Eftersnack: Elmia 2009

steifan DR!FTT3KN!K3R
12 april 2009 · 10 427 Inlägg

Squadron skrev:
Helt ok, kom dock inte in, efter vistelse utomhus, då jag inte fick någon stämpel? Där tog min elmia slut.

Skumt, tyckte dom var riktigt på hugget med att stämpla folk som gick ut.

BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
BMW 325i "M-Sport" (2006)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
Speed-devil
12 april 2009 · 15 Inlägg

Kan säga till er som kastade saker mot poliserna igår att det är beteende som detta som i framtiden skapar ett polisväsende liknade det som finns i USA, där man drar vapen vid vanliga trafikkontroller i ren rädsla för att bli attackerad eller dödad i jobbet.. Jävligt onödigt och omoget, dom gör bara sitt jobb. Vid vanliga bilträffar finns ingen anledning till polisbesök men så fort det skall "burnas" och "fjortisfestas" så har dom all rätt i världen att komma och kolla läget, det är ju deras jobb !!!

Poliser skall respekteras, jag förstår inte att någon vill bli polis idag med tanke på hur mycket skit dom får ta emot dagligen, dom är för mig vardagshjältar som kämpar mot massan, jag har aldrig haft ont av någon polis under mina 45 år, kan ju bero på att jag oftast följer lagen och inte kaxar mig mot dom, visst fortköringsböter har man ju fått ett antal gånger men det beror ju inte på polisen utan på mig själv och mina handlingar !!

Såg även bettende igår från vissa "raggare" som fick mig att skämmas för att åka amerikanskt.. som tur är var det mest "blöjraggare" i Volvos som stökande, Nördar.. Ni förstör för en hel kultur ni aldrig kommer begripa er på eller vara välkommen att tillhöra..

Väx upp för fan... Visdomsord från en "gubbe" som levt längre än er på denna planet !!

RB25DET
12 april 2009 · 4 Inlägg

Tyckte att det var riktigt trevligt i år. Var där på långfredagen. Tiden gick så jäkla fort bara, när man ägnade 20-30 min. åt varje bilbyggare. Härligt med så många visionärer på ett å samma ställe.
Och vad det gäller poliserna så tyckte jag nog att dom var minst lika intresserade av BILARNA.
Att dom vill kolla upp bilar som knappt hänger ihop, och även ungtuppar som tror att det är häftigt att utmana dom har jag full förståelse för. Elmia nästa år igen??  ABSOLUT:)

Datsun 1600 roadster "Fairlady" (1968)
lelleal
12 april 2009 · 1 150 Inlägg

Zajpner skrev:

TLO skrev:
Alla säger att denna mässa blir sämre o sämre, men varför är den då så populär? Själv slutade jag intressera mig för den i mitten av 90 talet.

Tror det har lite med tradition, och rädslan att missa något stort.

MVh//Robin.

kan hålla med där de är de första som händer på året men ja tyckte inte de va nått specielt i år ....och vrf ställer folk ut sina bilar år efter år ? roll fast a6 var skojj nån som vet vrf brandbilen kom ? big_smile

Senast redigerat av lelleal (12 april 2009)

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
frosth__ Team Kränghäng
12 april 2009 · 657 Inlägg

Speed-devil skrev:
Kan säga till er som kastade saker mot poliserna igår att det är beteende som detta som i framtiden skapar ett polisväsende liknade det som finns i USA, där man drar vapen vid vanliga trafikkontroller i ren rädsla för att bli attackerad eller dödad i jobbet.. Jävligt onödigt och omoget, dom gör bara sitt jobb. Vid vanliga bilträffar finns ingen anledning till polisbesök men så fort det skall "burnas" och "fjortisfestas" så har dom all rätt i världen att komma och kolla läget, det är ju deras jobb !!!

Poliser skall respekteras, jag förstår inte att någon vill bli polis idag med tanke på hur mycket skit dom får ta emot dagligen, dom är för mig vardagshjältar som kämpar mot massan, jag har aldrig haft ont av någon polis under mina 45 år, kan ju bero på att jag oftast följer lagen och inte kaxar mig mot dom, visst fortköringsböter har man ju fått ett antal gånger men det beror ju inte på polisen utan på mig själv och mina handlingar !!

Såg även bettende igår från vissa "raggare" som fick mig att skämmas för att åka amerikanskt.. som tur är var det mest "blöjraggare" i Volvos som stökande, Nördar.. Ni förstör för en hel kultur ni aldrig kommer begripa er på eller vara välkommen att tillhöra..

Väx upp för fan... Visdomsord från en "gubbe" som levt längre än er på denna planet !!

Håller fullt med dig...!

De är därför bilkulturen inte står högt i kurs hos lagens män och andra som styr..! tycker själv de är kanon skojj med burnande och annan buskörning men att gå till "attack" mot polisen är bara idioti..!

Ang mässan så tycker jag den va något tunnare iår än tidigare..!

Team Frosth
Car Custom & Tuning | carcustomtuning.se
Bjork OEM <3
12 april 2009 · 6 957 Inlägg

Woohoo, ny tråd med högre nivå tongue

Mässan var jag på i fredags, helt OK..bättre än 2008.

Vi var ett gäng på 5 bilar som drog till A6 igår (kom fram vid 19.15) jag visste att det kunde
vara mkt bilar, men så mkt? tongue Jäklar va maffigt big_smile

Liten kul grej var att stå och titta på allt folk, för så fort det burnades så flyttade sig en flock dit.
Såg ungefär ut som en flock myror på vandring tongue

Sen att kasta saker på Polisen? Kanon...bra intryck, pinsamt!

En annan sak vi tyckte var lite fräckt var ju borta vid Coop där alla stod längs med vägen
och på garaget, var lite F&F feelings där, var väl inte så megahäftigt att komma i Saaben, men
ballt var det, dock var jag nervös för att de skulle komma ngt flygandes på bilen av en "anti-saab"
människa, men jag klarade mig tongue

Jag kommer tillbaka till A6 nästa år, GARANTERAT big_smile

Sen åkte vi vidare mot nattliga aktiviteter neråt Torsvik, vi var ju bland dom första...
stod och frös sönder i skogen tongue

Mvh

Senast redigerat av Bjork (12 april 2009)

OEM <3
Volvo_Mannen Volvoskadad
12 april 2009 · 6 017 Inlägg

En rätt kul bil på mässan var ju Saaben med "motor av okänt ursprung" haha ;D

Jonas
supratjejen Toyaddict
12 april 2009 · 241 Inlägg

Tyckte mässan var bra! Lite trångt på förmiddagen men det blev bättre senare.

Däremot måste jag säga att efterträffen var en katastrof!! Det började väl hyfsat bra på A6 men senare spårade det ur totalt. Fattar inte varför folk måste supa sig redlösa på en bilträff och bete sig som svin!?

När vi var nere på coop-parkeringen där det sladdades tänkte jag hela tiden att snart händer det nåt! Snart blir nån bil påkörd, eller ännu värre en människa!yikes

Och när jag återvände till min bil efter 5 min upptäckte jag att några fulla jävla idioter (varav en naken!!?) hade börjat lasta ur skräp ur sin bil och använde min nylackade bil som avlastningsbänk!! Blev så jävla förbannad! mad Vilket folk det finns!

Jag har varit på många bilträffar och sett hur det kan spåra ur, men när man inte ens vågar lämna sin bil utan tillsyn har det gått alldeles för långt!! Alkohol och bilar passar inte ihop. Tror inte ens alla som körde var nyktra heller sad

Mazda RX7 Turbo II -88
Toyota Corolla Tsport -05
Toyota Supra turbo mkIII -89 R.I.P
Bosse89
12 april 2009 · 30 Inlägg

blir mindre o kolla på, för lite bilar...

Ford Flesta ST "Lillen" (2006)
mensi
12 april 2009 · 177 Inlägg

dumpiz_ skrev:
Kom hem från årets upplaga av bilsportsmässan på elmia för ett par timmar sen. funderade lite på vad folk tyckte om årets mässa? fordon,urval,stämmningen,företagen? hur summerar ni eran vistelse? //Dumpiz_

hej. hur länge pågår elmia? är det fram tills i morn? vilka tider gäller?

vullen Mr White
12 april 2009 · 1 072 Inlägg

Tyckte den var helt ok. Var in i alla hallar förutom den hallen där motorcyklarna stog mm. Men mest me ös och så var de nog i A-hallen smile

Volvo 945 LTT "Smink by Hällsjö Styling" (1997)
Chevrolet impala ss cab "no kebab tuning" (1965)
funkaraoke
12 april 2009 · 12 Inlägg

Vart helt OK för min del mycket, fina bilar att titta på! Allt blev så mycket mer intressant efter man åkte vidare till A6:an efter att man har trängts runt i massa utrymmen fullt med folk. Det skulle vara ganska trevligt om dom som var på plats kunde lägga upp lite bilder och filmer som togs ifrån den underbara tiden...

Varför inte använda sina bilar till det dom är till för! GASA SOM FAN.....
Seat Ibiza "Burnout Competition Car" (1994)
BMW E36 325iM Coupé "Beamern" (1993)
Toyota Supra Mk3 3.0 Turbo "Streetrace Car" (1989)
Tottii Audiskadad
12 april 2009 · 1 287 Inlägg

För min del va det kul, stor händelse, men dessvärre besviken på bilarna där inne... hmm
mycket sevärdheter, skoj, mycket folk, mycketbilar å förbaskat fint väder.... kunde inte bli bättre....big_smilesmile
tyvär skulle jag varigt kvar å sett racen, men dom andra ville hem... får bli nästa år...!!smile

p.s.
köerna var förjäkliga.... motorvägen var hur lång som helst...i de fanns IDIOTER som trängde sig in före alla andra som stått hur länge som helst..... låste en jäkla idiot med en VIT evo... beklagar bara på såna stolp skott... (fanns fler som honom)

hemvägen verkade det som alla vägar hade låst sig, stod helt still 30+, men sen råkade jag hitta en väg ut åt andra hållet å de flesta som såg mig tog den med....vet någon varför det stod helt still?

# Tobias Lundin / 80 sportquattro sedan bygge !
Följ gärna projektet här:
https://www.facebook.com/groups/458659997514331/
Sponsorer: Spacer.se :)
Volvo_Mannen Volvoskadad
12 april 2009 · 6 017 Inlägg

Tottii skrev:
p.s.
köerna var förjäkliga.... motorvägen var hur lång som helst...i de fanns IDIOTER som trängde sig in före alla andra som stått hur länge som helst..... låste en jäkla idiot med en VIT evo... beklagar bara på såna stolp skott... (fanns fler som honom)

hemvägen verkade det som alla vägar hade låst sig, stod helt still 30+, men sen råkade jag hitta en väg ut åt andra hållet å de flesta som såg mig tog den med....vet någon varför det stod helt still?

Kom till mässan senare och åk hem senare så slipper du i princip alla köer och helveten tongue

Jonas
LeLuke
12 april 2009 · 185 Inlägg

Det var helt okej, man skall inte ha för höga förväntningar, det är ju "bara" bilar som står stilla.
Är dock förjävligt med dessa fulla människor, kl 2 på dagen!

GurraG INGET ANNAT!!
12 april 2009 · 1 725 Inlägg

mässan va för jävla mycke folk enligt mig.. sen där på kvällen blev det ju ett jävla ös.. visst kasta grejer på polisen va riktigt dumt särskilt glasflaskor som flög genom luften.. Och det där med att brandbilen kom antar jag va för att det va en 740 som började brinna?

Tottii Audiskadad
12 april 2009 · 1 287 Inlägg

Volvo_Mannen skrev:

Tottii skrev:
p.s.
köerna var förjäkliga.... motorvägen var hur lång som helst...i de fanns IDIOTER som trängde sig in före alla andra som stått hur länge som helst..... låste en jäkla idiot med en VIT evo... beklagar bara på såna stolp skott... (fanns fler som honom)

hemvägen verkade det som alla vägar hade låst sig, stod helt still 30+, men sen råkade jag hitta en väg ut åt andra hållet å de flesta som såg mig tog den med....vet någon varför det stod helt still?

Kom till mässan senare och åk hem senare så slipper du i princip alla köer och helveten tongue

jo du har så rätt! men åkte "karavan" från mantorp!smile dryga 250 bilar...så va lite svårt där...
men hemvägen brukar itne vara så jobbig som igår!wink

# Tobias Lundin / 80 sportquattro sedan bygge !
Följ gärna projektet här:
https://www.facebook.com/groups/458659997514331/
Sponsorer: Spacer.se :)
_Jonex_ Byggare Behm
12 april 2009 · 562 Inlägg

Speed-devil  : Tack för dina kloka ord, det värmer då jag är en av dom som VILL bli polis och göra nytta
i dagens samhälle.

Dom gånger jag blivit stoppad eller konfronterad av polis så har jag varit rak och trevlig , dvs har man en
bra attityd och pratar med polisen så klarar man sig oftast.
Förstår varför polisen allt oftare kastar ner folk i marken som bara står och hoppar och skriker mot dom.
Hotfullt beteende kallas det.

Nog om det.  Var ned till Elmia igår, bästa Bilsportmässan på flera år,  mycket fler bilar och projekt och mindre företagsmontrar än tidigare år gjorde mässan bättre .
I år stog bilägarna/byggarna brevid bilarna och svarade på frågor, tidigare år stod bara bilarna där, inte lika intressant att försöka se allt jobb som är nedlaggt då.
Och aldrig har bilstylingen varit så billig på mässan som i år, köpte japsdämpare som skulle kostat mig 1000 kr + frakt ,för 520 kr på mässan. Snacka om fynd.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.
GOLDEN Golden Gross Owner
12 april 2009 · 312 Inlägg

Tyckte helt A-hallen va det bästa på hela mässan. Synd bara att fler bilar inte hann att komma in till bromsbänken.

En riktig besvikelse var att komma ut ifrån mässan till en parkering som ser ut som en stor jävla soptunna. Hoppas att det kommer sättas lite hårdare kontroller på vad som försigår på parkeringen under mässan till nästa år. Tror inte någon tycker om att köra genom krossat glas.

Annars en helt ok dag.
Men synd att det inte blev så mycket körande på A6.

Senast redigerat av GOLDEN (12 april 2009)

JockeRX7 KTM 660
12 april 2009 · 537 Inlägg

Det blev ju en riktig toppen dag igår. Bilar hela dagen.
Men som vanligt så är det så himla mycket folk på elmia så man får tränga sig fram hela tiden.
Efter träffen på A6 var riktigt nice den med.

Hela polis grejen där var nog rätt så onödig från bådas sidor.
Tycker på ett sätt att dom fick skylla sig själva när dom ska åka in o spela tuffa bland så mycket folk.
I början så stod dom ju bara lite här o där på parkeringen då var det ingen som brydde sig om dom.

Men en riktigt kul dag hade ja iaf.

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang