Golf IV Laddtryck!

fredde110
28 december 2009 · 152 Inlägg

Har kollat lite och powerchip verkar rätt bra! blir nog det för min bil! steg 1 då alltså!
150 original blir 193 ca lagom!

Volvo 850 Glt "Team black" (1992)
Volkswagen Golf IV Gti "Team black" (1999)
Toyota Supra twin turbo "Team black" (1994)
Karlzzon Bil och MC guru
28 december 2009 · 272 Inlägg

Öka aldrig effekten genom annat än chip på din 1,8t. Det brukar bli dyrt, sen finns det ju en del billiga e-bay chip som vi haft ungefär samma problem med som på de motorer som vartit trimmade med pysventiler osv. Vi har läst ur och jämfört dessa med "riktig" programvara. Det har visat sig att dom innehåller en programvara som bara varit modifierad på laddtryck och helt orörd på bränsle sidan. När man höjer laddtrycket så får motorn mer luft, ökar man inte bränsle mängden oxå så spikar motorn och kolven/kolvarna smälter....vilket brukar bli en dyr historia....Så jag rekommenderar några av dom svenska, kända V.A.G trimmarna.

Martin. EVO 6 1,753 Kg/Hk www.fastone.se
Mitsubishi LANCER EVO 6 "M38TR edition" (2001)
fredde110
28 december 2009 · 152 Inlägg

Tack för informationen det låter förnuftigt! har kollat upp lite om powerchip men dom verkar seriösa av vad jag läst! bara fråga så att dom ställer om både laddtryck & bränsle!

Karlzzon skrev:
Öka aldrig effekten genom annat än chip på din 1,8t. Det brukar bli dyrt, sen finns det ju en del billiga e-bay chip som vi haft ungefär samma problem med som på de motorer som vartit trimmade med pysventiler osv. Vi har läst ur och jämfört dessa med "riktig" programvara. Det har visat sig att dom innehåller en programvara som bara varit modifierad på laddtryck och helt orörd på bränsle sidan. När man höjer laddtrycket så får motorn mer luft, ökar man inte bränsle mängden oxå så spikar motorn och kolven/kolvarna smälter....vilket brukar bli en dyr historia....Så jag rekommenderar några av dom svenska, kända V.A.G trimmarna.

Snitch Ointresserad.
29 december 2009 · 936 Inlägg

Varför inte dahlbäck? Han håller väl på med v.a.g.

Teabag appreciation club.
fredde110
29 december 2009 · 152 Inlägg

Ja han chippar vw med, lite för dyrt för mig!

Snitch skrev:
Varför inte dahlbäck? Han håller väl på med v.a.g.

itouch
30 december 2009 · 1 488 Inlägg

Jag vet om några 1.8t som kört med powerchip länge och de har funkat bra och lambda värdena ser bra ut också.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang