_tedde88_
LaddtrycksMissbrukare
22 april 2009
· 355 Inlägg
0rr3 skrev:
_tedde88_ skrev:
på tal omd et där med stakarna..
kör du med en B230ET så ska du inte ladda över 1 bar för att vara på säkra sidan
kör du B230FT/FK så är det många som laddat 1,5bar utan minsta problem (dock så måste ju en hel del andra åtgärder vidtas om man vill upp där och gröta)
så du ligger på säkra sidan ganska länge till
men "andreas940"s setup verkade reko. där har du nog ett bra recept på en driftsäker men endå rolig motor.
på tal om kam så kan jag rekomendera A-kammen.. visserligen har jag inte en aning om vad en VX3kam kan kosta, men jag gav 100:- för en A-kam på skroten. så den är överkomlig och ska funka minst lika bra som VX3kammen, men det kanske är en smaksak som en del säger
Tackar för den upplysningen tedde. Då tror jag att jag följer Andreas940´s setup med några fler modifikationer:)
Hur ser det ut nu då?
A-kam
3"Lmm
S60r spridare
Chippa tändboxen
Btr
t5 turbo mitsubishi agget
3-tums dp
Rensa katt
Efter allt detta höja laddet till 1.1bar
sachs koppling med 712 tryckplatta
Vilken effekt borde jag landa på? vet att kopplingen inte gör något men den behövs för att kusarna ska pressas ner i marken och inte smita på vägen dit. Kan det med denna setup bli dags att förstärka m90 lådan?
vilken effekt du kommer upp i beror dels på hur pass fräsch motor du har, om den inte varit isärtagen sedan den var ny så bör du renovera den innan du trimmar den.
om du vill ha 300+ påsar så finns det en tråd på TPC forumet som någon lagt upp där det står vad man ska göra för att bänka 300hk i en B230. och tyvärr är det mer saker som behöver göras än vad folk tror.
dock är det inte ett svindyrt ingrepp.
M90 lådan håller en stund till. se till att inte missa växlarna bara för det är det som dödar dem (om man inte vrider sönder dem, men där är du inte än)
men om du har en nyrenoverad motor med en bra förbränning så får du ju helt klart mer effekt än med en som inte är renoverad. det bästa är att hitta någon som har kör sin bil i bromsbänk med ungefär den setupen du vill ha. det kommer skilja, men du får iaf en uppfattning
och tänk på att katalågtrim inte funkar. man kan inte räkna på att "chipet ska ge 45hk, kammen ger 20hk, avgasröret ger 10hk, luftfiltret ger 10hk, turbon kommer från en v70r och ger 30hk så jag borde ha 300 nu". men det visste du nog redan
Senast redigerat av _tedde88_ (22 april 2009)
Den Som Syns Är Aldrig Snabbast