Merca a140 varningsblinker. blinker samt centrallåset går ej att öppna

vromm-emma
13 april 2009 · 1 Inlägg

hej....jag har en mercedes  140 elegans från 1998 som har gått bra under lång tid, ända tills nu. Jag parkerade som vanligt igår, men idag fungerade inte centrallåset, så jag låste upp manuellt och då märker jag att även blinkern och varningsblinker ,inget ljus till instrumentbrädan bakrutetorkaren bak likaså och så kommer jag inte in i tanken. jag vet att det finns en nödöpnare till den....Är det inte för mycket fel för en säkring? jag har svårt att förstå instruktionsboken oxå för den är inte på svenska och är allmänt krånglig..Inte någon granne kunde tyda den heller............Tacksam för råd.......

henke_99 Offroad Racing
13 april 2009 · 3 122 Inlägg

Börja med att kolla säkringarna.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Blue-Angel Statligt anställd
13 april 2009 · 215 Inlägg

Det är inte så att larmet har gått under natten då den har varit parkerad. så att batteriet är slut. Låter i alla fall som att det skulle kunna vara det i mina öron...

"Subaru is to World Rally Cup what Ferrari is to Formula One."
-Rick Crosson, vice president of marketing for Subaru of America.
Rquired Allmänt envis
13 april 2009 · 12 512 Inlägg

Underskatta aldrig en modern bils elsystem, det är något övernaturligt över det rent ut sagt. Tex om en kabel till bromljuset inte sitter ordentligt startar inte vissa av Toyotas modeller, eftersom bromljuset är en del av startspärren. Och på tex en Volvo V50 startar den inte utan vänster backspegel (som innehåller en tempsensor). Allt hänger ihop helt enkelt smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang