Inför: Sollefteå Big Meet & Cruising 30/5 (mer info tillagd..)

soyd
16 april 2009 · 1 853 Inlägg

http://img27.imageshack.us/img27/5710/bigmeet.jpg
Sollefteå Big Meet & Cruising Lördag 30/5 2009

Utställningen under dagen 10:00-16:00

Gratis för förare och bil

Besökare: 30:-

Du som ska vara med i Krantz Challenge anmäler dig på plats och det är kostnadsfritt

På området finns det möjlighet att köpa hamburgare och ett antal andra försäljare finns på plats.


Information/kontakt : Jonne Nordin 0620-166 03, 070-578 10 01, jonne.nordin@telia.com

http://www.smf-solleftea.se/
http://bigmeet.smf-solleftea.se/#home

Plats: Sollefteå Camping Risön. http://www.solleftea-camping.se

Glänsande amerikanare rullar "varvet" genom staden under kvällen. På dagen är det utställning av bilarna på Risön.

Nytt för i år är:

Krantz Challenge. som Lars-Åke Krantz drog igång på Hotingträffen i fjol. Denna tävling kräver ett stort fält där två bilar glider in samtidigt från varsitt hörn, visar upp sig och parkerar vid scenen. Därefter röstar publiken och vinnaren går vidare och kvalificerar sig för att möta en ny utmanare i stegen. Utslagstävlingen fortsätter till man har en slutlig vinnare. Det blev en publiksuccé i Hoting och det ska bli en serie i år med tävlingar på flera orter. Visst skulle det vara kul att få vara med på detta?

Och möjligheten för ett 20 tal Euro/Japs bilar att ställa ut. Dessa nomineras och omröstning sker.  mer info på länken nedan:
Intresseanmälan att ställa ut med euro/japs under Sollefteå cruising
har du en speciell bil och vill ställa ut den?, gå in och gör en anmälan om intresse..

Listan med nyare bilarna som är anmälda max 20:

1. Elis - C70 t5 cab (?)
2. ponjon - Volvo S70
3. Mordiiax - Honda Civic
4. Jörgen - V70 D5 ocean race
5. Team Karlsson - Saab 99
6. scream__2 - Honda Accord
7. sebastian m - Volvo 850R "V70"
8. Soyd - Golf GTI
9. Tjarniz - Peugeot
10. Piranhas bror - Toyota Aristo
11. Insane - 200sx
12. Karlsson - Golf
13. Anders Edström - BMW E36 cab
14. Larre - BMW E46 Coupé
15. Lollo - Volvo V70
16. Daniel Nilsson - Golf
17. Frisse - 3000GT
18. Andreas - Supra MKIII
19.
20.


Anmäl dig här om du vill ställut din bil, fåtal platser kvar nu!!!


Hitta hit


Varmt välkomna! smile

Den som vet något mer kan ju fylla i det i tråden

Senast redigerat av soyd (29 maj 2009)

Tomten Tomten
26 maj 2009 · 1 065 Inlägg

kanske kommer )(

BMW 525i Touring M-sport "Familje Edition" (2002)
Chevrolet Impala 4dr HT "Pimpala" (1968)
Jurk
26 maj 2009 · 85 Inlägg

Östersund på dan, solle på kvällen för mej smile

Odmark
26 maj 2009 · 63 Inlägg

Självklart man ska dit smile

DeeJay_R Märkestekniker
27 maj 2009 · 289 Inlägg

ja tror inte att de är värt att åka dit för oss med stylade bilar.. de finns 1 väg att köra på där och den kommer sääkert bara amerikanare få köra på..

soyd
27 maj 2009 · 1 853 Inlägg

nja... men om du anmäler dig på compello att du vill ställa ut bilen så kommer du får åka crusingvarvet. kostar en 100kr tror jag...

/mvh soyd

halvorsen
27 maj 2009 · 511 Inlägg

Få ditt stylade bilar med!!! jag vill se vackra pärlor med och inte bara fetta amerikanare,

helt klart där på lördag!

Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX
BMW 525iM "White meet Black" (1993)
soyd
27 maj 2009 · 1 853 Inlägg

Jag tycker det kan vara kul att v i får chansen att visa upp några nyare bilar med på risön på dagen.

Men sedan om de som ställt ut sin bil på dagen, får köra crusing varvet eller ej. Spelar ingen roll för mig jag kommer inte vilja köra det endå...

På förra årets crusing parkerade jag på strures gatukök och skulle snacka med Mordiiax och Arson. Jo vad händer inte då ett gäng yngre ungdomar kastar sina mat/mat rester och drickes burkar på min bil... som tur vart det inga märken på bilen men hur kul är det liksom sad

Så jag skulle inte vilja ge mig ut i folk havet bland 300 fyllon med en glas flaska i handen som inte uppskattar folk med bilintresse av mordärnar slag, tyvärr... hmm

/mvh soyd

mange_240
27 maj 2009 · 1 562 Inlägg

tycker de låter lite fel med en crusing med nya bilar men man får se hur upplägget är det kan ju funka,

Mordiiax
27 maj 2009 · 77 Inlägg

Som sagt, vi kommer att få ställa ut med 20st moderna euro/japs bilar som även kommer få köra varvet senare på kvällen.
Ta chansen att regga dig nu på Compello.se och anmäl dig om du har en bil som passar! För vi har lite svårt att få ihop bilar själva nämligen...

Däremot så kommer jag inte kryssa med min direkt med tanke på att jag vill ha bilen i bra skick även dagen efter tongue

soyd
27 maj 2009 · 1 853 Inlägg

Om det finns platser kvar så kan jag kolla med en kamrat som nyss köpt sig en Opel Astra OPC om han vill ställa ut den....

samt om zleed vill ställa ut sin Porsche 996

men ska höra mig för med dom, om dom är sugna åter kommer...

/mvh soyd

tjarniz
27 maj 2009 · 361 Inlägg

kommer det finnas tillgång till ström där förresten ?smile

Mordiiax
27 maj 2009 · 77 Inlägg

Älven är ju ganska ström, men annars tror jag det är dåligt. Ska kolla upp det dock!

EDIT: "Det beror på vad du behöver" fick jag som svar. Gissar att det är till en batteriladdare kanske? Med skarvsladd så ska det isf funka.

Senast redigerat av Mordiiax (27 maj 2009)

Rerra
28 maj 2009 · 54 Inlägg

Jag å tjejen ska dit me Calibran ifall det hinns då båda jobbar, annars ska vi dit (y)

Be Quick Or Be Dead
Volvo V70n (2001)
devilspath junsele
28 maj 2009 · 248 Inlägg

klart man ska dit..party,party!

soyd
29 maj 2009 · 1 853 Inlägg

Bara 2 platser kvar nu för dom mordärnar bilarna, så anmäl dig nu!!!!

och spana in vädret på lördag mina damer och herrar big_smile



http://img32.imageshack.us/img32/6555/vaderw.jpg

/mvh soyd

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
30 maj 2009 · 5 753 Inlägg

Lutar åt att vi kanske kommer ner på kvällen, isåfall blir det i Granadan, men eftersom det inte är en veteran så blir det att parkera och gå och kika smile

Men som sagt, inget säker, bara eventuellt smile


Har ju för övrigt släkt i sollefteå så man kanske kan få träffa på nån släkting också om man har tur big_smile

Senast redigerat av _Glenne_ (30 maj 2009)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
31 maj 2009 · 5 753 Inlägg

Japp, vi hamnade i sollefteå med Granadan ikväll endå.. Kanske nån som såg oss?

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
WeDo
31 maj 2009 · 3 390 Inlägg

Skapa gärna en Eftersnack-tråd och fortsätt disskutera där.

MVH

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang