GARAGET.org, den ultimata sidan för den svenska avundsjukan?

AlvereZ
22 april 2009 · 787 Inlägg

Tubriken skrev:
Intressant tråd. Ibland så kan folk som har en porche eller annan miljonbil få 5or på rad. Fast han inte har lagt nå tid alls på den. Sen har vi (som mig volvo åkare) som lägger ner mer tid än vad folk tror på bilarna å får 1or? Eller De som bygger ljud å får 1or för att bilen ser rostig ut fast grundprincipen är den att stilen är sån..  Så frågan är ju.. Ska man bojkotta systemet istället. Å Ta den bil som är mest besökta varje månad.

Hmm, nej för man behöver inte göra något med en porsche eller annan miljonbil, dom duger som dom är smile

Låt folk rösta som dom vill, varför haka upp sig på betyg?

Ja den svenska avundsjukan är hemsk.

Svensken borde bli mer glad öppen och hjälpsam och sticka hål på sina små bubblor som dom lever i!

Hade nåt bra att skriva men jag äter samtidigt så jag glömde bort vad jag skulle skriva, haha .

tongue

pattilatti2 Billjuds fanatiker.
22 april 2009 · 2 853 Inlägg

evilaudio skrev:

Tubriken skrev:
Intressant tråd. Ibland så kan folk som har en porche eller annan miljonbil få 5or på rad. Fast han inte har lagt nå tid alls på den. Sen har vi (som mig volvo åkare) som lägger ner mer tid än vad folk tror på bilarna å får 1or? Eller De som bygger ljud å får 1or för att bilen ser rostig ut fast grundprincipen är den att stilen är sån..  Så frågan är ju.. Ska man bojkotta systemet istället. Å Ta den bil som är mest besökta varje månad.

fast de kvittar ju om man har lagt mer 100.000 timmar å 20 mille på bilen.. den kan ju se ut som skit iaf.


finns en hel del som tycker min jetta ser ful/för mycke ut men eftersom de inte e DOM som ger mig spons till mina byggen så kvittar de...   utan alla bra sponsorer skulle ja aldrig kunna bygga bilar i den klassen.

sen om "ove" på 17 år från norraste norrland ger mig en etta för att ja inte byggt på en 740 kvittar för mig del.

Amen big_smile

Casy vinnarskalle!
22 april 2009 · 907 Inlägg

Jag brukar oftast rösta på BMW-bilar eftersom jag själv äger en. Betyget varierar beroende på hur snygg/smakfull bilen är, inte hur mycket mek-tid som är nedlagt. Och bilar som jag inte är intresserad av brukar jag inte rösta något på.

Egentligen ska man nog inte ta betygsystemet så värst allvarligt. Folk kommer alltid ha olika tycke och smak om andras bilar.. inget att göra åt. "folk som vänder sig om på stan" värderas högre smile

BMW M3 "Crisis" (2002)
evilaudio
22 april 2009 · 16 195 Inlägg

de "roliga" e när man läser på folks sidor å dom skrivit i sin info.

"1or och 2or tolkar jag som avundsjuka"

sen äger killen nån gammal sur merca 180 diesel.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Ghost_Face
22 april 2009 · 517 Inlägg

Vem fan bryr sig om sina betyg egentligen!? Jag trodde det bara status-kåta lunarstormare som lever för sånt där.

Personligen har jag slutat rösta för länge sedan, för jag tror beröm och positiva kommentarer väger mer än alla siffror i världen. punkt slut!

Muttley
22 april 2009 ·

jag är mest svartsjuk på de som skriver i forumet, som i princip bara skiter i att använda sin egna förmåga att att använda sök knappen som vi försöker få folket här till att använda. men de är väl inte värt att påpeka det.

De som gnäller över att de får 1or på sina bilar är sådana som inte tåler att få ett dåligt betyg. De är ju inte en utställning direkt de här.

Betygsättningen liknar här något som var på vallåkra när man fick smsa in vem man rösta på, så vann en överrutten ful van eller vad fasen de var.

Evigt tjat om betyg=)

för att tilläga till ts. Du har för fan bra betyg på dem bilarna:),

och för att gnälla lite, så är jag en av de drabbade som fått massa 1or och 2or. men icke bryr jag mig ett skit om det=)

Senast redigerat av tkd_rille (22 april 2009)

pattilatti2 Billjuds fanatiker.
22 april 2009 · 2 853 Inlägg

evilaudio skrev:
de "roliga" e när man läser på folks sidor å dom skrivit i sin info.

"1or och 2or tolkar jag som avundsjuka"

sen äger killen nån gammal sur merca 180 diesel.

tvungen att citera. lev me det wink hihi

men på allvar, om det inte är avundsjuka va fan är det? nån som skrev någe om meningsolikheter, sure..

Alla älskar inte opel, inte heller porsche, eller merceders.

Men om man ska jämföra en röst på volvo 240 vs merca amg. så får amg en 2a, samt volvon en 5a.
Vad beror det på? nu är det ju inte i alla fall det är, så men i väldigt många.

Har man en stereo på 5lax biltema högtalare, en 12" under motorhuven då får man automatiskt höga poäng då de flesta verkar vara eparaggare tongue

Jag är inte så brydd själv, men jag ser ju hur folk röstat på andra, och ja vi tkr olika, men endel, har man faktiskt förståelse för att shit vilket jobb de lagt ner. även om ja inte älskar 240 så kan ja ge en 240 höga poäng om de är ett seriöst bygge.

Så jag röstar 5p på att de handlar om avundsjuka. Brist på annat att göra, samt småungar som inte vet någe annat än att deras biltemabas är kung of rock n roll tongue

Senast redigerat av pattilatti2 (22 april 2009)

TMW-Performance Avstängd
22 april 2009 · 914 Inlägg

När jag betygsätter en bil kollar jag på puts, finish, helhetsintryck osv

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!
KingWS6 TACS Medlem
22 april 2009 · 457 Inlägg

epapower skrev:
Finns säkert flera trådar med detta men vill bara höra när ni röstar på en bil, va är det som påverkar eran röst? Tittar ni på märke? skicket? hur dyr den är? Berätta för mig..

Anledningen till att ja undrar är att så fort man kommenterar något på en tråd och inte håller med alla andra då börjar ettor dimpa in.. Tycker det är fel för gillar man inte de ja skriver i tråden kan man väl istället kommentera det ja skrivit. Nej istället rösta man en etta på bilen..

Är det den svenska avundsjukan som uppkommer eller va händer?

Lite OT:
"Svenska avundsjukan" används som skäl till varför mycket är fel här på gorg, ofta i sammanhang där den inte bör anges som skäl. "Hämndröstningar" för att visa en ståndpunkt mot personen som äger bilen är inte ett sånt fall där avundsjukan spelar in.

Och i de presentationer där det står: "Jag ser alla 1:or och 2:or som ett bevis på den svenska avundsjukan." Var har de sin ståndpunkt egentligen, när det några rader ner syns att de själva röstar ettor?
Är deras egna bil för fin för att någon ska få tycka den är ful? Står de själva över sina värderingar som de försöker rätta in alla andra efter?

Det är inte avundsjuka, det är ren och skär jävelskap! Tål man det inte så sticker man inte ut hakan. Ger man sig in i leken då får man leken tåla. Tråkigt men sant. Gorg-jävlarna finns överallt, vem bryr sig?

Jag röstar efter eget tycke på alla bilar, oavsett märke. Dock blir det fler betyg (märk väl: ej bättre!) på jänkare då det är dessa jag aktivt söker upp här på gorg.

Puss!

AlvereZ
22 april 2009 · 787 Inlägg

Bättre att ta bort hela röstsystemet.

Crizz får välja ut 20 "experter" som får sitta och betygsätta alla bilar som får det permanenta betyget. Rättvist.se
Sen får man ansöka om nytt betyg ifall man gjort några stora ändringar på bilen tongue

pattilatti2 Billjuds fanatiker.
22 april 2009 · 2 853 Inlägg

AlvereZ skrev:
Bättre att ta bort hela röstsystemet.

Crizz får välja ut 20 "experter" som får sitta och betygsätta alla bilar som får det permanenta betyget. Rättvist.se
Sen får man ansöka om nytt betyg ifall man gjort några stora ändringar på bilen tongue

Kanske folk skulle kunna ge en röst eft lite mer ingående koll av bilen man ska rösta på..
så man inte kan slänga röster till höger och vänster..

Samt att rösterna inte är anonyma.

Om man nu vill vara petig tongue

Senast redigerat av pattilatti2 (22 april 2009)

KingWS6 TACS Medlem
22 april 2009 · 457 Inlägg

AlvereZ skrev:
Bättre att ta bort hela röstsystemet.

Crizz får välja ut 20 "experter" som får sitta och betygsätta alla bilar som får det permanenta betyget. Rättvist.se
Sen får man ansöka om nytt betyg ifall man gjort några stora ändringar på bilen tongue

Haha!  20 Expertröstare på 69.080 bilar med inbördes diskussion för varje bil så det blir rättvist.

pattilatti2 Billjuds fanatiker.
22 april 2009 · 2 853 Inlägg

7 / 20 på hetaste listan / mest besökta är volvo 740, 744 745, disel osv. smile säger väl någe tongue

Delta_Rebel
22 april 2009 ·

Ja fattar inte hur folk kan ge min gamla GL femmor i betyg:P

KingWS6 TACS Medlem
22 april 2009 · 457 Inlägg

MrPersson skrev:
Ja fattar inte hur folk kan ge min gamla GL femmor i betyg:P

Du får en femma - Jag får en femma!?wink Hehe.
Det är ju ett större problem än nedröstningarna, röstfisket alltså.

Losgard
22 april 2009 · 1 688 Inlägg

Om man skulle kunna stänga av röstningsfunktionen på sin bil så skulle väl det lösa en hel del problem med folk som inte kan infinna sig i att folk röstar annat än 5or.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Audi S2 89Q (1994)
Volvo V70 (2012)
evilaudio
22 april 2009 · 16 195 Inlägg

MrPersson skrev:
Ja fattar inte hur folk kan ge min gamla GL femmor i betyg:P

just för att de en volvo.. verkar kvitta hur som ser ut.. har man en gammal 2/7/940 så får man 5or...hehe

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
22 april 2009 · 1 948 Inlägg

KingWS6 skrev:

MrPersson skrev:
Ja fattar inte hur folk kan ge min gamla GL femmor i betyg:P

Du får en femma - Jag får en femma!?wink Hehe.
Det är ju ett större problem än nedröstningarna, röstfisket alltså.

Det där är sant.. hände en gång att en snubbe kom in och röstade femma på min bil och sen sa att den var fin... sen tog det ett tag så kom han tillbaka och sa att jag skulle rösta på hans bil... men jag gav han en ärlig 3a.

Och det stora problemet med förslaget om att rösterna inte skulle vara anonyma.. det är att folk tar reda på vem som INTE röstat femma, eller vem som gett en 1a, och sen ger dem en etta tillbaka.

evilaudio skrev:

MrPersson skrev:
Ja fattar inte hur folk kan ge min gamla GL femmor i betyg:P

just för att de en volvo.. verkar kvitta hur som ser ut.. har man en gammal 2/7/940 så får man 5or...hehe

detta verkar stämma ganska bra i många fall... t.o.m min kompis som bara har volvo retar sig på att hans sketna gamla original 240 fått högre poäng än hans värsting turbo bygge.

Senast redigerat av AcesHigh666 (22 april 2009)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
pattilatti2 Billjuds fanatiker.
22 april 2009 · 2 853 Inlägg

det är väl då bättre att man får veta, o kan få en förklaring? elr att man måste rösta på bilden, dvs så den som röstat skriver en komentar samt röstar 1-5.

saab_lejf
22 april 2009 · 106 Inlägg

klart d är jobbigt när folk röstar ettor efter alla djävla timmar,veckor o år man lagt ner,men who cares när man är ute o njuter på stan me en av ö-götlands snabbaste framhjulsdrivna bilar då..inte jag alla fall..keep on voting..smile

Saab 9000 turbo 2,3 "trollspeed" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang