2820
Sök

Golf IV Laddtryck!

152 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
Hejsan!
Tänkte höra vad laddar era Golf IV 1,8t?
Både original och med chip?
Skriv gärna vad ni har för chip och så!

Avstängd
386 Inlägg
27 april 2009
Har aldrig kollat.

6 Inlägg
27 april 2009
Tjena.

Min laddar 1,2 men vet ej märke på chipet.
Brorsan´s laddar 1,0 men han vet inte heller fabrikat på sitt chip smile

152 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
Okey 1,2 det är ju rätt mycket! går dom bra då bilarna?
Jag funderar på att chippa hos powerchip någon som har testat och vet om dom är bra?

Lanqii skrev:
Tjena.

Min laddar 1,2 men vet ej märke på chipet.
Brorsan´s laddar 1,0 men han vet inte heller fabrikat på sitt chip smile

6 Inlägg
27 april 2009
Jo dom går bra, Min är lite snabbare fast min bror har 3" downpipe och ferrita efter kat. Men han har original kat just nu så tror inte det ger så mycket.

Jag vet själv ingen som har chippat hos powerchip så kan inte uttala min om det.

152 Inlägg
28 april 2009
Trådstartare
Okey det låter kanon! hur mycket drar den per mil då? vanlig körning!
Har du någon annan dumpventil eller sportluftsfilter?

Lanqii skrev:
Jo dom går bra, Min är lite snabbare fast min bror har 3" downpipe och ferrita efter kat. Men han har original kat just nu så tror inte det ger så mycket.

Jag vet själv ingen som har chippat hos powerchip så kan inte uttala min om det.

6 Inlägg
28 april 2009
fredde110 skrev:

Jo chip och öppen dumpventil var gjort när jag köpte den, fast killen sa att den var original.
Satte på ett öppet bmc filter nu förra helgen fast det blev bara lite roligare ljud.

Kan tro att den drar runt 0,9-1,0 l/mil stadskörning och ca 0,7 landsväg
Testade att tanka V-power härom veckan och då laddade den lite mer men drog mindre och då körde jag inte så snällt heller smile
Senast redigerat av Lanqii (28 april 2009)

152 Inlägg
2 maj 2009
Trådstartare
Okey schysst men det funkar med helt öppen dump? jag har en GReddy men ej helt öppen hybrid heter det.
har du ingen bild på din dump och motor?
Jaså schysst ska med testa att tanka det tror jag men det går att blanda med vanlig 95?

Lanqii skrev:
fredde110 skrev:

Jo chip och öppen dumpventil var gjort när jag köpte den, fast killen sa att den var original.
Satte på ett öppet bmc filter nu förra helgen fast det blev bara lite roligare ljud.

Kan tro att den drar runt 0,9-1,0 l/mil stadskörning och ca 0,7 landsväg
Testade att tanka V-power härom veckan och då laddade den lite mer men drog mindre och då körde jag inte så snällt heller smile
Senast redigerat av fredde110 (2 maj 2009)

812 Inlägg
2 maj 2009
original laddar 0.5

152 Inlägg
3 maj 2009
Trådstartare
Okey då stämmer min mätare allafall då!
Kan man bara inte ställa upp laddtrycket själv? typ istället för chip?

aakesson skrev:
original laddar 0.5

2 656 Inlägg
4 maj 2009
fredde110 skrev:
Okey då stämmer min mätare allafall då!
Kan man bara inte ställa upp laddtrycket själv? typ istället för chip?

aakesson skrev:
original laddar 0.5

chip är ju o före dra de minskar ju risken för spikningar iaf men moderata höjningar av laddtryck

1 488 Inlägg
4 maj 2009
Givetvis kan du ställa upp laddtrycket utan chip, men det är väldigt dumt. Det misstaget många gör idag med 1.8t motorerna är att pystrimma de via en ventil till wastegaten och kör med fel bränsle/luft blandning, följderna kan du nog gissa själv. Nyttan ett chip gör är ju att bränsle/luft är anpassat för ökningen du får.

152 Inlägg
4 maj 2009
Trådstartare
Okey jo det är klart! vill ju att den ska va inställd för rätt! blir nog ett chip! men många säger att kopplingen kan gå sönder men det borde väl va om man sladdar mycket och så!

itouch skrev:
Givetvis kan du ställa upp laddtrycket utan chip, men det är väldigt dumt. Det misstaget många gör idag med 1.8t motorerna är att pystrimma de via en ventil till wastegaten och kör med fel bränsle/luft blandning, följderna kan du nog gissa själv. Nyttan ett chip gör är ju att bränsle/luft är anpassat för ökningen du får.

I brist på annat :)
526 Inlägg
8 maj 2009
Tips när det gäller val av företag som du tänkt chippa hos så kolla runt på forumet. Finns många trådar om bland annat powerchip. Jag själv har ingen erfarenhet men vad jag hört och läst mig till så är Powerchip inget att ha.

152 Inlägg
9 maj 2009
Trådstartare
Okey jo det ska jag göra! ok men på deras sida verkar det ju bra folk som skrivit i deras gästbok!
Men får kolla runt lite!
Har du chippat?

nuffe skrev:
Tips när det gäller val av företag som du tänkt chippa hos så kolla runt på forumet. Finns många trådar om bland annat powerchip. Jag själv har ingen erfarenhet men vad jag hört och läst mig till så är Powerchip inget att ha.

130 Inlägg
21 maj 2009
Jag har också funderat lite på att chippa hos powerchip. Skulle gärna vilja höra åsikter om vad folk tycker om deras chippning till 1.8t motorn. Har ej laddtrycksmätare i bilen nu men ja lånade en Autometer i somras för att kolla vad bilen laddar och det visade sej att bilen peakladdade först upp till 0,75 bar och sedan la den sej stabilt på 0,45 bar tills man kom upp till ca 5000rpm, efter det orkade den bara ladda 0,35 bar.

If it ain't broke, fix it 'til it is!

1 338 Inlägg
21 maj 2009
Kolla med www.Vtech.se
Grymma på speciellt VAG bilar men även märken också så klart smile

Kör själv med dem och är mkt nöjd big_smile

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

Sök