag var faktiskt riktigt besviken på det hela tills jag hittade till A-hallen.. Där spenderades den mesta av tiden tongue Så sjukt snygga bilar det finns (och bilägare (a) ) hahah..

Nej men på det stora hela riktigt bra. Åker ner nästa år igen!

Alla kommer någon gång dö, så varför inte göra det i 300km/h?
Volkswagen Lupo 1,4 "Josefin" (1999)
Lazurblau_Metallic
11 april 2009 · 127 Inlägg

man åker ju ner för träffen på kvällen, mässan är ju samma saker varje år

Jeebz
12 april 2009 · 540 Inlägg

Mässan va väl som vanligt. Mkt folk och mkt att titta på även om den inte är lika bra som förut. Efter träffarna på A6 verkar spåra ur. Folk slänger ölburkar på polisbilarna som kommer åkandes och sparkar sönder saftblandare på polishojarna. Som gjort för att reta upp polisen ännu mer.

Squadron
12 april 2009 · 1 833 Inlägg

Helt ok, kom dock inte in, efter vistelse utomhus, då jag inte fick någon stämpel? Där tog min elmia slut.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
Zippo_
12 april 2009 · 330 Inlägg

Squadron skrev:
Helt ok, kom dock inte in, efter vistelse utomhus, då jag inte fick någon stämpel? Där tog min elmia slut.

fan va segt hmm

jodå, var helt ok, som vanligt smile

var som roligast på kvällen smile

epic110 Golfare
12 april 2009 · 349 Inlägg

undrar hur många som ska gnälla över att det härjades med snuten nudå? visst, bilfolk har aldrig haft bra intryck där och kommer garanterat inte få bättre nu.. men det hjälpte ju? dom drog o vi fick va kvar helt enkelt..

kul att det händer lite, men nu ska väl alla som stod där o kastade pengar, burkar o glas sitta här o gnälla på att "alla andra" kastade.. tänk på att ni själva kanske skrek o härjade, det triggar andra..

jag tar ingen part eftersom jag inte bryr mej, kul va det o snuten höll på att bajsa på sig fast dom försökte se coola ut, det räcker för mig! smile

Volkswagen Golf GL "Råttboet" (1982)
Gawar
12 april 2009 · 113 Inlägg

epic110 skrev:
undrar hur många som ska gnälla över att det härjades med snuten nudå? visst, bilfolk har aldrig haft bra intryck där och kommer garanterat inte få bättre nu.. men det hjälpte ju? dom drog o vi fick va kvar helt enkelt..

kul att det händer lite, men nu ska väl alla som stod där o kastade pengar, burkar o glas sitta här o gnälla på att "alla andra" kastade.. tänk på att ni själva kanske skrek o härjade, det triggar andra..

jag tar ingen part eftersom jag inte bryr mej, kul va det o snuten höll på att bajsa på sig fast dom försökte se coola ut, det räcker för mig! smile

Helt på din sida.... Det var lattjo....

ichibon mmm, blåbärssoppa.
12 april 2009 · 616 Inlägg

epic110 skrev:
men nu ska väl alla som stod där o kastade pengar, burkar o glas sitta här o gnälla på att "alla andra" kastade..

Kan säga att jag numera är 38 spänn i småmynt rikare! Tackar! winktongue

Finns bilder och filmer på min sida, bland annat film då polisen omringades och folk kastade grejer. Tråkigt tycker jag, men även tråkigt att de inte kan "se mellan fingrarna" när folk träffas och vill ha trevligt. De höll sig ju faktiskt undan sedan så länge jag var där men då hade folk väl redan börjat droppa av...

/ichi
steifan DR!FTT3KN!K3R
12 april 2009 · 10 427 Inlägg

Var ju minst sagt lekstuga där på A6-parkeringen.
Tror jag var där fram till 18:30 iallafall wink

I övrigt var väl mässan ok.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang