1812
Sök

Långtids Projekt: opel omega : nu bilen ute!

SpikeHead
3 augusti 2009
Ja jo vi får se hur de blir om ett tag framöver..
måste ju hinna glida lite i pärlan innan vintern är här wink

Green Street Elite
676 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
ekma-n - tackar smile

Rquired -  hehe det är ju inte bara den som ska lackas om smile men jag tog kort på den för att visa vad jag håller på med för tillfället smile men på bilderna kan man även se att jag har slipat o lackerat ( ah det kanske inte syns att jag har slipat men jag vet att jag gjort det smile ) nästan alla plast detaljer smile har bara b-stolps skydden kvar att slipa o lackera resten e gjort smile eller ja grundlackerat iaf smile

SpikeHead jo du ska ju ut o glida så mycket som möjligt! smile

4 663 Inlägg
3 augusti 2009
blev rymt med dioderna i taket big_smile

Green Street Elite
676 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
Saab_Robin - tackar smile

SpikeHead
3 augusti 2009
fan har varit ute och glidet runt hela dagen idag smile
gissa om att de e gött wink

449 Inlägg
4 augusti 2009
Woopsie!
Pax att vara nummer ett att du ska piffa upp spaken lite lol tongue

Green Street Elite
676 Inlägg
5 augusti 2009
Trådstartare
Supra-Alex - hehe alex ^^ men din spak e väl förbannat trevlig iaf? ^^

Fan ingen annan som har kollat in " the progress " så att säga? fan lägg lite fina kommentarer smile

4 663 Inlägg
5 augusti 2009
paradyne skrev:
Supra-Alex - hehe alex ^^ men din spak e väl förbannat trevlig iaf? ^^

Fan ingen annan som har kollat in " the progress " så att säga? fan lägg lite fina kommentarer smile

hehe ok here you go  FAN va bra de blir wink

CalibraDanne
5 augusti 2009
Hej Andreas! Kul att det händer lite med bilen! Jag har fått upp en hemsida nu www.danielsrostlagning.se.
Kommer upp lite bilder på tidigare jobb snart. Kan du kika på sen smile

Green Street Elite
676 Inlägg
6 augusti 2009
Trådstartare
Saab_Robin -  tack för den fina kommentaren wink ^^

CalibraDanne - härligt att du tycker det! smile såg riktigt fint ut smile får se när jag klontaktar dig senare då smile

MVH

CalibraDanne
6 augusti 2009
ja klontakta mig sen smile

27 Inlägg
7 augusti 2009
Måste bara säga grymt bygge. Något man inte ser varje dag så.

O vart riktigt läckert med dioderna i taket.
Har fått mej egna ideer tack vare din tråd. Detta kommer jag följa.
Men sak till det där med motor. Skippa 4Cyl o kör på 6:a.
Mycket finare ljud i dem samt kraft på ett annat sätt. Har du stressfläkt så blir det ännu mer kraft.
Men ja som sakt en tanke bara så...

Green Street Elite
676 Inlägg
7 augusti 2009
Trådstartare
Socker_conny - hehe tackar smile

jo om man bara hade haft dom pengarna till en 6a hade jag självklart stoppat i en sån smile

27 Inlägg
7 augusti 2009
paradyne skrev:
Socker_conny - hehe tackar smile

jo om man bara hade haft dom pengarna till en 6a hade jag självklart stoppat i en sån smile

Jo det är väl så vet hur det känns. Är på jakt nämligen själv efter sexa o drivlina till min. Har talat med SFRO så klarar jag mej med gamla R32 motorn på 240hk o 4*4 driv. Men bilen måste väga ca1240 när jag väger in den hos bilbesiktningen. Men motorn är nog bara orginal tills dess att bilen är reggad med den motorn i så...

Men kikar i med jämna mellan rum här o kikar hur det går för dej. Kommer kanske inte skriva jämt. Jag är nog inte ensam att göra så. Men visst roligt när man får berömm tongue

Green Street Elite
676 Inlägg
8 augusti 2009
Trådstartare
Socker_conny - hehe du får dra ihop en tråd sen om den så man får se hur det funkar för dig big_smile
du är så välkommen att kika in i tråden ^^
verkar faktiskt vara ganska många som kikar in utan att skriva nått tongue nära 13000 gånger har folk kollat in tråden så ^^ dock inte lika många kommentarer hmm hade varit kul som faen big_smile
Senast redigerat av paradyne (8 augusti 2009)

SpikeHead
8 augusti 2009
Tjenare mannen!
Här de hänt något nytt i veckan da?
Själv ska man straxt i väg och skruva mx-5 big_smile

Green Street Elite
676 Inlägg
8 augusti 2009
Trådstartare
SpikeHead - ne tyvär så har det inte gjort det, har haft mycket annat tyvär hmm men ikväller så ska det nog på faan att man ska ta sig ut oavsett omständigheter smile
härligt! big_smile va äre du ska skruva då big_smile^^

Green Street Elite
676 Inlägg
8 augusti 2009
Trådstartare
haha kunde inte låta bli o ladda upp denna ^^ sjyst text på en taxi bil tongue ^^

https://www1.garaget.org/gallery/archive/65966/731967_5dy6kf.jpg
ingen deg... ingen bulle !

SpikeHead
10 augusti 2009
hehe.. blev de något skruvat da wink
Ja du jag slängde dit mina coillovers och och byggde stereo big_smile
och skoja inte att den blev låg först yikes
kom nett och jämt ur garaget med lite fina släpp spår i gräset XD

Green Street Elite
676 Inlägg
10 augusti 2009
Trådstartare
SpikeHead -  jora förfan smile dock massa bekymmer hmm skulle sätta på 3000 bromsarna bak smile
men när jag skulle ta av hjulet från naven så gick det inge vidare, dom sletna gammla plåtfälgarna har fastnat runt navet hmm har kört med 556 och wd40 nu ett par dar men inte funkat alls, har tillomed stått med gasolbrännare o försökt värma plåten runt navet på fälgen så det skulle släppa men icke hmm så nu har jag lite o stå i ^^ sen ska jag försöka få på huven så snart som möjligt o svetsa böseblick  och börja svetsa igen där det va rostigt under batteriet smile så har en del o göra med andra ord ^^ dock inga bilder hmm inge intressant på g ändå så ^^

Sök